نصب سیستم صوتی یا نوری روی خودرو و استفاده از قطعات تقویت جریان که نویز یا فرکانس تولید می‌کند، می‌تواند منجر به‌ایجاد اختلال در خودرو شود.

خودرو هیوندای سوناتا دارم و مدتی‌پیش روی آن سیستم نوری و چراغ زنون نصب کردم و بعد از آن خودرو بی‌دلیل ریپ می‌زد و گاهی هم تمایل به‌خاموش شدن داشت. با مراجعه به‌نمایندگی خودرو، نصب رله‌های تقویتی در مجاورت ECU عامل بروز این مشکل بیان شد. آیا این موضوع صحت دارد؟

به گزارش «اخبار خودرو»،بله. نصب سیستم صوتی یا نوری روی خودرو و استفاده از قطعات تقویت جریان که نویز یا فرکانس تولید می‌کند، می‌تواند منجر به‌ایجاد اختلال در خودرو شود. زیرا قطعات الکترونیکی که وظیفه کنترل و مدیریت سیستم‌ها را عهده‌دار هستند، در یک بازه فرکانسی مشخصی توانایی کارکردن داشته و به‌هرگونه نویز اضافی نیز حساس هستند.
این عامل سبب ایجاد اختلال در عملکرد واحدهای الکترونیکی می‌شود و از سوی دیگر، بسیاری از خودروهای وارداتی دارای شبکه برقی حساسی هستند. درصورتی که جریان الکتریکی مضاعفی از این سیستم دریافت شود، درعملکرد قطعات الکترونیکی دیگر اختلال ایجاد می‌شود. بنابراین بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند از نصب سیستم‌های صوتی و نوری که فشار مضاعف به‌مدارالکتریکی خودرو وارد می‌کند، خودداری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =