با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و افزایش امنیت و ایمنی خودروها، نیاز به استفاده از ردیاب خودرو به میزان قابل توجهی احساس می‌ شود. با استفاده از ردیاب (یا اصطلاحاً جی پی اس ) می‌ توانید امنیت خودرو و موتورسیکلت‌ های شخصی و هم‌چنین مدیریت ناوگان‌ های حمل و نقل سازمان‌ ها را بهبود داد. ردیاب یا اصطلاحاً جی پی اسgps خودرو یک سخت‌ افزاری است که داخل خودرو تعبیه می‌شود.

ردیاب‌ ها با توجه به ویژگی‌ های آن‌ها در انواع متنوعی طراحی، تولید و ارائه می‌ گردد. مزایای ردیاب خودرو بسیار زیاد بوده که مهم‌ ترین آن‌ ها اطلاع از موقعیت جغرافیای وسیله‌ ی نقلیه می باشد. هرچند نحوه‌ ی کار کرد انواع ردیاب خودرو متفاوت است، با این وجود همگی این تجهیزات بر پایه‌ ی یک هدف طراحی و تولید می‌گردند. لازم به ذکر است قیمت ردیاب خودرو نیز با توجه به ویژگی‌ های آن متفاوت می باشند.

ردیاب و نرم افزار مدیریت ناوگان چگونه به ما کمک می کنند؟

بهترین ردیاب خودرو

نصب ردیاب بر روی خودرو چه ضرورتی دارد؟

امروزه، مجهز کردن خودرو به ردیاب جی پی اس دیگر تنها یک پیشنهاد ساده برای افزایش ایمنی ماشین نیست بلکه یک ابزار ضروری برای خودروها است. چرا؟ در زیر به دلایلی اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهند چرا وجود ردیاب برای خودرو ضروری است.

جلوگیری از سرقت خودرو با نصب ردیاب

استفاده از وسایل ایمنی مانند دزدگیر و قفل فرمان اگرچه کار سرقت ماشین را برای سارق دشوار می‌کند و می‌تواند تا حدودی از سرقت جلوگیری کند اما هرگز سرقت را غیرممکن نمی‌کند. سارقان ترفندهایی را یاد گرفته‌اند که ظرف چند دقیقه و به راحتی می‌توانند دزدگیر را از کار بیاندازند و ماشین را به سرقت ببرند.

به همین دلیل باید ابزاری را به عنوان ضد سرقت انتخاب کنید که نه تنها از سرقت جلوگیری می‌کند بلکه حتی در صورت سرقت هم بتوانید خودرو مسروقه را بیابید. این کار تنها به کمک ردیاب انجام می‌شود. در صورت نصب ردیاب، سارقان نمی‌توانند به راحتی دزدگیر آن را پیدا کنند. در صورتی که سارق درب ماشین را باز کند یا موتور ماشین روشن شود، پیامکی به شکل هشدار به شما ارسال می شود.

حتی اگر خودرو را به سرقت ببرد، ردیاب موقعیت خودرو را در هر لحظه به شما نشان می‌دهد و می‌توانید ماشین را از راه دور و تنها با یک پیامک از حرکت متوقف کنید. با اطلاع از موقعیت لحظه‌ای خودرو و اعلام به سرقت رفتن خودرو به پلیس، می‌توانید ماشین مسروقه را بیابید.

ردیاب و نرم افزار مدیریت ناوگان چگونه به ما کمک می کنند؟

بهترین ردیاب خودرو از نظر کاربران

نظارت لحظه‌ای بر خودرو و محموله های آن

ویژگی ردیابی لحظه‌ای خودرو تنها برای دستگیری سارق قابل استفاده نیست بلکه می‌توان به کمک آن در هر لحظه بر خودرو نظارت داشت. این ویژگی برای افراد یا سازمان‌هایی مناسب است که می‌خواهند از وضعیت خودروی خود و رفتار راننده در هر لحظه اطمینان داشته باشند. اطلاع از سرعت خودرو، نظارت بر محل توقف خودرو، باز یا بسته بودن درب ماشین و محدوده حرکت خودرو همگی به کمک ردیاب امکان‌پذیر است.

این ویژگی ردیاب موجب شده تا ابزاری ضروری برای سرویس مدارس، تاکسی‌های اینترنتی، شرکت‌های حمل و نقل و ... محسوب شود. تامین ایمنی مسافران و یا محموله‌ها تنها به کمک ردیاب امکان‌پذیر است.

کاهش هزینه‌های سوخت با ردیاب

یکی از مهم‌ترین نکاتی که موجب شده تهیه ردیاب برای خودرو ضروری شود، کاهش هزینه‌های سوخت به کمک ردیاب است. امکان تعیین محدوده سرعت و محدوده حرکت به میزان چشمگیری مانع از هدر رفت سوخت می‌شود. این ویژگی به خصوص موجب ضرورت تهیه ردیاب برای خودروهای سازمانی شده است.

ردیاب و نرم افزار مدیریت ناوگان چگونه به ما کمک می کنند؟

جدیدترین ردیاب خودرو

نصب ردیاب بهترین راه حفاظت از خودرو

پیشگیری از سرقت، افزایش ایمنی مسافران، راننده و ماشین، نظارت بر وضعیت خودرو و کنترل مصرف سوخت تنها بخشی از کاربردهای ردیاب خودرو است که انجام آن‌ها هرگز توسط دزدگیر امکان‌پذیر نیست. وجود ردیاب چه برای خودروهای شخصی چه خودروهای سازمانی ایمنی بیشتری را برای راننده، مسافران، محموله و خود ماشین فراهم می کند. فراهم کردن ایمنی بیشتر در بسیاری از کسب و کارها باعث افزایش رضایت‌مندی مشتریان و راندمان کاری می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت تهیه ردیاب برای خودرو ضروری است و علاوه بر این که ابزاری ضد سرقت محسوب می‌شود، امکان نظارت کامل را بر وضعیت خودرو می‌دهد.

نرم افزار مدیریت ناوگان

سیستم ‌های ردیابی و مدیریت ناوگان با نام‌ های AVL یا FMS شناخته می‌ شوند. این سامانه با هدف بهبود نظارت بر عملیات، ایجاد ابزار نظارتی و مدیریتی و اصلاح اقتصادی سازمان‌ ها طراحی و عرضه شده است. در همین راستا دستگاه‌ های نصب شده بر روی خودرو اطلاعات مسیر حرکت خودرو را با استفاده از تکنولوژی GNSS استخراج کرده و آن‌ ها را بر روی بستر GSM به سرور مرکزی ارسال می‌ نمایند. این اطلاعات در سامانه مرکزی تحلیل شده و اطلاعات کاملی از موقعیت و وضعیت لحظه ای وسایل نقلیه به کاربر ارائه می‌شود. علاوه بر امکان اطلاع از وضعیت لحظه‌ ای، امکان دریافت و مشاهده گزارش‌ های کارکردی و آماری ناوگان در اختیار کاربران قرار داده می ‌شود. برای مدیریت بهتر ناوگان حمل و نقل از نرم افزار مدیریت ناوگان استفاده می شود.

این نرم افزار بر پایه بستر اینترنت اشیاء، توسط شرکت کاوشکام توسعه داده شده است که به راحتی می توان ناوگان های حمل و نفل بزرگ و کوچک را مدیریت کرد و توسعه داد. راهکار مدیریت ناوگان هرمس با هدف تطبیق ‌پذیری حداکثری با نیاز بهره ‌برداران طراحی گشته و تا کنون در بیش از 400 ناوگان مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیریت ناوگان چیست؟

نرم‌افزار مدیریت ناوگان هرمس نقطه قوت راهکار ارائه شده توسط شرکت کاوشکام آسیا می‌باشد. این نرم‌افزار سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل بر پایه‌ی بستر اینترنت اشیاء کاوشکام توسعه داده شده است و تا کنون در بیش از 400 ناوگان مورد استفاده قرار گرفته است. نرم‌افزار مدیریت ناوگان دارای ساختاری کاملاً لایه‌بندی شده بوده و همین امر موجب ایجاد قابلیت اطمینان و امکان توسعه‌پذیری بالایی در این نرم‌افزار یا سامانه ناوگان گشته است. نرم‌افزار مدیریت ناوگان هرمس قابلیت استفاده در سازمان‌های کوچک، متوسط و بزرگ را داشته و هر سازمان با توجه به نیازمندی‌های خود می‌تواند از بخش‌های مختلف این نرم‌افزار استفاده نماید.

یکی از سوالات و ابهامات اساسی موجود در ذهن صاحبان کسب و کار به این موضوع که "مدیریت ناوگان چیست" اختصاص یافته است. به طور کلی سامانه مدیریت ناوگان ابزاری بهینه جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری استفاده از ناوگان در سازمان‌ها می‌باشد. خرید نرم‌افزار مدیریت ناوگان امکان بهبود رفتار راننده، افزایش راندمان و بهره‌وری استفاده از ناوگان، مدیریت بهتر ماموریت‌ها و عملیات تعریف شده و افزایش امنیت ناوگان با جلوگیری از سرقت آن‌ها را در اختیار کسب و کارها و شرکت‌ها قرار می‌دهد.

با استفاده از سامانه مدیریت ناوگان می‌توان با افزایش بهره‌وری، قیمت خدمات ارائه شده توسط سازمان با ثابت ماندن سودآوری سازمان کاهش خواهد یافت.

ردیاب و نرم افزار مدیریت ناوگان چگونه به ما کمک می کنند؟

سیستم مدیریت ناوگان

به طور کلی انواع کاربردهای نرم‌افزار مدیریت ناوگان به شرح ذیل هستند:

· مدیریت بهتر ماموریت‌ها و عملیات

· کنترل و بهبود رفتار راننده

· تعمیر و نگهداری خودرو

· افزایش امنیت خودرو

قیمت نرم افزار مدیریت ناوگان

قیمت نرم‌افزار مدیریت ناوگان بر اساس سایز ناوگان و تعداد وسائل نقلیه فعال در آن تعیین خواهد شد. برای سازمان‌های با سایز ناوگان بزرگ، در صورت نیاز کارفرما به استفاده از نرم‌افزار اختصاصی امکان ارائه لیسانس نرم‌افزار برای استفاده در سرورهای اختصاصی سازمان میسر می‌باشد. هم‌چنین امکان شخصی‌سازی و تغییر ویژگی‌های نرم‌افزار مطابق با نیازمندی‌های اعلام شده توسط سازمان‌های دارای سرور اختصاصی موجود است.

مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل چه نقشی در صنعت بیمه دارد؟

شرکت‌های بیمه بر اساس مستندات دقیق و اطلاعات واقعی، هزینه‌های ناشی از تصادفات جادّه‌ای را به صاحبان خودرو پرداخت می‌کنند. در گذشته، کافی نبودن اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت‌های حمل و نقل موجب می‌شد تا اختلاف نظرهایی برای پرداخت هزینه تصادفات ایجاد شود. اما با هوشمندسازی مدیریت ناوگان، این مشکل به حداقل رسیده است. در ادامه به کاربرد مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل در صنعت بیمه می‌پردازیم.

ارائه اطلاعات دقیق و واقعی به شرکت بیمه

شرکت‌های بیمه زمانی که می‌خواهند هزینه‌های ناشی از آسیب‌های وارد آمده به خودرو را پرداخت کنند ابتدا به بررسی و آنالیز مشکل می‌پردازند. اگر اطلاعاتی که به بیمه ارائه می‌شود، مستند و دقیق نباشد، بیمه نمی‌تواند میزان هزینه‌ها را برآورد کند و تحلیلی دقیق داشته باشد. به همین دلیل، وجود تکنولوژی مدیریت هوشمند ناوگان کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق، واقعی و مستند ارائه شود و خطای ارزیابی هزینه به حداقل برسد و مبلغ عادلانه‌ای از سوی صنعت بیمه پرداخت شود.

بررسی صحت ادعای رانندگان در تصادفات

بررسی صحت ادعای رانندگان در تصادفات برای شرکت‌های بیمه بدون وجود مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل کار بسیار دشواری است. بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل با توجه به گفته‌های رانندگان خود از تصادفات پیش آمده برای دریافت حق بیمه اقدام می‌کنند، تایید و یا رد این ادعاها نیازمند وجود مستنداتی است که اثبات کند صحبت‌های شرکت حمل و نقل صحیح است. به کمک سیستم ردیابی که در نرم افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل وجود دارد و اطلاعاتی که دقیق و به صورت لحظه‌ای ثبت می‌شود، هم شرکت بیمه و هم شرکت حمل و نقل می‌توانند بدون هیچ گونه ابهام و مشکلی، هزینه بیمه را بپذیرند.

ردیاب و نرم افزار مدیریت ناوگان چگونه به ما کمک می کنند؟

سیستم مدیریت ناوگان حمل و نقل

ارائه گزارش مستند و جامع برای ارائه به بیمه

برای تعیین هزینه خسارت و پرداخت آن از سوی صنعت بیمه، ارائه مدرک مستند ضروری است. به کمک مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل، ارائه مستندات جامع و مستند به بیمه میسر است. نرم‌افزار مدیریت هوشمند ناوگان اطلاعات کاملی را از ردیاب خودرو دریافت می‌کند و زیرساخت دستیابی شرکت بیمه به اطلاعات زیر را فراهم می‌کند:

· تعداد تصادفات ناوگان که در زمان‌های مختلف اتفاق افتاده است

· تعداد رانندگانی که با رفتار پر خطر جریمه شده‌اند

· تعداد رانندگانی که خطای کمتری در رانندگی داشته‌اند

· نحوه تعمیر پیشگیرانه و محافظت از ناوگان

· ارائه این مستندات جای هر گونه بحث و ابهام برای تعیین هزینه بیمه از بین می‌برد.

نظارت بیشتر بر رفتار پر خطر رانندگان

به کمک نرم افزار مدیریت ناوگان می‌توان نظارت بیشتری بر رفتارهای راننده از جمله سرعت حرکت، مسیر حرکت، مکان های توقف و ... داشت. این نظارت دقیق کمک می‌کند تا راننده رفتار پر خطر کمتری داشته باشد و به این ترتیب میزان تصادفات و حوادث به حداقل برسد. با کاهش میزان تصادفات، حق بیمه و خسارت‌های ناشی از حوادث برای شرکت‌های حمل و نقل کاهش خواهد یافت. به کمک نرم‌افزار مدیریت هوشمند ناوگان، می‌توان اطلاعات کاملی از رفتار راننده حین رانندگی به دست آورد و برای جلوگیری از بروز حوادث، اقدامات پیشگیرانه را صورت داد. این نظارت دقیق می‌تواند منجر به کاهش حق بیمه برای مدیریت ناوگان شود.

کلام آخر

با مراجعه به وب سایت (کاوشکام (www.kavoshcom.com)) علاوه بر اینکه می توانید از ویژگی ها و کاربردهای انواع GPS خودرو و نرم افزار مدیریت ناوگان مطلع شوید، می توانید با دیگر محصولات این شرکت مانند دیتالاگر دما و رطوبت، مودم LTE، نرم افزار مدیریت ناوگان و ... و ویژگی ها و کاربردهایی که دارند آشنا شده و محصول مورد نظر خود را با کیفیت و همینطور قیمت مناسب از شرکت کاوشکام آسیا تهیه کنید.

گروه کاوشکام آسیا، به عنوان یکی از پیشگامان صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات در کشور، در سال 1370 توسط تعدادی از اعضاء هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف تاسیس گشت. فعالیت اولیه این گروه طراحی و ساخت مدارهای مجتمع الکترونیکی-مخابراتی و صادرات خدمات مهندسی بوده و پس از آن در ارائه راهکارهای فنی و مهندسی در حوزه سیستم‌های الکترونیکی مخابراتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات به طور مستمر فعال بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =