تارا

برای اولین‌بار یک خودرو داخلی به مجموعه قابلیت‌های هدایت‌پذیری ازجمله سامانه‌های ESC،TCS و HSA مجهز شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو، با بیان این‌که برای نخستین‌بار است که خودرو داخلی به مجموعه قابلیت‌ها و امکانات هدایت‌پذیری ازجمله سامانه‌های ESC،TCS و HSA مجهز شده، گفت: «علاوه بر استحکام بدنه که در آزمون‌ها نتایج خوبی کسب کرده، نخستین‌بار است که تست محافظت از عابر پیاده در تصادفات بر روی هر دو نسخه دستی و اتوماتیک تارا انجام شده و از قابلیت‌های این محصول به شمار می‌رود.» علی رحیمی با اشاره به تحویل خودرو تارا با گیربکس اتوماتیک در پاییز امسال، عنوان کرد: «خودرو تارا اتوماتیک درحال‌حاضر فرآیندهای دقیق کیفی را طی می‌کند. موضوعات مربوط به کالیبراسیون موتور با گیربکس شش‌سرعته نیز نهایی شده و آزمون‌های صحه‌گذاری، مصرف سوخت و آلایندگی را طی می‌کند تا به‌زودی با تکمیل تمامی فرآیندهای کیفی، خودرو به مشتریان تحویل داده شود.» وی با اشاره به این‌که در مقایسه با گیربکس دستی، ویژگی‌های متعددی به گیربکس اتوماتیک افزوده شده است، بیان کرد: «گیربکس تارا اتوماتیک شش‌سرعته و یکی از انواع گیربکس‌های مناسبی است که در خودرو دنا پلاس توربو نیز قرار گرفته است.»

امکاناتی که برای نخستین‌بار در محصولات ایران‌خودرو به کار می‌رود

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اشاره به دیگر امکاناتی که تارا اتوماتیک به آن‌ها تجهیز شده، اظهار کرد: «دوربین دیدعقب، رینگ ۱۶اینچ آلومینیومی و نیز قابلیت‌هایی نظیر برخورداری از چهار ایربگ ازجمله امکانات تارا اتوماتیک هستند.» به گفته وی، در این خودرو سنسور نور و باران تعبیه شده و برای نخستین‌بار است در محصولات ایران‌خودرو به کار می‌رود. رحیمی افزود: «سیستم ورود بدون کلید (کی‌لس) نیز در تارا اتوماتیک تعبیه شده، این قابلیت نیز برای نخستین‌بار است که محصولات ایران‌خودرو به آن تجهیز می‌شوند.» وی با اشاره به سایر امکانات این محصول در مقایسه با تارا دستی، تاکید کرد: «آینه‌های برقی تبدیل به آینه‌های تاشوی برقی شده‌اند. صندلی‌های راننده و سرنشینان برقی و سانروف نیز به خودرو اضافه شده است که صندلی‌ها در نسخه جدید تارا، چرم و پارچه خواهد بود.»

قابلیت‌های سیستم مالتی‌مدیای تارا

رحیمی با بیان این‌که در نسخه اتوماتیک تارا نیز مانند نوع دستی، سیستم کروزکنترل و محدودکننده سرعت تعبیه شده است، گفت: «هم در نمونه دستی و هم در نمونه اتوماتیک تارا، سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای درون خودرو قرار گرفته که این محصول را به یکی از استانداردترین خودروهای تولید داخل تبدیل کرده است.» وی با اشاره به سیستم مالتی‌مدیای خودرو تارا، عنوان کرد: «مالتی‌مدیای تارا اتوماتیک مشابه تارا دستی از نسل جدید سیستم‌های مالتی‌مدیا به شمار می‌رود که متصل به شبکه بوده و دارای امکانی ازجمله Mirror Link است. در این سیستم، تلفن‌های همراه نسل جدید از طریق کابل به مالتی‌مدیا متصل می‌شوند و قابلیت‌هایی نظیر برنامه‌های مسیریاب و...را که در تلفن همراه وجود دارد، در صفحه مانیتور خودرو نمایش می‌دهد. از سایر قابلیت‌های آن نیز می‌توان به اتصال به شبکه‌ها، اتصال به منابع داده‌ای و... اشاره کرد.»

تارا در یک نگاه

تارا خودرویی سدان در کلاس ابعادی C است که با بهره‌گیری از طراحی به‌روز و زیبا، جلوه‌ای باشکوه، دوست‌داشتنی و قدرتمند توان طراحی متخصصان این شرکت را به رخ می‌کشد. این خودرو، علاوه‌بر زیبایی، از استانداردهای ایمنی بالایی برخوردار بوده و ایمن‌ترین خودرو تولیدشده در شرکت ایران‌خودرو است. این خودرو خانوادگی، در دو مدل با گیربکس دستی و اتوماتیک، تجربه رانندگی راحت و دلنشینی را به ارمغان می‌آورد و با دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو5، یکی از سازگارترین خودروهای ایران با محیط زیست است. مهم‌ترین ویژگی های برجسته خودرو تارا در بحث ایمنی شامل استاندارد حفاظت از عابر پیاده (Pedestrian)، کنترل پایداری فعال الکترونیکی (ESC ،HBA وTCS)، سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HSA)، ترمزهای جلو و عقب دیسکی (ABS و EBD) و نشانگر اخطار کاهش فشار باد تایر (TPMS)، استفاده از ورق‌های دوفازی (Dual Phase) با استحکام بالا، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین و جانبی (در مدل اتوماتیک)، ستون فرمان تلسکوپی، ایزوفیکس و سیستم قطع سوخت خودکار است.

در بحث خانوادگی بودن و راحتی خودرو نیز شاهد امکاناتی همچون گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک با قابلیت کاهش مصرف سوخت و استهلاک موتور، موتور TU5P (نسخه تقویت‌شده موتور TU5)، فرمان برقی، صندوق عقب جادار (با حجم640 لیتر)، صندلی‏های جلو برقی (در مدل اتوماتیک)، دوربین دنده عقب (در مدل اتوماتیک)، آینه‌های برقی راهنمادار (در مدل اتوماتیک تاشونده)، سیستم هشداردهنده، کروز کنترل، سان‌روف (در مدل اتوماتیک)، سیستم تهویه هوای برقی، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای (در مدل اتوماتیک)، زیر آرنجی یا Front Armrest (در مدل اتوماتیک)، بازکننده درِ صندوق عقب از راه دور، نشانگر تغییر دنده (GSI) و سنسور نور و باران (در مدل اتوماتیک) است.

مواردی در زیبایی و به‌روز بودن این خودرو موثر واقع شده‌اند نیز بهره‌گیری از فرهنگ و هنر ایران زمین در طراحی تارا، رینگ آلومینیومی (در مدل اتوماتیک)، رینگ فولادی طرح اسپرت (در مدل دستی)، چراغ‌های جلو مجهز به لامپ نئون و چراغ روز (Day Light)، چراغ‌های عقب به‌روز و زیبا، فرمان چرم و دسته‌دنده چرم (در مدل اتوماتیک) هستند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 1
    دنا پلاس توربو اتوماتیک از تارای جدید ایران خودرو قوی تره چون دنا پلاس توربو اتوماتیک 5 ستاره داره ولی تارا 3 ستاره این یعنی اینکه دنا پلاس توربو اتوماتیک از نظر بدنه قوی تره پس الکی نگید تارا ایمن ترین خودرو است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =