کد خبر: 236065
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
سوخت

رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت کشور ضمن اشاره به روند سینوسی افزایش و کاهش مصرف سوخت از ابتدای شیوع کرونا گفت: در کل آمار و ارقام نشان از روند کاهشی بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایلنا، اسدالله قلیزاده اظهار داشت: آمار مراجعات مردم به جایگاه‌ها و مصرف سوخت در شهرها و محورهای مواصلاتی نشان از رتبه اول تهرانی‌ها در مسافرت طی سه روز گذشته خصوصا شنبه و یکشنبه بوده است.

وی گفت: اگر آمار مراجعات خودروها به جایگاه‌های سوخت را به عنوان یکی از فاکتورهای محاسبه میزان مسافرت‌ها در نظر بگیریم، در اکثر استان‌ها، مردم از مسافرت‌ خودداری کرده‌اند و تبلیغات منفی در این مورد قابل پذیرش قطعی نیست.

رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت کشور با اشاره به اینکه ترددشمارهای سازمان راهداری هم می‌تواند در ارائه آمار کمک کند، افزود: روالی که قبلا در موضوع رعایت پروتکل‌ها در ارائه آمار دقیق ملاک عمل بود بازهم باید اجرایی شود و با اعلام جزییات عدم رعایت توصیه‌ها و پروتکل‌ها در هر استان، حساسیت مقامات کشوری و استانی برای پیشگیری و جلوگیری بیشتر مضاعف شود.

وی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین آمار خروج از شهرها نسبت به همه استان‌ها متعلق به تهران است و جالب‌تر اینکه طی دو روز گذشته علی‌رغم میزان خروج بالای مردم تهران به مقصدهای مختلف کشور، کاهش تردد داخل شهری را از سه شنبه شاهد هستیم و آمار فروش سوخت جایگاه‌ها در این استان کاملا موید این نکته است.

قلیزاده ضمن اشاره به روند سینوسی افزایش و کاهش مصرف سوخت از ابتدای شیوع کرونا گفت: در کل آمار و ارقام نشان از روند کاهشی بوده و این دو نکته دارد که اولا کاهش فروش منجر به زیان جایگاه‌داران شده و ثانیا علی‌رغم صرفه‌جویی در مصرف سوخت درآمدهای دولت بابت فروش فراورده نفتی کاهش یافته است.

وی یادآور شد: ما بارها خواستار جبران زیان این صنف هستیم ولی تاکنون توجه مناسبی نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =