به‌تام روانکار

رفیعی سهم بازار محصولات به‌تام‌روانکار در تمامی گروه محصول‌های خودرویی و ‌صنعتی را درحال‌حاضر 4درصد بازار مصرفی روانکارهای کشور اعلام می‌کند و با تاکید بر اینکه کیفیت بالای محصولات ما باعث شده است اعتماد صنایع بزرگ از فولاد تا سیمان و معادن نسبت‌به ما حفظ شود به‌این‌ترتیب در آینده‌ نزدیک سهم بازار خود را تا 6‌درصد افزایش خواهیم داد.

به گزارش «اخبار خودرو»،تحریم‌ها که شروع شدند توتال هم از ایران رفت. روغن‌موتورهایی که اگرچه در ایران تولید می‌شدند اما به کیفیت بالا و استانداردهای اروپایی معروف بودند. اما در همان ماه‌های تحریم شرکت «به‌تام روانکار» شریک تجاری قدیمی توتال فرانسه با استفاده از دانش روز کارشناسان خود کار را با همان کیفیت ادامه دادد و بی‌تی را به‌عنوان برندی ملی اما باکیفیت اروپایی به بازار معرفی کرد. حال از آن روزها سه‌سال می‌گذرد. مدیرعامل شرکت به‌تام‌روانکار از حفظ کیفیت محصولات تولیدی این شرکت بدون کوچک‌ترین افولی می‌گوید.
مهندس مهدی رفیعی درگفت‌وگو با روزنامه «دنیای‌خودرو» بر لزوم متعهد ماندن به کیفیت در مجموعه به‌تام روانکار می‌گوید و اینکه براساس تعهدی که به مشتری دارد، کیفیت را در حد محصولات اروپایی حفظ کرده است اما آن را با ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به بازار عرضه می‌کند؛ یعنی روغنی در حد استاندارد اروپا ولی به یک‌چهارم قیمت کالاهای وارداتی. رفیعی تاکید کرد: «اعتبار و کیفیتی را که از توتال به ارث بردیم، حفظ کردیم و کوچک‌ترین خدشه‌ای در تامین مواد اولیه به وجود نیاوردیم.» عملکردی که حاصل آن حفظ بی‌تی با معیارهای توتال است.

افزایش سهم بازار در آینده نزدیک
رفیعی سهم بازار محصولات به‌تام‌روانکار در تمامی گروه محصول‌های خودرویی و ‌صنعتی را درحال‌حاضر 4درصد بازار مصرفی روانکارهای کشور اعلام می‌کند و با تاکید بر اینکه کیفیت بالای محصولات ما باعث شده است اعتماد صنایع بزرگ از فولاد تا سیمان و معادن نسبت‌به ما حفظ شود به‌این‌ترتیب در آینده‌ نزدیک سهم بازار خود را تا 6‌درصد افزایش خواهیم داد. وقتی پای صحبت‌های مدیرعامل به‌تام‌روانکار می‌نشینیم؛ از عزمی جدی برای تولید محصولات باکیفیت پرده برمی‌دارد، جایی که با تمام قوا پای کیفیت ایستاده‌اند و ذره‌ای از آن کم نکرده‌اند اما به‌دلیل عدم اطلاع برخی اتوسرویس‌ها و مردم از روند تولید و کیفیت بالای مواداولیه وارداتی و مصرفی در این شرکت،‌ بی‌تی را با دیگر کالاهای تولید داخل مقایسه می‌کنند. رفیعی سهم محصولات تولیدی بی‌تی در بخش خودرویی را 70درصد و در بخش صنعت 30 درصد اعلام می‌کند.

توسعه بی‌تی با ایجاد دو سایت تولید جدید
توسعه آن‌هم در شرایط سخت تحریمی کاری نیست که بتوان به‌راحتی آن را انجام داد. رفیعی برای به‌تام‌روانکار که از شرکت‌های وابسته به بنیاد مستضعفان و به‌نوعی شرکت نفت بهران است، برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت دارد. برنامه‌ای 5ساله که تقریبا سه‌سال از شروع آن گذشته و قرار است تا پایان آن به سهم 6‌درصدی بازار دست یابند. در برنامه‌ای 10‌ساله نیز 6پروژه بزرگ برای این روغن‌ساز با سابقه ایجاد خواهد شد. اکنون در نخستین گام دومین سایت تولیدی شرکت به‌تام‌روانکار در شهرک صنعتی ساوه در حال بازسازی است و سومین سایت هم مراحل خرید و آغاز عملیات اجرایی را پشت‌سر می‌گذارد. او به ظرفیت 6500تنی مخازن نگهداری از مواد اولیه و محصول در به‌تام اشاره می‌کند و یادآور می‌شود در آینده این ظرفیت به 12هزار و 500تن خواهد رسید تا دیگر دغدغه‌ای برای انبارش، نگهداری مواد اولیه و دیگر ملزومات نداشته باشیم.

بازارهای صادراتی؛ هدفی که با قدرت دنبال می‌شود
گفت‌وگو با یک مدیر باتجربه همه‌چیز را روشن می‌کند. قرار نیست بی‌تی تنها در ایران عرضه شود بلکه با شروع توزیع در کشورهای منطقه به برندی جهانی تبدیل می‌شود. به‌گفته مدیرعامل شرکت به‌تام‌روانکار، سایت دو این کارخانه به‌زودی به سکویی برای صادرات، انبارش و باسکول تبدیل خواهد شد تا حساب بازار داخل از صادراتی‌ها جدا شود. آن‌طور که آمارها نشان می‌دهند بیش‌از 7درصد محصولات بی‌تی از سال 99تا امروز به بازارهای صادراتی عرضه شده‌اند و عراق،‌ پاکستان و ارمنستان مشتری‌های پروپا قرص بی‌تی برای خودروها و صنایع خود بوده‌اند. او البته گلایه‌ای نیز از مشکلات موجود بر سر صادرات کالا دارد و می‌گوید گرفتن مجوز برای صادرات 4ماه در دوایر دولتی زمان می‌برد که اگر این موانع برداشته طی 5سال آینده حداقل 30 درصد محصولات را به کشورهای همسایه صادر خواهیم کرد. شاید دلیل آن سطح کیفی بسیار بالای روغن‌های ایرانی به‌ویژه بی‌تی در منطقه است که مشتریان بسیاری را برایمان به وجود خواهد آورد.

تولید گریس در «به‌تام» دو برابر می‌شود
لازم به یادآوری نیست که باکیفیت‌ترین گریس‌های تولید داخل با برند بی‌تی وارد خطوط تولید صنایع مختلف می‌شوند. متخصصان به‌تام‌روانکار که به پشتوانه دانش توتال باکیفیت‌ترین گریس‌های موجود در بازار را تولید می‌کردند، پس از خروج فرانسوی‌ها دست از تلاش نکشیدند و سبد محصولات خود را گسترش داده‌اند. اگرچه درحال‌حاضر سالانه 1300تن انواع گریس در این مجموعه تولید می‌شود اما قرار است به‌زودی و با توسعه خطوط تولید این میزان به 2600تن در سال برسد. به‌عنوان‌مثال گریس «کلسیم کامپلکس» که در صنایع فولاد کاربرد دارد تا پیش از این با ارزبری بسیار بالا به کشور وارد می‌شد اما متخصصان به‌تام‌روانکار موفق به تولید آن در کشور شدند.
رفیعی رمز موفقیت برند بی‌تی را حفظ کیفیت و همچنین اعتمادی می‌داند که شرکت‌های بزرگ نیروگاهی،‌ فولادی و معدنی به محصولات بی‌تی دارند. البته این شرکت نیز در این مدت حتی یک قطره روغن پایه کم‌کیفیت یا ادتیو نامرغوب را در تولیدات خود به کار نبرده است. ازسوی‌دیگر با وجود بالارفتن سرسام آور هزینه‌های تولید و مجوز سازمان حمایت برای بالابردن قیمت‌ها اما ‌به‌تام‌روانکار در بخش صنعتی و گریس حتی 41درصد نیز افزایش قیمت نداشته است.

بی‌تی؛ روغن‌موتور مورد اعتماد خودروسازان
رفیعی از تعامل خوب خودروسازان بزرگ کشور با به‌تام‌روانکار برای تامین روانکارهای موردنیاز خود در خطوط تولید و شبکه خدمات پس از فروش خبر می‌دهد. شرکت‌هایی مانند ایران‌خودرو، ‌ایساکو، سایپایدک، ‌ایکاپ و نگین‌خودرو که اعتمادشان تنها بر پایه انجام آزمایش‌های دقیق فنی و عملی به‌وجود آمده است بلکه با حساب و کتاب دست‌به انتخاب بی‌تی به‌عنوان روغن موتور موردتایید خود زده‌اند. او تاکید می‌کند بی‌تی این آمادگی را دارد تا براساس بالاترین استانداردهای روز دنیا،‌ روغن‌موتور موردنیاز انواع خودروهای وارداتی و تولید داخل را تامین کند تا جایی‌که طی 5سال آینده بی‌تی به جایگاهی بسیار فراتر از امروز در بازار خودروسازان و شبکه خدمات ایشان دست خواهد یافت.

تعامل با شبکه فروش؛ اولویت تیم بازاریابی به‌تام‌روانکار
اگر چه امروزه اکثر تولیدکنندگان روانکار در ایران به‌دنبال عرضه مستقیم محصولات خود بدون مشارکت عاملین فروش هستند؛ تیم مدیریتی به‌تام کاملا متفاوت با این دیدگاه به‌دنبال تقویت و حمایت از این شبکه فروش قدیمی و با اصالت است. رفیعی در این زمینه بیان تصریح می‌کند شبکه فروش سنتی بازار به صورت مستمر مورد رصد شرکت به‌تام است و این شرکت بارویکرد مهندسی‌سازی فرآیند فروش با روش‌های نوین به دنبال استفاده حداکثری از پتانسیل عاملین فروش و اتوسرویس‌هاست تا استحکام روابط خود را با این شرکای تجاری بیش‌از پیش افزایش دهد. حمایت از این شبکه فروش حفظ حقوق مصرف‌کننده نهایی را نیز دربردارد، به‌شکلی‌که محصولات اصلی با نرخ مصوب و منطقی به دست ایشان می‌رسد که به‌این‌ترتیب مانعی برای سوءاستفاده‌های احتمالی و تقلب در بازار می‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • H.m IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 0
    شرکت بهران داره اجباری به مردم میفروشه چرا الکی میگی باکیفیت
  • علے IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 0
    این همون روغن بهران هست ولی به اسم توتال میفروشن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =