تقویت تایر

واحد تحقیق‌وتوسعه یک شرکت چینی موفق به ثبت پتنت فناوری استفاده از گرافن در تایرهای خودرو و موتورسیکلت شد. شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) اعلام کرد فناوری کاربرد گرافن به‌صورت پتنت در تولید تایر را در چین به ثبت رسانده است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،واحد تحقیق‌وتوسعه یک شرکت چینی موفق به ثبت پتنت فناوری استفاده از گرافن در تایرهای خودرو و موتورسیکلت شد. شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) اعلام کرد فناوری کاربرد گرافن به‌صورت پتنت در تولید تایر را در چین به ثبت رسانده است.
این پتنت شامل استفاده از فناوری گرافن شرکت دایرکتاپلاس موسوم به «G+» در تایرهای خودرو و موتورسیکلت و همچنین تایرهای رادیال اتوبوس و کامیون است. در این پتنت، فرمولاسیون مربوط به استفاده از این فناوری درج شده ‌است و نشان می‌دهد چگونه تعادل بین ویژگی‌های مختلف و متضاد نظیر مقاومت چرخشی تایر و چسبندگی تایر روی آسفالت با استفاده از این فرمولاسیون بهبود یافته، درواقع هر دو ویژگی متضاد با استــــــــــفاده از یک فرمولاسیون ارتقا یافته است. ثبت این پتنت در چین نخستین گام در مســـــــیر استفاده از بازار بزرگ و در حال رشد این کشور است. این شرکت تاکنون شش پتنت در چین به ثبت رسانده است.
چندی پیش شرکت دایرکتاپلاس با شرکت مارانگونی، یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه روکش‌دهی تایر در ایتالیا، کار مشترکی را آغاز کرد تا به این شرکت برای تولید تایرهای بهتر برای استفاده در اتوبوس‌ها و کامیون‌ها کمک کند. مارانگونی درحال‌حاضر، از گرافن G+ شرکت دایرکتاپلاس برای تولید یک محصول سفارشی به‌منظور استفاده تجاری در کامیون‌ها بهره می‌برد. دایرکتاپلاس معتقد است G+ موجب دوام و استحکام بیشتر تایرها شده و کارایی سوخت را بهبود می‌دهد. لازم به ذکر است محصولات گرافنی شرکت دایرکتا پلاس را می‌توان به روش‌های مختلف برای تغییر یا بهبود خواص الیاف منسوجات جین نیز استفاده کرد. با این کار لباس‌های هوشمند با خواص متفاوت تولید می‌شوند.
با افزودن G+ به الیاف و منسوجات، هدایت الکتریکی و گرمایی محصول نهایی تغییر می‌کند. ازسوی‌دیگر می‌توان از خواص آنتی‌باکتریال در منسوجات نیز استفاده کرد. گرافن می‌تواند مدیریت گرمایی لباس را برعهده بگیرد یعنی گرمای ایجادشده را پخش و از آن برای انتقال اطلاعات و رفع بو استفاده کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =