پمپ‌ بنزین‌ها

با آغاز هفته سوم بحران سوخت‌رسانی به خودروهای بریتانیایی، حال خبر می‌رسد دولت این کشور وضعیت بحرانی اعلام کرده است و براساس اعلامیه صادرشده ازسوی انجمن فروشندگان سوخت این کشور، ذخیره دوسوم پمپ‌بنزین‌ها خالی شده و شرایط دیگر پایانه‌های سوخت‌رسانی نیز وخیم است.

به گزارش «اخبار خودرو»،با آغاز هفته سوم بحران سوخت‌رسانی به خودروهای بریتانیایی، حال خبر می‌رسد دولت این کشور وضعیت بحرانی اعلام کرده است و براساس اعلامیه صادرشده ازسوی انجمن فروشندگان سوخت این کشور، ذخیره دوسوم پمپ‌بنزین‌ها خالی شده و شرایط دیگر پایانه‌های سوخت‌رسانی نیز وخیم است. این انجمن اعلام کرد ذخایر سوختی بالغ‌بر ۵ هزار و ۵۰۰ پمپ‌بنزین در این کشور به پایان رسیده است.
این بحران به دنبال کمبود رانندگان کامیون که به دلیل ابتلا به کرونا خانه‌نشین شده‌اند به وجود آمده است. بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلستان برای حل وضع موجود هفته گذشته تصمیم گرفت قانون سال ۱۹۹۸ در خصوص رقابت بین شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه انرژی را لغو کند تا به این ترتیب پمپ‌بنزین‌هایی که ذخایر سوختشان تمام شده، به‌سرعت شناسایی و مراحل سوخت‌رسانی انجام شود.
کواسی کوارتنگ، وزیر بازرگانی انگلیس پس از دیدار اضطراری با مدیران شرکت‌های فعال در حوزه انرژی اظهار کرد با لغو قانون سال ۱۹۹۸ مناطقی که در کشور دچار کمبود سوخت هستند، با اشتراک داده‌های مهم شناسایی و هدف‌گذاری می‌شوند. او با تکرار این ادعا که کشور با کمبود سوخت مواجه نیست، افزود دولت برای کاهش اختلال در روند سوخت‌رسانی پروتکل پایین‌دستی نفت را به اجرا گذاشته است. در همین حال چند شرکت فعال در حوزه انرژی ازجمله شل، اگزون‌موبیل و گرین‌انرژی با صدور بیانیه‌ای مشترک تصریح کردند بحران اخیر ناشی از افزایش موقت تقاضاهاست و ارتباطی با کمبود سوخت در کشور ندارد.
دولت انگلیس همچنین با اعطای ۵هزار مجوز موقت کار برای رانندگان اروپایی تا پایان امسال موافقت کرده و از رانندگان بازنشسته هم خواسته است به طور موقت به کار بازگردند. این درحالی است که گزارش شده، بریتانیا با چالش کمبود حدود ۹۰هزار راننده برای جبران تبعات برگزیت و همه‌گیری کرونا روبه‌رو است.
کنسرسیوم خرده‌فروشان انگلیس نیز اعلام کرد پیشنهاد دولت درخصوص اعطای ویزا به ۵ هزار راننده کاری از پیش نخواهد برد و تاثیر آن در حدی نیست که مانع از بروز اختلال در کریسمس شود.
کارشناسان نگران آن هستند اگر بحران سوخت تا ۱۰ روز دیگر برطرف نشود، روند توزیع مواد غذایی در کشور با مشکل جدی مواجه خواهد شد و مایحتاج کریسمس به موقع نمی‌رسد. دولت امیدوار است تصمیمات روز یکشنبه فشار ناشی‌از کمبود رانندگان کامیون را که باعث وحشت مردم از کمبود سوخت و ایجاد صف‌های طولانی مقابل پمپ‌بنزین‌ها شده، است کاهش دهد. به‌هرحال دولت طرح به‌کارگیری ارتش را برای کنترل اوضاع در دست بررسی دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =