کد خبر: 236617
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
کامیون‌ دپو شده

معاون فنی گمرک گفت: نمایندگان دادستان امروز در گمرک شهریار طی جلسه‌ای با مالکان ۴ هزار کامیون دپو شده در گمرک؛ ضرب الاجلی سه هفته‌ای را در ترخیص این کامیون‌ها اعلام کردند.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از تسنیم،مهرداد جمال ارونقی افزود: در جلسه‌ای که امروز با دو تن از معاونان دادستانی و شرکت‌های واردکننده کامیون و رانندگان و مالکان کامیون‌های دپو شده در گمرک داشتیم قرار شد با توجه به این که یک ماه پیش معاون دادستان کل کشور مهلت یک ماهه‌ای را برای ترخیص این کامیون‌ها تعیین کرده بودند، اما تاکنون اتفاقی نیفتاده بود دستگاه‌های مربوطه موظف شدند ظرف کمتر از یک ماه این کامیون‌ها را ترخیص کنند.

وی گفت: در حال حاضر مقرر شده که ظرف یک هفته همه موانع ترخیص این کامیون‌ها از طرف بانک مرکزی، گمرک و راهداری به دادستانی اعلام شود و ظرف سه هفته آینده هیچ کامیون ترخیص نشده نباید در گمرکات باقی بماند؛ این یعنی حداکثر ظرف یک ماه آینده باید همه کامیون‌های دپو شده در گمرک ترخیص شده باشد.

ارونقی ادامه داد: مورد دیگر بحث امروز؛ استقرار نمایندگان همه سازمان‌هایی است که در واردات دخیل هستند که این امر هم پیش از این مقرر شده بود انجام شود، اما تاکنون اتفاقی نیفتاده بود و دستگاه‌هایی مثل استاندارد، محیط زیست و بانک مرکزی نمایندگان خود را به ما معرفی نکرده بودند.

وی گفت: دادستانی مصوب کرد که بلافاصله از روز شنبه نمایندگان این سازمان‌ها باید در گمرکات مستقر شوند و به صورت شبانه روزی حضور داشته باشند.

معاون فنی گمرک افزود: اتفاق مهم دیگر که امروز در جلسات دادستانی افتاد درباره کد منشاء ارز این کامیون‌ها بود که بانک برای آن تضمینی از خریداران کامیون داران دریافت می‌کرد، اما با صحبت‌های امروز قرار شد که این تضمین فعلا حذف شود تا رانندگانی که تضمین ندارند مشکلی نداشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =