چری تیگو‌7 آپشنال

قیمت نمایندگی این خودرو درحال حاضر 991 میلیون و 713 هزارتومان است که با توجه به‌مزیت‌های خوب این خودرو در بازار جزو کراس‌اوورهای پرطرفدار محسوب می‌شود و در بازار خرید و فروش حکم طلا را دارد. ب

به گزارش «اخبار خودرو»، پیشرفت صنعتی شگفت‌آور چین طی دو دهه اول قرن بیست‌ویکم میلادی، موضوع غیرقابل انکاری است. این روزها اگر به‌اطراف خود با دقت نگاه کنید، تلفن‌همراه چینی، لپ‌تاپ چینی، لوازم‌خانگی چینی و خودروهای چینی را به‌وفور مشاهده می‌کنید. طی این‌ سال‌ها چینی‌های خستگی‌ناپذیر با رفتار خود نشان داده‌اند که در تمام عرصه‌ها به‌جلو حرکت می‌کنند و سعی در به‌چالش‌کشیدن برندهای مطرح جهانی دارند. یکی از خودروسازان شناخته‌شده چینی چری نام دارد که در زمینه صادرات و یافتن بازارهای جدید، تبحر خاصی از خود نشان داده است. خودروهای چری در بازار ایران نیز حضور گسترده‌ای دارند و پرچم‌دار این برند در ایران، چری تیگو 7 است. تولید و عرضه این محصول چری برای بازار ایران، از سال 1396 آغاز شده است و تا به‌امروز ادامه دارد. روزنامه «دنیای‌خودرو» در این شماره قصد دارد نقاط قوت و مشخصات فنی تیگو 7 را مورد بررسی قرار دهد.
نگاهی به‌چری تیگو 7
چری تیگو 7 پس از معرفی در سال 2016 تا زمان عرضه چری تیگو 8، نقش پرچم‌دار سبد محصولات چری را ایفا می‌کرد. عرضه این خودرو به‌بازار کشور، سبب شد که مشتریان ایرانی برای نخستین‌بار با مفهومی به‌نام «کراس‌اوور لوکس چینی» آشنا شوند. این خودرو پس از عرضه به‌بازار کشور، مورد توجه و استقبال مصرف‌کنندگان ایرانی قرار گرفت و به‌سرعت رقبای شناخته‌شده‌ای همچون کیا اسپورتیج و هیوندای توسان را به‌چالش کشید. پس از توقف واردات خودرو و افزایش شدید نرخ ارز که منجر به‌پرش صعودی قیمت خودرو وارداتی شد، کراس‌اوورهای لوکس چینی اهمیت بیش‌تری بین مصرف‌کنندگان پیدا کردند و اکنون تنها خودروهای خارجی قابل‌خرید در نسخه صفرکیلومتر و جدید بازار ایران به‌حساب می‌آیند.
چری تیگو 7، از فرمول آشنای خودروهای چینی در قسمت قوای فنی بهره می‌برد؛ یعنی پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ که حداکثر 147 اسب‌بخار قدرت و 210 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. خوشبختانه به‌جای گیربکس CVT، چری در این خودرو از جعبه‌دنده شش‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT) بهره‌ برده است که تجربه رانندگی بهتری را فراهم می‌کند. انتقال قدرت در چری تیگو 7، تنها از طریق دیفرانسیل جلو صورت می‌گیرد و بنابراین، این خودرو فاقد قابلیت آفرود است.
در بازار امروز، چری تیگو 7 خودرو ارزانی‌ محسوب نمی‎‌شود و تنها مشتریانی که از قدرت خرید بالایی برخوردار هستند، می‌توانند این کراس‌اوور لوکس چری را خریداری کنند. قیمت نمایندگی این خودرو درحال حاضر 991 میلیون و 713 هزارتومان است که با توجه به‌مزیت‌های خوب این خودرو در بازار جزو کراس‌اوورهای پرطرفدار محسوب می‌شود و در بازار خرید و فروش حکم طلا را دارد. با وجود محدودیت‌های بازار ایران، همچنان رقبای بسیاری برای چری تیگو 7 وجود دارند که ازجمله آن‌ها می‌توان به‌پژو 2008 و برادران همسان هیوندای توسان و کیا اسپرتیج اشاره کرد.

شاسی‌بلند یک‌میلیاردی مدیران‌خودرو در بازار حکم طلا را دارد


مزیت اول: ظاهر زیبا
چری یکی از خودروسازان پیشگام چینی است و ظرف مدت کوتاهی موفق شده است زبان طراحی مخصوص خود را خلق کند. استفاده از این زبان طراحی، منجر به‌خلق محصولات زیبایی همچون چری تیگو 7 و چری آریزو 6 شده است که از ظاهری مدرن برخوردار هستند. درطراحی نسل جدید خودروهای چری، ترکیبی از نشانه‌های آسیایی و اروپایی به‌چشم می‌آید و به‌خوبی می‌تواند حس تنوع‌طلبی مشتریان را پاسخ دهد. چری تیگو 7 نیز به‌عنوان کراس‌اووری لوکس که نقش پرچم‌دار را در سبد محصولات این شرکت ایفا می‌کرد، با ظاهری زیبا و تهاجمی وارد بازار شده که به‌خوبی با خودروهای شناخته‌شده کره‌ای همچون کیا اسپورتیج قابل رقابت است. ظاهر خارجی این خودرو ترکیبی از مشخصه‌های لوکس و اسپرت را ارائه می‌دهد که برای مصرف‌کنندگان کشورهای درحال توسعه جذاب خواهد بود. ظاهر داخلی این خودرو نیز ساده و شیک طراحی شده است و قادر به‌جلب نظر خریدار خواهد بود.

مزیت دوم: مطلوب بودن مشخصات فنی

از همان روزهای ابتدایی ورود این خودرو به‌بازار، رقابت ناخواسته‌ای میان این خودرو و دو رقیب کره‌ای یعنی هیوندای توسان و کیا اسپورتیج شکل گرفت. در این رقابت، چری تیگو 7 به‌کمک پیشرانه کم‌حجم توربوشارژ خود موفق شد دو رقیب کره‌ای را در شتاب و کشش شکست دهد و حتی در رقابت با رقیب تند و تیزی همچون پژو 2008 نیز، حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.
می‌توان گفت که پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ، انتخاب مناسبی برای تیگو 7 بوده است. این موتور به‌خوبی توان لازم را برای به‌حرکت‌درآوردن جثه 1.5 تنی تیگو 7 فراهم می‌کند و گیربکس دوکلاچه آن نیز با تعویض‌دنده‌های هوشمند خود، این پیشرانه را همراهی می‌کند.
این خودرو در کنار شتاب و کشش مناسب، مصرف سوختی اقتصادی را نیز ثبت می‌کند. مصرف سوخت هفت لیتر در 100 کیلومتر قابل انتظار خواهد بود.

شاسی‌بلند یک‌میلیاردی مدیران‌خودرو در بازار حکم طلا را دارد


مزیت سوم: امکانات رفاهی زیاد

ارائه فهرست بلندی از تجهیزات رفاهی همواره یکی از مزایای خودروهای چینی در رقابت با سایر رقبا بوده است. چری تیگو 7 نیز یک کراس‌اوور لوکس است و مشتری انتظار دارد پسوند لوکس برای این خودرو، تجهیزات و امکانات خارق‌العاده‌ای را به‌همراه داشته باشد. این خودرو در ایران با دو تیپ اکسلنت و IE موجود است که نمونه‌های IE مجهزتر هستند و هم‌اکنون روی خط تولید قرار دارند.
از جمله تجهیزات رفاهی شاخص این خودرو می‌توان به‌مواردی همچون ترمز پارک برقی، مانیتور 9 اینچی لمسی، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور و باران، گرم‌کن صندلی‌های جلو، کنترل سرعت در سراشیبی، دوربیــــن 360 درجه، تریم چرمی کابین، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه اتوماتیک دومنطقه‌ای، سقف پانوراما و سانروف اشاره کرد که قیمت این خودرو را به‌خوبی توجیه می‌کنند.

مزیت چهارم: فضای جادار کابین

چری تیگو 7 در کلاس کراس‌اوورهای جمع‌وجور (Compact crossover) طبقه‌بندی می‌شود. این کلاس از خودروها، کوچک‌ترین اعضا در خانواده خودروهای بلندقامت محسوب می‌شوند و به‌همین دلیل، تخصیص مناسب فضا در این کلاس، اهمیت قابل‌توجهی دارد. فاصله بین دو محور این خودرو 2650 میلی‌متر است که رقمی مطلوب برای یک شاسی‌بلند جمع‌وجور محسوب می‌شود و طراحان چری نیز موفق شده‌اند کابین راحتی را برای تیگو 7 خلق کنند. فضای پا و سر برای چهار سرنشین بزرگسال در این خودرو، رضایت‌بخش خواهد بود و فضای بار با حجم 414 لیتر نیز برای استفاده در سفرهای خانوادگی، کارا ظاهر می‌شود.

مزیت پنجم: ایمنی مناسب

با وجود پیشرفت شگرف خودروهای چینی طی چندسال اخیر، خودروهای چینی هم‌چنان از نظر ایمنی به‌سطح مطلوبی دست نیافته‌اند و معمولا از آزمون‌های ایمنی اروپایی و استرالیایی سربلند بیرون نمی‌آیند. با این حال، خودروهای رده‌بالای چینی از نظر ایمنی وضعیت بهتری دارند. چری تیگو 7 نیز یکی از همین خودروهاست که با تجهیزات ایمنی مناسب می‌تواند نظر خریداران سخت‌گیر را به‌خود جلب کند. از جمله تجهیزات ایمنی چری در این خودرو، می‌توان به‌شش کیسه‌هوا، کنترل کشش، پایداری، ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سراشیبی، سنسور پارک جلو و عقب، ترمز پارک برقی و اتوهلد اشاره کرد. این خودرو در آزمون موسسه ایمنی سی‌انکپ چین نیز موفق به‌کسب پنج ستاره ایمنی شده است که قرار دادن چنین مواردی در کنار هم سبب می‌شود بتوانیم ایمنی مناسب را یکی از دلایل خرید تیگو 7 بدانیم.

جمع‌بندی

چری تیگو 7 هنگام ورود به‌بازار با رقبای بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کرد. هیوندای توسان، کیا اسپورتیج و پژو 2008 در کنار تیگو 7، بازاری رقابتی و جذاب را شکل داده بودند و رقابت سنگینی بین این خودروها از نظر امکانات رفاهی، مشخصات فنی و قیمت وجود داشت. متاسفانه این رقابت سنگین دوام چندانی نداشت؛ چراکه اکثر رقبای تیگو 7 به‌تدریج از بازار خارج شدند و پس از مدتی، این خودرو به‌یکه‌تاز بازار کراس‌اوورهای لوکس تبدیل شد. همین مساله سبب شد تیگو 7 فروش فوق‌العاده‌ای داشته باشد و جایگاه خود را در بازار مستحکم کند. امروزه نیز چری تیگو 7 درمقایسه با تمام کراس‌اوورهای لوکس چینی که در بازار حضور دارند، از مقبولیت بیشتری بین مشتریان برخوردار است و از نظر ارائه خدمات پس ‌از فروش نیز وضعیت بهتری دارد. اکنون بخش اعظم مشتریان چری تیگو 7 را افرادی تشکیل می‌دهند که بودجه لازم را برای خرید یک خودرو صفرکیلومتر وارداتی دارند؛ اما به‌دلیل ممنوعیت واردات، به‌گزینه مطلوب خود دسترسی ندارند. درنتیجه تنها گزینه مناسب از نظر وضعیت عرضه به‌بازار و ارائه خدمات پس ‌از فروش برای آن‌ها، چری تیگو 7 است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 77
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Reza IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    4 0
    شما مردم رو چی فرض کردین تیگو7یک میلیاردی که قیمت... هست مدیران خودرو خودروسازی هست که به ایران وایرانی خیانت کرده از بهمن موتور خرید کنید
  • حافظ IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    3 0
    خدا کند چری زیر مجموعه های لوکس خود مثل جتور و اکسید تی اکس ال را هم وارد بازار ایران کند
  • ساسان IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    باید دید کدوم نماینده ...سهامدار این شرکت هست؟؟؟
  • علی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    2 0
    مرگ بر چین
  • حسین IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 1
    X55از این بهتره،زیبا،اندازه کابین استاتدارد،شتاب وچالاکی زیاد،فول امکانات،ایمنی بالا،لوازم یدکی موجود و هیچ ایراد برقی وموتوری،قیمت مناسب، با این امتیازات ،x55وتیگو۷خودروهای سال ایران هستند،خودروهای فیدلیتی ودیگنیتی ایراد بسیاراساسی درچالاکی و وجود آزاردهنده صدای موتور در کابین ومصرف سوخت بالا ونداشتن لوازم یدکی وبدنه ومشکل در سیستم برقی ونامتعادل بودن بین پیشرانه ووزن خودرو ،بزودی منفعل خواهند شد ‌‌‌.اگر کسی از x55 وتیگو۷ایراد گرفت جایزه داره
  • کوروش فرهودیان IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    یعنی به لعنت خدا نمی ارزد یک چرخ اسپورتیج یا نوسان یا همان ۲۰۰۸ می‌ارزد به نیکو ۷ چیه حق و حسابی رسیده الکی تعریف میکنی
  • محمد IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    13 8
    این مثلا خودرو وزنش بالاست و قدرت پایینی داره و متریال ساختش هم بی کیفیت هست در ضمن افت قیمت شدیدی موقع فروش داره
  • سلیمان IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    14 3
    اصلا هم مناسب نیست. کجاش جاداره.
    • کیوان IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      1 0
      این واقعا شرم آوره که ما آشغالهای ایرانی، و بی کیفیتهای چینی را به نام خودرو با چندین برابر ارزش واقعیشون به اجبار به نام خودرو میخریم. این نوشتار به گمانم با دید مثبت حداکثری نوشته شده.
  • رضا IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    خدا وکیلی چرا چرت می نویسی. آخه تو اسپورتیج و توسان را با تیگو مقایسه میکنی
  • Mehdi IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    10 2
    این اخبار برای کشورهایی که فقط به خودروی چینی دسترسی دارند خیلی جذابه ولی اگر خودروهای اروپایی سوار شده باشند به این خبرها مبخدند
  • احمد IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    8 2
    هرچند پول خریدش رو هم ندارم. ولی حالم از اجناس چینی به هم می خوره. مافیای لعنتی حداقل ها را از ملت گرفته.
  • علی IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    5 1
    ظاهرا این خودرو تک دیفرانسیل میباشد لذا در گل و لای ، ماسه های کنار دریا و برف دچار مشکل خواهد شد بنابراین خرید آن مقرون به صرفه نیست ؛ خودرو فقط رخ زیبائی دارد وبس !
  • احسان IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 1
    اره.... خودرو افتاده دست دزدان که آهن رو تبدیل به طلا میکنن. حالا که مردم رو به گروگان گرفتید لااقل قیمت واقعی کنید مردم بتونن استفاده کنن.. من کارمند با ۱۰میلیون دریافتی داشتن ی ماشین اپشنی شده برام ارزو،،دیگه وای به حال بقیه جوونا...اگر قیامتی باشه خدا نگذره ازتون
  • Edi IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    7 0
    همچنان میگن یک ملیارد انگار یک میلیون تومنه
  • GB ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 0
    خیلی ارزونه بکنید ۲ میلیارد؟؟!!
  • حمید IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    12 2
    این آشغال چینی رو با ماشین های مقبول کره ای مقایسه نکنید!
    • Mazdak IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      1 0
      اشتباه میکنید عزیزم ،پول ما هم دست کمی از آشغال نداره
  • مهدی IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    2 0
    معلومه خیلی رو دست مدیران خودرو باد کرده
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    5 3
    مفتشم گرونه
  • Ali IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    2 0
    حکم طلا را دارد برو یه مقایسه بکن با بقیه در این رده و ماشین های چنین فیدیلیتی بهترین هست شاسیش به دوتا تیگو میرزه و البته پشتیبانی عالی بهمن
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    2 0
    ببخشید کی گفته این خودرو حکم طلا رو دارد دوست من،یا نامه نمیخوانی، یا قصه نمیدانی متاسفم برای نویسنده این خبر، آخه جنس بنجول چینی رو چرا ایقدر بزرگش میکنید
  • م ن IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    این تبلیغ توسط مالکین خود شرکت نوشته شده .اگر ورود خودرو آزاد بود این خودرو با دلار همین بازار ۴۰۰ میلیون هم خریدار نداشت.ایرانی ها هیچ تمایلی به خودرو چینی ندارند.اگر سوار میشون سر ناجوری است .
  • سعید IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 1
    چرا اینقدر از این ماشین داغون تعریف و تمجید میکنی؟ اصلا یکبار پشت فرمون این ماشین نشستی؟ افتضاحه. به شدت دید اطراف ماشین کمه. تو سربالایی جون نداره. اصلا ماشین با کیفیتی نیست. تو همین بازار قیمتش باید با هنین دلار 28تومنی 450تا 500 تومن باشه
  • اشکان IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 1
    آقا گول این حرفا نخورید ماشین چینی خدا نکنه بیفته تو خرج بیچاره میشی وسایل نیست اگر هست خیلی گرون هیچکدوم ساپورت و پشتیبانی یدکی ندارن. داداش نخر گوش کن.
  • مرتضی IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 1
    این لیست آرزوهای چری بود
  • جهان IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    تو رو خدا این آشغالهای چینی را تبلغ نکن
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    خاک بر سر اونیکه با افتخار هم نوشته (حکم طلا ) را دارد. و البته ناگفته نماند لیاقت شماها، همینه- و این هم زیادیه.
  • علی اکبر IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    5 3
    البته حلب روکش طلا
  • رضا معصومی IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    7 4
    ایرانی چقدر بدبخت شده که این لگن چینی را ۱ میلیارد بهش می فروشن با کمتر از ۱ میلیارد می توان بهترین خودروهای اروپایی را خریداری کرد...
  • B IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    1 0
    یه ذره پول بذاریم فیدلیتی بگیریم که خیلی بهتره من رفتم تست درایو واقعا قدرت خوبی داره فیدلیتی متریالش هم عالیه
  • ع IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 1
    خودروهای چینی ،مفت ش هم گرونه نخرید
  • جواد KW ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    لعنت‌بر شماها که‌ درها‌ را روی مردم بستید و این‌اشغال های چینی را بخورد ملت می دهید تویوتا لندکروز یه‌میلیارد است‌تو کشورهای عربی
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    قشنگ مشخصه خود شرکت پول داده که تبلیغشو بکنین ماشین چینی ۱ میلیارد؟!!!
  • امیر IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    عنوان میکنیدوقتی دربازارنگاه میکنیداکثر کالاهاچینی هستندو روزبه روزکیفیت آنها روبه ارتقا هست ولی صادقانه نظربدهیم مردم ایران چاره ای دیگربرایشان نگذاشته اند.مردم بایستی پول بنز رابدهندوماشین بدون کیفیت چینی روبخرند..دلیل اونهم اینستکه دولت مردان مابدلیل اینکه چین درشورای امنیت حق ؛وتو ؛ داردبه چین آوانس میدهندتادرمواقع ضروری وتصویب تحریمهاخیلی دچارمشکل نشوند...لجاجت دولتمردان که بهای آنرا مردم میپردازند
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    آشغال چینی را به قیمت خودرو اروپایی به مردم قالب میکنید
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    1 0
    واقعا جای تاسفه که مسولین زره ای توجه به زندگی ودرامد عامه جامعه ندارن! ارزشه پول مملکت بقدری پایین امده که به همین راحتی صحبت از میلیارد میلیارد مکنند!!
  • سعید US ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    من سانتافه ۲۰۱۴ داشتم که اویل پمپش سوخت ونزدیک ۵۰ تومن رو دستم خرج گذاشت فروختم و یه تیگو۷ صفر خریدم این اولین ماشینه که دوسال دستمه و عوضش نکردم و غیر ممکنه که بخوام بفروشمش متأسفانه با نحوه فروش مدیران خودرو این ماشین تبدیل به یک ماشینه بی ارزش شده
  • د IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    اولا با خودروهای کره ای غیر مونتاژ تو کلاسش حرفی برای گفتن نداره چه بهلحاظ متریال و افت قیمت و سواری دوما در مقایسه با سایر چینی های دیگر همچون جک s5 هم بنظر میاد به لحاظ کیفیت سواری و قدرت و افت قیمتی که دارد حرفی برای گفتن ندارد این تحلیل های بدون رفرنس جایگاهی در بازاریابی و فروش نخواهد داشت
  • علی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    1 0
    به کجا چنین شتابان! طرف خیلی راحت خودرو چینی رو میگه یک میلیارد ، در عرض 3 سال این خودرو 90 میلیونی شد یک میلیارد، خودروسازها داخلی چه کیفی میکنن ثبت خودرو که تعطیل، هر چی بسازند رو ملت براش صف میکشن.
  • مهدی FR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    وقتی که درکشوری مثل امارات کهه تاچندی پیش عرب ...لقبش میدادیم نمایندگی چری باپرچمدارانش حتی تیگو ۸کسی نیم نگاهی بهش نمیکنه اونهم باقیمتهای مفت ماملت باتمدن تیگو۷ راحکم طالا بهش میدیم پس بااین ذهنیت خودروسازداخلی ماهم سایپاوتاراوآفتابه لگنهاش فخرملی خودراادامه خواهددادوتارومارمان خواهد ساخت حتی توترکیه تیگو۷ناشناخته است ویک مدل برقی ام جی ازچین واردشده وهیچ خودروچینی بفروش نرفته
  • ناشناس IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    برادر شما فکر میکنی این اشغالهای ایران خودرو وسایپا کوجاییند. خوب اینها چینی درجه 3 هستن دوما یک چرخ ماشینای چینی به کل اشعالهای همچون دنا میرزه
  • Javid IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    حجم موتور1/5با 1500kgوزن یعنی تن لش
  • رامین IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    اگه خودروهای دیگر بجز چینی وارد میشد اون موقع میتونستیم تصمیم درست بگیریم و درضمن این قیمت خیلی برای یک خودروی چینی بالاس.با دلار ۲۵۰۰۰ تومانی نهایتا این خودرو قیمتش صد میلیون باید باشد نه بیشتر.اضافه اجحاف به شعور واقتصاد مردمه .
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه تف توش حاضرم شرط ببندم هیچکدومتون هیچ اطلاعاتی ازصنعت بزرگ چین نداریدوگرنه دنیارومیدیدیدبعدسخن میگفتید..
  • رامین IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    لطفا هرکی داره بره بنز بخره تو ایران فعلا زندگی همینه بلند پروازی بفرما کانادا راه بازه
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    اقا من هایما خریدم در عرض ۳ماه دوبار دسته موتور عوض کردم باز درست نشد جلوبندی عوض کردم نشد ناچار فروختم رفت ...ماشین چینی که به ایران می آورند درجه ۲ویادرجه ۳هست
  • داود ک IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    من تیگو ۷ رو به اندازه کافی روندم و تقریبا مزایا و معایبش دستم اومده. موتور خودرو بد نیست و در حد خودش خوبه، گیربکس ترافیک داغ می کنه و ارور می ده. متریال کابین در حد متوسطی هست. هندلینگ و لذت رانندگی در حد متوسط. خود ماشین بزرگ نیست، لاستیک بزرگی انداختن و بزرگتر جلوه می کنه که یه جور فریب به نظر می رسه. جمیع اوصاف صفر خودرو نهایت ۶۳۰ تا ۶۵۰ میلیون می ارزه و لاغیر. پژو ۲۰۰۸ یا خودروهای شاسی کره ای دست دوم انتخاب معقول تری هست. بازار دست دوم افتضاحی داره.
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    در بیابان لنگه کفش نعمت است.
  • اسان خان IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 1
    باور کنید از همه ماشینهای چینی بهتره و رقیب اسپرتیج و هیوندا است
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    به نظر من کفر ماشین های کره ای عبادت خودروی های چینی آشغال می ارزه...خود چینی ها آشهال تر وبی کیفتر از ماشیناشون هستن...اینو تو برجام نشون دادن
  • سعید IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    ماشین بدی نیس اما در مقابل ماشین های کره و ژاپن حرفی واسه گفتن نداره ضمنا با قیمت های الان خیلی ارزش داشته باشه،، 400 تومن
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    این چه حمایت ازصنعت داخلی است ایران قبل ازانقلاب مستعمره آمریکا بودالان چین بعداز۴۳سال ازانقلاب هنوزمانندکش ورهای عقب افتاده عمل میکنیم تمام صنایع کشورشده ممتاژ این چه افتخاری است
  • آزاده IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    همه ماشینهای چینی مثل عروس دهاتی ها هستند....بزک کرده ناشیانه ماشین چینی هیچ چیزش اصالت نداره طراحی کپی برداری....موتور سرهم بندی.. امکانات الکترونیکی گول زنک.... لیاقت ایرانی ها خیلی بیشتر از اینهاست جان افغان هم چینی نمیخرمد
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    ملت ما چشم بسته فقط ساخت کدام کشوره اهمیت میدن نه کیفیت آشغال کره ای در ایران طلاست
  • بابک FR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    اول هم که خودروهای کره ای به بازار جهانی اومد همین حرفا رو در موردش میزدن
  • مهردار DE ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    قشنگ معلومه که مافیای قدرت ( بدون رقیب ) داره بزرگ نمایی میکنه ، خوب وقتی جلوی ورود خودروهای دیگه رو میگیرین ، مردم مجبورن این زباله ها رو بخرن ، شما جلوی ورود کره ای و ژاپنی و اروپایی و امریکایی رو باز کن بببن با همبن دلار گرون باز مردم اونا رو میخرن ، نه این آشغتل ها رو
  • عامو IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    1 0
    با سلام و احترام و عرض تسلیت به مناسبت پایین آمدن ریال تنها نسبت به سه یا چهار سال پیش. باید خون گریه کنیم که چهار صفر از مبلغ پول ما برداشته شود. اون وقت متوجه میشویم که چرا ماشین یک میلیاردی وارداتی تازه پایین ترین مارک و نوع خودرو است،!!!
  • محمد US ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 0
    این مقاله سعی داره گنجشک را به جای قناری رنگ کنه در پیشرفت سریع تکنولوژی و صنایع چین حرفی نیست اماهمه برندهای چینی ، هنوز فاصله زیادی با خودروسازان مطرح دنیا دارند مضافاً سودجویی چینی ها و ارزان تمام کردن قیمت نهایی برای فروش بیشتر دلیل بی‌کیفیت بودن کالاهای چینی است اما اگر به کالایی با کیفیت چینی برخورد کردید معمولاً سفارش کشورهای پیشرفته و صنعتی است که برای ورود به بازارهای آن کشورها باید استانداردهای آنها را رعایت کند متأسفانه در ایران هم کالای ارزان و بی‌کیفیت وارد میکنند و هم به چندین برابر قیمت فروخته میشود مثلا همین اتوموبیل با قیمت دلار امروز زیر دویست میلیون تومان تمام میشود ولی به قیمت حدودا یک میلیارد فروخته میشود
  • اسدی IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    یک زمان ماشین انگلیسی تو کشور ساخته میشد ک آرزوی عربهای خلیج فارس بود الان چ شدیم ک آرزوی ماشین چینی مزخرف رو داریم
  • علی IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    کدام دیوانه نا سانتافه وتوسان واسپورتیج هست میره تیگو میخ ه
  • اکبر IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    بنظر میرسد نویسنده صرفا با تعاریف زیاد سعی در بزرگنمایی این خودرو دارد . حتی کار را بجایی رسانیده که این خودرو را با تولیدات خودرو سازهای بزرگی چون هیوندای و کیا و پژو مقایسه کرده و آن را رقیب دانسته . قطعا همگان میدانند اگر این محدودیتها و تعرفه های بال وجود نداشت قطعا خودرو سازان چینی توانایی عرضه اندام در بازاری چون ایران را نداشتند . کاش نگارنده بدون غرض صرفا مشخصات فنی و اطلاعات خورد و را ارائه میکرد . ۵ ستاره ایمنی از چه مرجعی دریافت کرده .
  • علی IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    چینی بهتر از ایرانی‌های اشغاله
  • کریمی IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    من یه تیگو 5 دارم مثل ...میمونه پرمصرف بی جون و کم شتاب فقط شاید بنظر قشنگ بیاد ولی مفت هم نمی ارزه چقدر بدبخت شدیم که باید باپول بهترین برندهای دنیا بدترین محصولات چین رو که حالا آدم شدند بخریم...
  • حمیدرضا هاشمی راد IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    هر کی یک میلیارد پول بابت این بده ....
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    یه لندکروز مدل ۱۹۹۰ بخری که الان زیر یه میلیارد هست سگش می ارزه به این ماشین
  • حمید IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    موقع فروش هم افت شدیدی داره یک میلیارد بدی به چینی.... ده سال ساخت کیا به این ماشین ارزش دارد
  • مهریار IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    خیلی دلتون میخواد تو صف خرید قطعات استوک خودروهای اروپایی و کره ایی با قیمتهای گزاف باشید این خودرو چینی اصلا مزخرف هم آپشن های خوبی داره هم کم مصرف هم جاده ای بله تو گل و لای خوب نیست ولی خدمات بعد از فروشش هم عالیه
  • رضا IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    اون خود فروش هایی که سواره پورشه و بنز و مازراتی هستن اومدن این آشغال های از رده خارج رو با این چرندیات چند برابره قیمت فرو کنن به ملت بدبخت و بیرون از ایران ندیده وگرنه این حرف های خوش آب و لعابی که شما ها واسه این آشغال ها گفتید پورشه و فراری واسه ماشین هاشون نگفتن
  • حمید IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    من سی ساله رانندگی میکنم. تجربه خودروهای بی ام و ، کادیلاک، گالانت، رنو فلوئنس، رنو مگان، مزدا ۳ نیو را داشتم و جهت سرمایه گذاری دو تا تیگو ۷ ثبت نام کردم. یکشو فروختم یکیش سه ساله زیر پامه. در یک کلام بینهایت ازش راضیم. موتور و گیریبکسش کاملاً سرحاله و هیچ جا و در هیچ مسیری راننده رو نا امید نمیکنه و میتوانید روش حساب کنید. هندلینگش با توجه به شاسی بودن عالیه و پیچها رو با سرعت بالا و بی دقدقه عبور میکنید. فنر بندیش در مواجه شدن با آسفالتهای ناجور عالیه اما از روی سرعتگیرهای ساندویچی خشک عبور میکنه. سیستم برقش کلاً بوش هست. صندلیهاش در مسافرتهای طولانی خسته نمیکنه و فومش مثل کره ای ها بعد یک سال افت نداره و الان بعد سه سال هیچ افتی نکرده. داشبورد جنس خشکی داشت که در مدلهای جدید جنسش نرم و بهتر شده. ایمنیش در عمل خیلی خیلی خوبه. چند بار برخوردهای محکم با ماشینم داشتند که گفتم ماشین جمع شد اما خدا رو شکر خیلی بدنه قوی داره. رانندگیش اصلاً حس چینی بودن به آدم نمیده و همش دوست داری با بالاتر از خودت کل کل کنی. تا حالا با اسپورتیج، توسان، اوپتیما، نیسان جوک، سانتافه، مزدا۳ نیو ، سانتافه و پاجرو انداختم و تو آینه دیدمشون. چون چری زور نزده همه قطعات رو خودش بسازه و از بهترین برندهای دنیا گرفته ارزش خرید داره و بیشتر از پولی که میدهید کالا میگیرید و سر خورده نمیشوید. الان قیمت همه خوروها فضایی هست و این شامل تیگو ۷ هم میشه اما کاریش نمیشه کرد مگر قوانین کشور تغییر کنه و بشه برندهای بیشتری وارد کشور بشه. امیدوارم توضیحاتم بتونه کمکتون بکنه
  • محمد IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    مفتش گرونه چینی بی کیفیت موقع فروش پولت نصفه
  • حسین IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    ... الان بازار تیگو ۷ با ۲۰ هزار کارکرد ۷۸۰ میفروشند. با هر مهملاتی که یک خودرو با کیفیت نمیشه!
  • علی IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    مهم پایین بودن قدرت خودروهای چینی هست تک دیفرانسیل بودن آنهاست مردم فعلا فقط چینی می تونند بخرند
  • جهانی IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    همیشه همینه که هست وگرنه کی با داشتن گزینه های دیگه چینی میخره اونم یک میلیارد
  • ضخم خورده IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    مردم گول و فریب تبلیغات رو نخورید به معنای واقعی کلیه‌ محصولات مدیران خودرو مثل خدماتشون وبه دردبخور نیستند من یکسال‌ نمیدونم چه گناهی کرده بودم که یه دونه ازین اسباب بازیهای بدرد نخور افتاده بود گردنم بیچارم کرد نخرید اشتباه منو نکنید دوزار نمی ارزه
  • عربلو IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    ارزش این ماشین فقط ۳۰۰ میلیون تومان حداکثر است متاسفانه با گرانی از جیب مردم به راحتی پول در می اورند
  • تبسم IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    تا جلوی این .. ها و گران فروشی ها رانگیرید اقتصاد کشور درست نمی شود این گرانی خودش فساد است ارزش خودرو بین ۱۵۰ تا ۲۲۰ میلیون تومان است با این فسادها پول کشور را بی ارزش کردند و.....

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =