یکی از عوامل عدم‌طراحی و تولید خودروهای جدید نبود پیشرانه‌های به‌روز و قدرتمند در صنعت‌خودرو داخل کشور است. درواقع اگر یک خودرو جدید طراحی و تولید شود، باید متناسب با آن یک پیشرانه جدید نیز طراحی کرد.

برخی کارشناسان بر این باور هستند که علت عدم‌طراحی خودروهای جدید در کشور، نبود پیشرانه‌های قدرتمند است. چرا کمپانی‌های داخلی پیشرانه‌هایی با حجم کم و قدرت زیاد تولید نمی‌کنند و اکنون که در دنیا از یک موتور با حجم 1600 سی‌سی، 160 اسب‌بخار قدرت گرفته می‌شود، چرا در داخل کشور چنین موتورهایی طراحی و تولید نمی‌شود؟

به گزارش «اخبار خودرو»،یکی از عوامل عدم‌طراحی و تولید خودروهای جدید نبود پیشرانه‌های به‌روز و قدرتمند در صنعت‌خودرو داخل کشور است. درواقع اگر یک خودرو جدید طراحی و تولید شود، باید متناسب با آن یک پیشرانه جدید نیز طراحی کرد. تولید پیشرانه‌های جدید براساس وجود زیرساخت و امکان تولید قطعات آن ممکن است و طراحی پیشرانه یکی از زمان‌برترین و پرهزینه‌ترین بخش‌های طراحی در خودرو محسوب می‌شود. زیرا باید این طراحی براساس شرایط جوی و سوختی کشور و متناسب با سیاست‌های راهبردی صنعت انجام شود. در دنیا به‌دلیل افزایش آلایندگی و کاهش منابع سوختی، خودروسازان به‌تولید پیشرانه‌های کم‌حجم و با قدرت بالا روی آورده‌اند و تولید پیشرانه‌ای با حجم کم و قدرت بسیار بالا، نیازمند تکنولوژی‌های جدید طراحی و استفاده از فناوری‌های روز است که منجر به‌افزایش قیمت پیشرانه و محصول نهایی نیز خواهد شد. از طرفی اگر موتوری با قدرت بالا طراحی و تولید شود، باید کیفیت سوخت نیز افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =