کد خبر: 236167
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
تاکسی‌رانی

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: پروانه کار رانندگان تاکسی که در طرح واکسیناسیون کرونا مشارکت نکنند و از تزریق واکسن امتناع کنند تمدید نمی‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: پروانه کار رانندگان تاکسی که در طرح واکسیناسیون کرونا مشارکت نکنند و از تزریق واکسن امتناع کنند تمدید نمی‌شود.

مرتضی ضامنی افزود: تعدادی از رانندگان تاکسی در طرح واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها مشارکت نمی‌کنند و اگر چنانچه این افراد بدون عذر موجه پزشکی از تزریق واکسن کرونا امتناع کنند، محدودیت‌هایی برای آن‌ها اعمال خواهد شد و پروانه فعالیت تمدید نمی‌شود.

وی ادامه داد: در بیشتر شهرها بستر واکسیناسیون کرونا برای ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها فراهم شده است و بنابراین واکسیناسیون به اجرا درآمده است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: بنابراین رانندگان تاکسی که در طرح واکسیناسیون مشارکت نمی‌کنند باید بدانند که مشارکت در طرح واکسیناسیون کرونا اختیاری نیست و آن‌ها برای ادامه فعالیت با توجه به این که بستر واکسیناسیون در شهرهای کشور برای رانندگان تاکسی مهیا شده است می‌بایست در این امر مشارکت کنند و اگر در این طرح واکسیناسیون کرونا مشارکت نکنند شهرداری‌های شهرها موظف هستند برای ادامه فعالیت این گونه رانندگان تاکسی محدودیت قائل شوند.

ضامنی تاکید کرد:در بسیاری از شهرها طرح واکسیناسیون رانندگان تاکسی فعال شده است و بسیاری از رانندگان تاکسی هم دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و نوبت دوم تزریق واکسن نیز در اواسط شهریور ماه انجام خواهد شد.

وی در مورد علت امتناع برخی از رانندگان تاکسی در بعضی از شهرها برای تزریق واکسن کرونا گفت: رانندگان تاکسی هم مانند برخی از افراد دیگر در جامعه که تمایل به استفاده کردن از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند نیز از تزریق واکسن امتناع می‌کنند.

پیش از این عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفته بود: از شروع شیوع ویروس منحوس کرونا ۱۰ هزار نفر از رانندگان تاکسی به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از۷۰۰ راننده تاکسی فوت کردند.

ضامنی افزود: در حوزه حمل و نقل عمومی و همین طور در حوزه تاکسیرانی شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شود، اما از آنجایی که به طور میانگین هر راننده تاکسی در روز ۸۰ مسافر را جا به جا می‌کند و اکثر مسافران هم در پرداخت کرایه از وجه نقد استفاده می‌کنند، این موضوع می‌تواند عامل موثری در افزایش شیوع کرونا در بین رانندگان تاکسی باشد.

وی اعلام کرد: علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی چه توسط رانندگان تاکسی و چه مسافران، عامل مهمی که می‌تواند جلوی سرایت کرونا دربین رانندگان تاکسی را کاهش دهد، تزریق واکسن است.

ضامنی تاکید کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سهم حمل و نقل عمومی در انتقال و توسعه چرخه کرونا ویروس بیش از ۲۶ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: هر راننده تاکسی که دارای پروانه فعالیت باشد مشمول دریافت واکسن کرونا خواد بود و با احتساب راننده‌های کمکی حدود ۴۰۰ هزار راننده تاکسی مشمول دریافت واکسن کرونا خواهند بودو همچنین ما این آمادگی را داریم که وزارت بهداشت را برای شناسایی رانندگان تاکسی کمک و همراهی کنیم.

در حال حاضر ۳۱۸ هزار تاکسی در کشور و بیش از ۷۶ هزار دستگاه تاکسی در تهران فعال هستند که مسافران را جابه جا می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =