کیا فورته

سدان‌های کامپکت به دلیل نوع طراحی و ابعادی که دارند، مناسب‌ترین گزینه‌ خانوادگی و همچنین مصارف شهری هستند. به همین دلیل در ادامه سدان‌های کامپکتی را معرفی خواهیم کرد که در بازه قیمتی 15هزاردلار، هم با ارزش به حساب می‌آیند و هم مناسب هستند.

به گزارش «اخبار خودرو»،اگرچه این روزها بازار خودرو در تملک بلندقامتان، اس‌یووی‌ها و کراس‌اوورهاست، اما به جرات می‌توان گفت سدان‌ها جزو بهترین گزینه‌های خانوادگی به حساب می‌آیند. سدان‌های کامپکت به دلیل نوع طراحی و ابعادی که دارند، مناسب‌ترین گزینه‌ خانوادگی و همچنین مصارف شهری هستند. به همین دلیل در ادامه سدان‌های کامپکتی را معرفی خواهیم کرد که در بازه قیمتی 15هزاردلار، هم با ارزش به حساب می‌آیند و هم مناسب هستند.

کیا فورته

کیا فورته در بسیاری از بازارها با نام سراتو نیز شناخته می‌شود. 15 ژانویه 2018 در نمایشگاه بین‌المللی خودرو آمریکای شمالی، کمپانی کیاموتورز به صورت رسمی از نسل سوم سدان کامپکت خود یعنی فورته موسوم به BD رونمایی کرد. فورته نسل سوم شاهکار دیگری از پیترشرایر، طراح سابق این کمپانی بود که ظاهر زیبا و جذابی در این نسل به خود گرفته است. چراغ‌های کشیده با گرافیک X شکل LED داخل کاسه چراغ ، خطوط تیز روی کاپوت، جلوپنجره باریک و جمع‌وجور پوزه ببری کیا چهره‌ای تهاجمی به این سدان کامپکت کره‌ای بخشیده است. پروفیل خودرو با خط تیز افقی روی بدنه ، کشیده‌تر شدن ستون C و اورهنگ‌های نسبتا بلند، شخصیت اسپرتی به فورته داده است. در نمای عقب چراغ‌های مستطیل به واسطه چراغ نواری که میان آن طراحی شده و حالت پیوسته ایجاد کرده است، نمای شیکی از این سدان کامپکت را به نمایش می‌گذارد. کابین خودرو به‌واسطه سبک طراحی جدید کیاموتورز دلنشین و جذاب است. قرارگیری صفحه نمایش 8اینچی لمسی کنسول میانی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی و صفحه نمایش 5اینچی میان کلاستر(مجموعه پشت آمپر) فضای داخلی را مدرن کرده است. چیدمان قطعات و طراحی دریچه‌های کروی شکل در طرفین داشبورد ، دریچه‌های ذوزنقه‌ ای سیستم تهویه مطبوع در بخش میانی و تعبیه تنظیمات سیستم تهویه مطبوع، کابین خلوت و مینیمالی را ایجاد کرده است. استفاده از روکش چرم مصنوعی و استفاده از دکوراتیو کروم و سقف سانروف به جذابیت کابین افزوده است. کیا فورته در کلاس خود جزو ایمن‌ترین خودروهای جهان است. این مهم‌ترین عامل در خرید این خودرو خواهد بود. این خودرو در سال 2019 توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ایالات متحده IIHS مورد تست و ارزیابی قرار گرفت و پس از تست‌های نهایی امتیاز Top Safety Pick Plus یعنی بالاترین سطح ایمنی را از آن خود کرد. یکی دیگر از مواردی که در خرید خودرو مناسب تاثیرگذار بوده؛ پیشرانه پرتوان و البته کم‌مصرف و کم‌استهلاک است. در نسخه‌های EX، S و LXS شاهد نصب پیشرانه چهارسیلندر دولیتری تنفس طبیعی هیوندای-کیاموتورز موسوم به Nu هستیم. این موتور دولیتری چهارسیلندر مجهزبه سیستم پاشش سوخت چندنقطه‌ای MPI است که استهلاک را نسبت به پاشش سوخت مستقیم GDI در سطح پایینی نگه می‌دارد. براین اساس این پیشرانه حداکثر 147اسب‌بخار قدرت و 179‌نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. یکی از مزیت‌های فورته در این سه نسخه امکان سفارش گیربکس دستی و CVT است. ازآنجاکه گیربکس CVT شتاب کندتری دارد و بسیاری از رانندگان اسپرت‌دوست این گیربکس را نمی‌پسندند؛ گیربکس شش سرعته دستی را می‌توانند، سفارش دهند. از مهم‌ترین آپشن‌های فورته 2019 EX و LXS می‌توان به کروزکنترل، سقف سانروف، سیستم نمایشگر باد لاستیک‌ها، دوربین دید عقب، کی‌لس‌(ورود بدون‌کلید)، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سنسور پارک و آینه الکتروکرومیک، روکش چرمی روی غربیلک فرمان و... اشاره کرد. نسخه EX فورته مدل 2019 گیربکس دستی با کارکرد 16هزار کیلومتر 15هزاردلار (با احتساب تعرفه 86درصد واردات معادل 753میلیون‌ تومان) ارزش دارد.

نیسان ورسا

سدان کامپکت و خوش‌نام نیسان در بازار آمریکا شمالی با نام ورسا و در سایر بازارها با نام سانی شناخته می‌شود. نسل چهارم این خودرو 12 آوریل 2019 به بازار جهانی معرفی شد. نسل سوم ورسا برپایه و اساس پلت‌فرم V گروه نیسان شکل گرفته که زبان جدید طراحی این خودروساز ژاپنی را با خود به‌همراه دارد. نسل چهارم ورسا با خطوط تیز روی بدنه و سطوح تخت ، ظاهری جوان‌پسند دارد. چهره خودرو با چراغ‌های نسبتا کشیده و با LED L شکل و جلوپنجره V-motion خشن به نظر می‌رسد. کاپوت نسبتا کشیده، ستون C زاویه‌دار، خطوط تیز و شکسته روی بدنه، شخصیت نافذ و اسپرتی به این سدان کامپکت می‌دهد. در نمای عقب، چراغ‌های کشیده با گرافیک خاص، قرارگیری جای پلاک روی در صندوق و دیفیوزر، ویژگی اسپرت ورسا را دوچندان می‌کند. کابین ورسا همانند ظاهر خودرو جدید و متفاوت به‌نظر می‌رسد. صفحه نمایش 7‌اینچی لمسی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی و نمایشگر 5‌اینچی کلاستر(مجموعه پشت آمپر) کابین را مدرن جلوه می‌دهد. طراحی ساده و به‌دور از شلوغی‌های فیزیکی و با طراحی غربیلک فرمان اسپرت نیسان و دسته‌دنده اسپرت، کابینی نسبتا جذاب و دلنشین را فراهم کرده است. کیفیت ساخت قطعات داخل را باید نسبت به سدان‌های همکلاس کره‌ای، بسیار بالا ارزیابی کرد. ورسا در نسل چهارم با سه پیشرانه عرضه شده است. نسخه‌های SV و SR با پیشرانه چهارسیلندر 1.6لیتری تنفس طبیعی 16سوپاپ، توانایی تولید 122اسب‌بخار قدرت و 154نیوتون‌متر گشتاور را دارند. این موتور باتوجه به کیفیت بالای ساخت و طبق ادعای کمپانی نیسان تا 150هزار کیلومتر جزو کم‌استهلاک‌ترین پیشرانه‌های این خودروساز است. گیربکس CVT نیسان موسوم به ایکس‌ترونیک وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو این سدان را برعهده دارد. از مهم‌ترین آپشن‌های ورسا در نسخه SV و SR می‌توان به روکش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی، کی‌لس(ورود بدون کلید)، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم انحراف از مسیر، سامانه هشدار توجه به رانندگی، کروز کنترل و فرمان برقی اشاره کرد. نیسان ورسا SR با کارکرد 17هزار و 200 کیلومتر در بازه قیمتی 15هزار و 300 دلار(با احتساب 86درصد گمرکی 763میلیون تومان) برای خرید مناسب است.

فولکس‌واگن جتا

جتا یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های فولکس‌واگن در بازار آمریکای شمالی و چین است. نسل هفتم این خودرو سال 2018 به جهان معرفی شد. جتای نسل هفتم را باید کوچک‌شده برادر بزرگ‌ترش یعنی پاسات دانست. استفاده از خطوط تیز و سطوح و فرم‌های تخت، شخصیتی اسپرت به جتا بخشیده است. چهره خودرو با چراغ‌های مشابه پاسات و جلوپنجره شش ضلعی کروم، مشابه پاسات بوده و اسپرت به نظر می‌رسد. در نمای عقب با حجم‌پردازی صریح و چراغ‌های کشیده مشابه محصولات آئودی روبه‌رو هستیم که اگزوزهای مستطیل شکل در طرفین آن ظاهری اسپرت از این سدان کامپکت فولکس‌واگن را به نمایش می‌گذارد. فضای داخلی خودرو با نمایشگر 10.25اینچی لمسی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی و کلاستر تمام دیجیتالی، مدرن است. غربیلک فرمان و دسته‌دنده کری‌اوورشده از روی نسخه پاسات، جذابیت خاصی به این خودرو می‌بخشد. استفاده از چرم، دکوراتیو کروم و پلاستیک منعطف فضای داخلی جتا را مشابه پاسات کرده است. در دو نسخه SE و SEL پیشرانه چهارسیلندر تنفس طبیعی 1395سی‌سی 16سوپاپ، مزین شده به تکنولوژی TSI قلب تپنده جتا را تشکیل می‌دهد. این موتور حداکثر 147اسب‌بخار قدرت و 250نیوتون‌متر گشتاور را به کمک گیربکس 8سرعته اتوماتیک یا 6سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. جتا در نسخه SEL و SE به آپشن‌هایی مانند کروزکنترل تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم پایش نقاط کور، سیستم پایش و آنالیز ترافیک، پارک هوشمند، دوربین دنده‌عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم استارت-استاپ و سیستم ورود بدون کلید(کی‌لس) تجهیز شده است. جتا SE با کارکرد 13 هزار و 700 کیلومتر قیمتی برابر 15هزار و 450دلار(با احتساب گمرکی 86درصد 770میلیون تومان) دارد و جزو بهترین گزینه‌ها برای خرید یک خودرو کم‌استهلاک است.

هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت نماینده این خودروساز کره‌ای در بازار سدان‌های ساب‌کامپکت سگمنت B است. نسل پنجم اکسنت سال 2016 در بازار چین معرفی و در فوریه سال 2017 به بازارهای جهانی معرفی شد. نسل پنجم اکسنت با زبان جدید طراحی هیوندای همراه است که ظاهری مشابه برادران بزرگ‌ترش یعنی سوناتا و الانترا به خود گرفته است. همچناین خطوط تیز و فرم‌های تخت بدنه شخصیت اسپرت و جوان‌پسندی به اکسنت می‌دهد. چراغ‌های کشیده و جلوپنجره شش‌ضلعی آبشاری هیوندای، چهره تهاجمی به این سدان ساب‌کامپکت کره‌ای بخشیده است. در نمای عقب، حجم‌پردازی و چراغ‌های کشیده با گرافیک LED سه‌گانه مشابه الانترا است که نمای زیبایی به اکسنت داده تا شیک به نظر برسد. طراحی و چیدمان قطعات و صفحه نمایشگر 7اینچی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل‌کارپلی و صفحه نمایش 4 اینچی کلاستر(مجموعه پشت آمپر) مشابه کابین سوناتاست. استفاده از قطعات باکیفیت چرم و روکش پارچه‌ای صندلی و قطعات کروم دکوراتیو و دو رنگ بودن تریم داخلی، نمای جذابی برای این خودرو فراهم کرده است. در بخش فنی، پیشرانه چهارسیلندر تنفس طبیعی 1.6لیتری موسوم به گاما، قلب‌تپنده اکسنت را تشکیل می‌دهد. این موتور حداکثر 130‌اسب‌بخار قدرت و 161نیوتون‌متر گشتاور را با گیربکس 6سرعته دستی یا 6سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می کند. نسخه‌های SE و SEL به سیستم‌هایی مانند هشدار نقاط کور، کروزکنترل، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن صندلی و غربیلک فرمان، روکش چرمی صندلی و غربیلک فرمان، سیستم ورود بدون کلید(کی‌لس) و استارت دکمه‌ی و 6 ایربگ مجهز شده است. نسخه SEL اکسنت مدل 2019 با کارکرد 12هزار کیلومتر 14هزار و 970دلار(با احتساب تعرفه گمرکی 86درصد 751 میلیون تومان) ارزش دارد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریبرز IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 0
    سلام گوش شنوا؟ خریدار باشعور؟ بازار خالی از مافیا؟ کجا؟؟؟؟ با چهارصد تومن میتونیم بهترینها سوارشیم کیف کنیم ولی باید بدبختانه سوار آشغالی چینی و ایرانی بشیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =