کد خبر: 236086
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
مرز بازرگان

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو از حذف صف کامیون ها از خرداد امسال در مرز بازرگان با احداث پارک ترافیک در این منطقه خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از مهر،محمدرضا عبدالرحیمی درباره ترافیک پرحجم مرز بازرگان گفت: ما در سمتِ داخل این پایانه مرزی صف کامیون نداریم و از سمت ترکیه شاهد معطلی کامیون‌ها هستیم که تعداد کامیون‌های متوقف شده ۷۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه ۴۵۰ دستگاه کامیون وارد مرز بازرگان می‌شود، افزود: ۲۵ مردادماه ۴۸۰ دستگاه کامیون وارد شد اما از سمت داخل هیچ صفی شاهد نبودیم و ۲۶ مردادماه نیز ۱۵۰ کامیون از کشور خارج شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: از خرداد امسال صف بستن کامیون‌ها در جاده‌های منتهی به مرز بازرگان به طور کامل جمع شد و علت آن نیز احداث مجموعه پارکینگ هوشمند با ظرفیت ۶۵۰ دستگاه کامیون در ماه‌های اخیر است که خدمات اقامتی و تفریحی برای رانندگان کامیون‌ها در آن منظور شده است.

وی به راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی هوشمند تردد کامیون‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس این سامانه رانندگان می‌توانند با پارک کردن خودروی خود در پارکینگ و سپس خروج از آن، تنها ساعاتی قبل از رسیدن نوبت، پیامک مراجعه به خودرو دریافت می‌کنند.

عبدالرحیمی افزود: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی، ۲۵ مرداد ۱۶۶ دستگاه کامیون آماده خروج از مرز بوده‌اند؛ در فرآیندهای خروج از مرز علاوه بر کنترل سوخت از سوی شرکت نفت، مرزبانی ناجا موضوع قاچاق و گمرک نیز تشریفات گمرکی را مدیریت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خاطرنشان کرد: ۲۴ مرداد ۳۱۹ دستگاه کامیون در مرز بازرگان از سمت ایران حضور داشتند؛ ۲۳ مرداد ۳۲۲ دستگاه، ۲۲ مرداد ۳۴۰ دستگاه کامیون، ۲۱ مرداد ۳۰۷ کامیون، ۲۰ مرداد ۳۵۶ دستگاه، ۱۹ مرداد ۳۲۳ کامیون و ۱۸ مرداد ۳۲۰ کامیون در مرز بازرگان از کشور خارج شدند.

وی تأکید کرد: بنابراین به طور متوسط روزانه ۳۴۰ تا ۳۵۰ دستگاه کامیون از کشور از مرز بازرگان خارج می‌شود.

عبدالرحیمی درباره علت توقف طولانی کامیون‌ها در مرز گولبولاغ از سمت ترکیه گفت: این معطلی‌ها قبل از آنکه کامیون‌ها وارد مرز بازرگان شوند، انجام می‌شود که عامل آن پایانه مرزی سمت ترکیه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو یادآور شد: ۱۸ مرداد ۴۷۴ دستگاه کامیون وارد کشور شد، ۱۹ مرداد ۴۲۸ دستگاه، ۲۰ مرداد به ۴۵۸ دستگاه کامیون رسید، ۲۱ مرداد ۵۵۴ کامیون از مرز بازرگان به کشور وارد شد، ۲۲ مرداد ۳۷۴ دستگاه، ۲۳ مرداد ۴۵۹ کامیون، ۲۴ مرداد ۴۷۱ دستگاه و ۲۵ مرداد ۴۸۰ کامیون به کشور وارد شده است.

وی تأکید کرد: متوسط ورود کامیون به کشور روزانه از مرز بازرگان ۴۷۰ تا ۴۸۰ دستگاه است.

این مقام مسئول درباره یکی دیگر از دلایل صف کامیون‌های ورودی به ایران در مرز بازرگان اظهار کرد: کامیون‌های عراقی که برای ترانزیت از خاک ایران استفاده می‌کنند و پس از ورود به بازرگان، از مرز باشماق وارد اقلیم کردستان عراق می‌شوند.

عبدالرحیمی ادامه داد: مثلاً در روز ۲۴ مرداد از ۴۶۹ دستگاه کامیون ورودی، ۲۲۱ دستگاه آن ایرانی و ۲۴۸ دستگاه خارجی هستند. کامیون‌های ترانزیتی به دیگر کشورها نیز از جمله عراق و ترکمنستان در زمره تعداد کامیون‌های ورودی به کشور برآورد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =