باتری  مرسدس‌ EQS

صنعت باتری یکی از صنایع جذاب و البته آینده‌دار است و باتری‌ها نقش‌ ویژه‌ای در آینده ایفا خواهند کرد. نقش باتری‌ در زندگی انسان‌ها تنها محدود به‌خودرو نیست و طیف وسیعی از کالاها را شامل می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، صنعت باتری یکی از صنایع جذاب و البته آینده‌دار است و باتری‌ها نقش‌ ویژه‌ای در آینده ایفا خواهند کرد. نقش باتری‌ در زندگی انسان‌ها تنها محدود به‌خودرو نیست و طیف وسیعی از کالاها را شامل می‌شود. اما درحوزه خودرو با توجه به‌این‌که خودروسازان بزرگ به‌سمت تولید خودروهای برقی حرکت می‌کنند و احتمالا تا ۱۰ سال آینده بخش بزرگ تولیداتشان برقی خواهد بود، باتری‌ها اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کنند. بنابراین شرکت‌های مطرح و کشورهای پیشرفته در این بخش سرمایه‌گذاری سنگینی خواهند داشت.
این روند سبب شده است کره‌جنوبی تا پایان دهه جاری ‌ ۳۵ میلیارددلار در صنعت باتری‌ خودرو برقی سرمایه‌گذاری کند. درواقع برنامه‌ کره‌ای‌ها رسیدن به‌جایگاه برتر و کسب عنوان نیروی اصلی جهانی دربخش تولید باتری و در رقابت قرار گرفتن با چین و ژاپن است.شرکت‌هایی مانند ال‌جی و سامسونگ بازیگران اصلی این سرمایه‌گذاری خواهند بود و تحقیق، توسعه و تولید باتری برعهده این غول‌های تکنولوژی خواهد بود. برنامه‌ای که قصد دارد توان باتری‌ها را افزایش داده و قیمت‌ مناسبی هم ارائه دهد.
کره‌ای‌ها اعلام کرده‌اند برنامه این است که به‌وسیله مشوق‌های سرمایه‌گذاری و تحقیق و توسعه این اطمینان حاصل شود که طی سال‌های آینده این کشور از رهبران اصلی بازار باتری در جهان باشد. دولت این کشور نیز اعلام کرده تمام تلاش خود را برای حمایت و رشد این صنعت که بخش حیاتی از اقتصاد آینده کشور خواهد بود، به‌کار خواهد بست.
حمایتی که دولت از صنعت‌خودرو این کشور طی دهه‌های گذشته داشته و سبب پیشرفت خودروسازان کره‌ای شده، حالا قرار است در صنعت مهم باتری اجرایی شود.
کره‌ای‌ها درحال حاضر نیز جزو اصلی‌ترین تولیدکنندگان باتری در جهان به‌شمار می‌روند و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در بخش تولید این کشور حکایت از آن دارد که برنامه‌ریزی‌ آن‌ها در مسیر صحیحی قرار گرفته است. به‌طوری که تولید آن‌ها از سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۲۰ با رشد ۲۶۷ درصدی مواجه بوده و از ۵۹ گیگاوات به ۲۱۷ گیگاوات رسیده است. درحال حاضر یک‌سوم بازارهای جهانی باتری دراختیار کره‌جنوبی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =