در ابتدا باید گفت موتور و گیربکس هر خودرویی در مرحله نخست تولید متناسب با نوع شاسی و وزن آن طراحی می‌شود تا خودرو قدرت و کشش مناسب را برای حرکت داشته باشد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،در ابتدا باید گفت موتور و گیربکس هر خودرویی در مرحله نخست تولید متناسب با نوع شاسی و وزن آن طراحی می‌شود تا خودرو قدرت و کشش مناسب را برای حرکت داشته باشد.
از این رو نمی‌توان برای یک مدل خودرو از موتور خودرو دیگری استفاده کرد، مگر آن‌که نوع شاسی و وزن خودرو به‌دقت درنظر گرفته شود و فرآیند جانمایی موتور روی شاسی دقیق دنبال شود. همین‌طور باور تولید پژو پارس با موتور زانتیا باور نادرستی اســت که به‌دلیل طراحی موتور 16 سوپاپه و حجم آن به‌موتـــور زانتیایی معروف شده است.
درواقع موتور پژو پارس ELX دارای سیستم‌هایی است که موتور زانتیا فاقد آن است و همچنین این موضوع برای موتور زانتیا نیز صادق است. از سوی دیگر نمی‌توان گفت پیشرانه‌های مشابه یکدیگر ساختار یکسانی دارند و از دیگر نمونه‌ها در این بخش می‌توان به‌موتور تویوتا کمری XV40 و لیفان 820 اشاره کرد که بسیاری این دو موتور را یکسان می‌دانند. این در صورتی است که پیشرانه لیفان 820 براساس موتور تویوتا کمری XV40 طراحی شده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =