ممنوعیت‌های تردد

متناسب با این مصوبه در ورودی‌ها و خروجی‌های تهران نیز پلیس مستقر است و از هرگونه تردد خودروهای شخصی جلوگیری خواهد کرد که این ممنوعیت تردد تا روز جمعه ۵ شهریور ماه ادامه دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،فرماندار تهران گفت: در پی ابلاغ مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال و تشدید ممنوعیت‌های تردد، از ظهر امروز یکشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۲۴ تا پایان روز جمعه ۵ شهریور ورود و خروج به تهران ممنوع است.

عیسی فرهادی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، درباره ممنوعیت تردد بین شهری برای مدیریت بیماری کرونا افزود: در ستاد ملی کرونا مصوب شد، ادارات (اعم از موسسات دولتی و خصوصی)، نهادها و ارگان‌ها، اصناف، بازار و بانک‌ها در تهران تا روز شنبه ۳۰ مرداد تعطیل باشند.

وی گفت: همچنین از ساعت ۱۲:۰۰ امروز یکشنبه ۲۴ مرداد هرگونه ورود به استان و یا خروج از استان تهران و البرز ممنوع است.

فرماندار تهران افزود: در واقع به طور کلی این مصوبه (ممنوعیت ورود و خروج خودرو و وسائل نقلیه شخصی) تمام شهرهای قرمز، نارنجی و زرد را شامل می‌شود و ورود خودروهای غیر بومی ممنوع شده است.

وی گفت: بنابراین متناسب با این مصوبه در ورودی‌ها و خروجی‌های تهران نیز پلیس مستقر است و از هرگونه تردد خودروهای شخصی جلوگیری خواهد کرد که این ممنوعیت تردد تا روز جمعه ۵ شهریور ماه ادامه دارد.

فرهادی افزود: البته تعطیلی‌ها تا روز شنبه ۳۰ مرداد ماه امسال ادامه دارد، اما ممنوعیت تردد تا ۵ شهریور خواهد بود ضمن اینکه مجوزهای ترددی که پیش از این در فرمانداری‌های استان تهران صادر شده بود تا پنجم شهریور لغو شد.

وی گفت: همچنین گروه‌های مشترکی با حضور دستگاه‌های انتظامی، قضایی، اصناف و بهداشت و درمان در محل فرمانداری تشکیل می‌شود که بر رعایت شیوه نامه‌ها و اعمال محدودیت‌ها در بازار، پاساژها و موسسات و ارگان‌ها و بانک‌ها در این مدت نظارت خواهند کرد و اگر طبق قانون شیوه نامه‌ها رعایت نشده باشد، واحدهای متخلف پلمپ خواهند شد.

فرماندار تهران افزود: امیدواریم که در این شرایط حساس که تهران و سایر شهرهای کشور گرفتار آن هستند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و جلوگیری از هرگونه تردد جاده‌ای، در سطح استان‌ها و در سطح شهرهای مختلف باعث شود تا موج پنجم کرونا مدیریت شود.

وی گفت: افرادی که اقدام به ورود و خروج از استان تهران کنند حتما پلیس آن‌ها را برمی گرداند و صرفاً به صدور برگ جریمه اکتفا نخواهد کرد. پیش از این فقط جریمه را داشتیم برخی‌ها می‌گفتند ما حاضریم جریمه شویم، اما می‌رفتند و جریمه را پرداخت می‌کردند، اما در این مرحله ستاد ملی کرونا اعلام کرده است که حتماً مانع تردد شوند یعنی ورودی و خروجی استان تهران و البرز حتماً مسدود خواهد شد و افراد غیر بومی را به استان‌های خود برمی گردانند و آن‌هایی هم که بومی استان تهران هستند از خروج شان از این دو استان جلوگیری خواهد شد.

فرهادی ادامه داد: ممنوعیت تردد از یکشنبه ۲۵ مرداد تا پنجم شهریور است، اما تعطیلی‌ها از فردا دوشنبه ۲۵ تا روز شنبه ۳۰ مرداد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =