دموکرات‌ ها

۲۸ تن از سناتورهای دموکرات از سران کنگره ایالات متحده درخواست کرده‌اند تا از سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیارد دلاری روی زیرساخت‌های مربوط به خودروهای الکتریکی حمایت کنند. این رقم بسیار فراتر از درخواست‌های کمک مالی است که تا کنون به کنگره ارائه شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، این قانونگذاران که در راس آن‌ها دبی دینگل و ایوت کلارک قرار دارند گفته‌اند که افزایش سرمایه‌گذاری به بهبود وضعیت و شرایط شارژ کمک می‌کند و در نتیجه عرضه انرژی تجدیدپذیر را ارتقا می‌دهد و در رویارویی با تغییرات اقلیمی تاب‌آوری و آمادگی ما را بیشتر می‌کند.

لازم به ذکر است که درخواست دیگری که در حال حاضر در کنگره مشغول بررسی است سرمایه‌گذاری ۷.۵ میلیاردی در زیرساخت‌های مربوط به خودروهای الکتریکی را طلب می‌کند و همین اختلاف ارقام نشان می‌دهد که تا چه اندازه درخواست اخیر سناتورهای دموکرات بلندپروازانه است.

در همین حین جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در خواست کرده تا ۱۵ میلیارد دلار برای تاسیس ۵۰۰ هزار ایستگاه شارژ خودروی الکتریکی در سراسر آمریکا اختصاص یابد.

او همچنین پیشنهاد کرده تا ۱۰۰ میلیارد دلار مشوق‌های مالی به مشتریان پرداخت شود تا به استفاده از خودروهای الکتریکی روی بیاورند.

براساس گزارش رویترز این طرح جدید ۸۵ میلیارد دلاری بخشی از طرح جداگانه‌ای خواهد بود که تا ۳.۵ تریلیون دلار را برای تغییر منابع انرژی در نظر گرفته است.

سناتورهای دموکرات روز دوشنبه اعلام کردند: «برای آن‌که مصرف‌کنندگان در حد و اندازه‌ای به خودروهای برقی روی بیاورند که بتواند از فاجعه تغییرات اقلیمی جلوگیری شود، توسعه سریع و فراگیر زیرساخت‌های شارژ خودروهای الکتریکی که حمایت دولت فدرال را دارد، ضروری است».

این طرح علاوه بر بهبود زیرساخت‌ها شارژ الکتریکی سازی خوروهایی که خدمات پستی را انجام می‌دهند، سرمایه‌گذاری در سایر خودروهای پاک و همچنین مشوق‌های مالیاتی مربوط به حمل و نقل را نیز شامل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =