ابتدا باید گفت با در نظر گرفتن این مساله که خودرو شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است، به‌سختی روشن شدن آن به‌چند عامل بستگی دارد.

خودرو پژو 405 GLI کاربراتوری دارم و بیش از 10 روز است خودرویم به‌سختی روشن می‌شود. این درحالی است ‌که روغن‌موتور و فیلتر هوا را حدود سه‌روز قبل تعویض کردم. همچنین در زمان حرکت در سرعت‌های بالا صدایی مشابه زوزه از چرخ‌های جلو به گوش می‌رسد. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت با در نظر گرفتن این مساله که خودرو شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است، به‌سختی روشن شدن آن به‌چند عامل بستگی دارد. سیستم‌های سوخت‌رسانی کاربراتوری با توجه به‌این‌که دارای مکانیزم مکانیکی هستند، برای برطرف کردن مشکل نیاز است که موارد بسیاری در آن‌ها بررسی شود. چنین مشکلی به‌دلیل گرفتگی ژیگلور کاربراتور خودرو شما ایجاد شده است. چراکه این قطعه مکانیکی وظیفه رساندن سوخت به‌مدار را برعهده دارد و سخت روشن شدن موتور به‌خرابی این قطعه یا گرفتگی آن مربوط می‌شود. بر این اساس برای رفع مشکل باید ژیگلور را تعویض کرد. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که پمپ‌بنزین خودرو شما دارای یک ساختار مکانیکی است و باتوجه به‌کارکرد خودرو، عملکرد آن ضعیف شده و دیگر توان رساندن سوخت لازم به‌موتور را ندارد. بر این اساس باید پمپ‌بنزین مورد بررسی قرار گیرد و درصورت نیاز این قطعه مکانیکی سیستم سوخت‌رسانی تعویض شود. در سیستم‌های سوخت‌رسانی کاربراتوری بخش دیگری که از اهمیت بسیاری برخوردار است، ساسات است. این دریچه وظیفه دارد هوای بیش‌تری را به‌سیستم وارد کرده تا نسبت مخلوط سوخت در سطح مناسبی قرار گیرد و روشن شدن موتور را بهبود بخشد. با در نظر گرفتن کارکرد خودرو شما و مکانیکی بودن این قطعه، می‌توان گفت که به‌اصطلاح استهلاک این قطعه به‌حدی رسیده که دیگر توانایی گذشته را ندارد. بنابراین دریچه‌ساسات باید بررسی و در صورت نیاز باز و تعمیر یا تعویض شود. اما همیشه سخت روشن شدن موتور تنها به‌سیستم سوخت‌رسانی مربوط نمی‌شود و اگر سیستم جرقه‌زنی خودرو شما نیز مشکل داشته باشد. چنین اشکالی را به‌وجود خواهد آورد. به‌عبارت دیگر اگر کویل و دلکو خودرو شما معیوب شده باشد یا اگر اتصالات آن با مشکل مواجه شده باشد، قدرت جرقه‌زنی کاهش می‌یابد و روشن شدن موتور را به‌تعویق می‌اندازد. زیرا زمان جرقه یعنی آوانس و ریتارد آن و حتی چگونگی رساندن جرقه به‌شمع‌ها بسیار مهم است. بنابراین باید دو مورد بررسی شود؛ نخست کویل و دلکو خودرو. چراکه درصورت معیوب شدن این قطعات قدرت جرقه‌زنی کاهش می‌یابد و همین امر منجر به‌تاخیر در روشن شدن موتور می‌شود که با تعویض این دو قطعه مشکل برطرف خواهد شد. اما اگر کویل و دلکو سالم باشد، باید قطعات این سیستم همچون شمع‌ها و وایرها مورد بررسی قرار گیرد. در این حالت ممکن است شمع‌های موتور خودرو رسوب گرفته باشد و جرقه‌زنی به‌صورت دقیق صورت نگیرد. بنابراین باید شمع‌ها و وایرها تعویض شود. تنها دلیل ایجاد صدای زوزه از چرخ‌های جلو نیز به‌خرابی بلبرینگ‌های چرخ مربوط است. چراکه این قطعه مکانیکی نیز مانند سایر قطعات دارای عمر مفیدی است و با در نظر گرفتن ماهیت کارکرد این قطعه، می‌توان گفت که سریع‌تر از آنچه به‌نظر می رسد، مستهلک می‌شود. بنابراین باید بلبرینگ‌های چرخ جلو مورد بررسی قرار گیرند. اما به‌صورت کلی ایجاد زوزه در چرخ‌های جلو به‌چند مورد بستگی دارد که مهم‌ترین آن، خرابی بلبرینگ و قطعات داخلی دیفرانسیل است. این نکته را فراموش نکنید که تنها خرابی بلبرینگ این مشکل را به‌وجود نمی‌آورد، بلکه خرابی قطعات داخلی دیفرانسیل نیز تاثیرگذار است. بنابراین قطعات داخلی دیفرانسیل باید بررسی و در صورت نیاز تعویض شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =