ورشتپن

گرندپری ایتالیا در مونزا شاهد یک رقابت جذاب و دیدنی بود. درحالی‌که رقابت‌ها به‌نقطه داغ خود رسیده و پیش‌بینی قهرمانی برخلاف فصل‌های گذشته تقریبا غیرممکن شده است، جابه‌جایی‌ها در بین رانندگان برای فصل آینده، سبب نبردهایی پرشورتر آن هم درجایی خواهد شد که تماشاگران پرشور فراری حضور دارند.

به گزارش «اخبار خودرو»،پیست مونزا به‌خاطر مستقیم‌های طولانی و پیچ‌های تند با سرعت پایین‌اش مشهور است و درواقع همین پیچ‌ها می‌توانند آبستن رخ دادن تصادف‌هایی باشند که براساس سبقت‌های درلحظه رخ می‌دهند. این اتفاق برای دو راننده مطرح فصل ۲۰۲۱ رخ داد و سبب شد هر دوی این راننده‌ها از دور مسابقه خارج شده و فضای امتیازگیری را برای سایر تیم‌های مدعی بازتر کنند. مسابقه درحالی استارت خورد که دنیل ریکیاردو از مک‌لارن اول، مکس ورشتپن از ردبول دوم، لندو نوریس سوم و لوئیس همیلتون از مرسدس در رتبه چهارم قرار داشت. در دور بیست‌وششم مسابقه بود که مکس‌ورستپن که عقب‌تر از راننده بریتانیایی بود، کنار لوئیس همیلتون رفت و همین مساله سبب شد او و همیلتون با یکدیگر برخورد سختی داشته باشند و هردو به‌طرف شن‌های بیرون از پیست هدایت شوند.

گزارش رویدادهای روز مسابقه
گرندپری ایتالیا در مونزا شاهد یک رقابت جذاب و دیدنی بود. درحالی‌که رقابت‌ها به‌نقطه داغ خود رسیده و پیش‌بینی قهرمانی برخلاف فصل‌های گذشته تقریبا غیرممکن شده است، جابه‌جایی‌ها در بین رانندگان برای فصل آینده، سبب نبردهایی پرشورتر آن هم درجایی خواهد شد که تماشاگران پرشور فراری حضور دارند. والتری بوتاس که برای فصل آینده در مرسدس رانندگی نمی‌کند، چه در تعیین خط جمعه و چه در مسابقه سرعتی شنبه توانست سریع‌ترین راننده باشد؛ اما به‌علت تغییر پاوریونیت خودرو پنالتی دریافت کرده و مسابقه را از رده ۲۰ استارت زد. در این میان ورشتپن توانست پول‌پوزیشن را از آنِ خود کند و البته پشت سر او دنیل ریکاردو و لندو نوریس جلوتر از لوئیس همیلتون قرار داشتند. استارت مسابقه اما از آنِ دنیل ریکاردو بود که توانست به‌خوبی از ورشتپن عبور کرده و در رده نخست قرار گیرد. همیلتون نیز ابتدا توانست از نوریس عبور کند؛ اما بعدا در برخورد با خودرو ورشتپن رده خود را از دست داد. در این میان، جیوویناتزی با سرجیو پرز برخورد کرد و بعد از برخورد با کناره پیست، باله جلو خود را از دست داد. این موضوع سبب ورود خودرو ایمنی مجازی به‌مسابقه شد. با سبز شدن مسابقه، تلاش‌های ورشتپن برای عبور از ریکاردو و همیلتون برای عبور از نوریس افزایش یافت و خودروهای مک‌لارن با سرعت بالا در این مسابقه کار را برای رقبای خود سخت کرده بودند. اما نخستین پیت‌استاپ برای ورشتپن کابوس‌وار بود. درحالی ‌که معمولا پیت‌استاپ‌های ردبول بسیار شگفت‌انگیز است؛ اما این بار و در اوج رقابت، پیت‌استاپ او بالای ۱۱ ثانیه طول کشید و کاملا او را از رقابت با ریکاردو خارج کرد. همیلتون هم چند دور بعد وارد پیت‌لین شد و پیت‌استاپ او هم بالای چهار ثانیه طول کشید. بعد از خروج همیلتون از پیت لین، وی دقیقا در پشت سر نوریس و هم‌دوش با ورشتپن قرار گرفت و در نخستین پیچ هر دو خودرو به‌شدت با هم برخورد کرده و از پیست خارج شدند. خودرو ردبول به‌شکل خطرناکی سوار بر مرسدس شده و تنها هلیو بود که جان همیلتون را نجات داد. خروج خودرو ایمنی در دور ۳۰ همراه با پیشتازی دو خودرو مک‌لارن بود و ریکاردو و نوریس از این فرصت همچون هدیه‌ای پاسداری کردند. در پشت سر آن‌ها لکلرک، پرز و ساینز قرار داشتند و بوتاس هم خود را به‌جمع مدعیان رسانده بود. حتی حضور خودرو ایمنی مجازی در انتهای مسابقه باز هم به‌نفع مک‌لارن‌ها شد که هرگز اجازه نزدیک شدن ردبول پرز و مرسدس بوتاس را به‌خود ندادند. در این میان بوتاس برای عبور از پرز و گرفتن سکو هم بارها تلاش کرد. ولی پرز به‌علت داشتن پنج ثانیه پنالتی به‌طور خود به‌خود تا رده پنجم سقوط کرده بود. نهایتا بعد از ۵۳ دور، این دنیل ریکاردو همیشه خندان بود که توانست بعد از مدت‌ها و این بار با خودرو مک‌لارن به‌پیروزی برسد. او همچنین در دور آخر، تک‌امتیاز سریع‌ترین دور را هم از بوتاس گرفت. هم‌تیمی او لندو نوریس هم سکوی دوم را کسب کرد. ریکاردو همچنین در نظرسنجی تماشاگران مسابقه هم به‌عنوان راننده برتر روز انتخاب شد. البته باید به‌عملکرد درخشان بوتاس که از رده آخر مسابقه را شروع کرده بود و نهایتا به‌سکوی سوم رسید هم اشاره کرد. پس از مسابقه، داوران مکس ورشتپن را برای ایجاد حادثه مقصر شناختند و او در مسابقه بعدی در روسیه، سه رده پنالتی دریافت خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =