کد خبر: 236746
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
گواهینامه

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ضمن بیان اینکه با هر نوع ظلمی که به زنان شود و طبیعتا ازدواج قبل بلوغ که این ظلم را مضاعف کند موافق نیستیم گفت: خیلی از مسایل را نمی توان با ابلاغ حل کرد و باید سبک زندگی و نوع نگاه عادلانه باشد به طوریکه حتی اگر قانون بگذارد اما نتوانیم فرهنگ سازی داشته باشیم، باز کودکانی مورد معامله و اجحاف قرار می گیرند.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایسنا، انسیه خزعلی در نشست خود با اصحاب رسانه، درباره کودک همسری با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن بلوغ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و ... در ازدواج، اظهار کرد: با هر نوع ظلمی که به زنان شود و طبیعتا ازدواج قبل بلوغ که این ظلم را مضاعف کند موافق نیستیم. کارگروهایی برای حل آن باید تشکیل شود. چه این ارتباط در قالب ازدواج و چه ارتباط‌هایی که قانونی نشده باشند در مرحله اول نیاز به کار فرهنگی دارد. یعنی حتی اگر قانون بگذارد و نتوانیم فرهنگ سازی داشته باشیم، باز کودکانی مورد معامله و اجحاف قرار می گیرند. لا زم است برنامه ریزی در این راستا از دو بعد فرهنگی و قانونی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: خیلی از مسایل را نمی توان با ابلاغ حل کرد و باید سبک زندگی و نوع نگاه عادلانه باشد و ظلم به فرزند چه پسر و چه دختر نباشد.

در 16 سالگی ازدواج کردم و شرط «طلاق» گذاشتم

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به ازدواج خود در 16 سالگی، گقت: «16 سالگی داریم تا 16 سالگی؛ من در 16 سالگی شرط هایی برای ازدواج گذاشتم که فکر نمی‌کنم الان در سن 16 سالگی کسی بگدارد. من شرط طلاق گذاشتم و امام توصیه می‌کردند که شرط طلاق بگذارید. من شرط مکان گذاشتم و پدرم گفتند با شرط طلاق موافق نیستم اما اگر تو می‌خواهی موافق ام. نمی توان مرز سنی قرار داد و در این مساله رشد فکری بسیار مهم است».

چرا صدور گواهینامه موتور برای زنان و ورود آنها به ورزشگاه‌ها مسکوت ماند؟

ایجاد کارگروه‌هایی برای رسیدگی به بحث حضانت و حذف غربالگری مادران باردار

خزعلی در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره چرایی مسکوت ماندن مطالباتی نظیر گواهینامه موتور و یا ورود زنان به ورزشگاه ها، گفت: حتما باید کارگروهایی تشکیل و کار را تخصصی پیش ببریم و اگر تصمیمی گرفته شد، گزارش دهیم.


وی همچنین با اشاره به اخبار حذف غربالگری مادران باردار ادامه داد: باید کارگروه های تخصصی تشکیل و در صورت جمع بندی اعلام کنیم. دوست داریم از جلساتی به صورت تریبون باز برای اظهار همه نظرات استفاده کنیم و به صورت تخصصی هم کارگروه هایی را برای کودک همسری و غربالگری و بحث حضانت می گذاریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =