باتری خودروهای برقی

بیش‌تر هیبریدهای پلاگین‌ و خودروهای تمام‌الکتریکی از باتری‌های لیتیوم-یونی بهره می‌برند.

به گزارش «اخبار خودرو»،بیش‌تر هیبریدهای پلاگین‌ و خودروهای تمام‌الکتریکی از باتری‌های لیتیوم-یونی بهره می‌برند. باتری‌ها به‌عنوان سیستم‌های ذخیره انرژی، معمولا برای خودروهای برقی هیبرید پلاگین و خودروهای تمام‌الکتریکی ضروری هستند و انواع سیستم‌های ذخیره انرژی در این خودروها شامل باتری‌های لیتیوم-یونی، لیتیوم-یونی هیدرید، باتری‌های سربی-اسیدی و ... می‌شوند. باتری‌ها به‌سرعت درحال پیشرفت و باتری‌های نسل جدید درحال تجاری شدن هستند. اما همچنان باتری‌های لیتیوم‌-یونی بهترین نوع باتری‌ها برای خودروهای برقی هستند. درادامه به‌معرفی باتری‌های به‌کارگرفته‌شده در خودروها می‌پردازیم.

باتری‌های لیتیوم-یونی
باتری‌های لیتیوم-یونی درحال حاضر در اکثر لوازم الکترونیکی قابل حمل مانند تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها به‌دلیل انرژی بالا در واحد جرم نسبت به‌سایر سیستم‌های ذخیره انرژی الکتریکی استفاده می‌شوند. آن‌ها همچنین دارای نسبت قدرت به‌وزن و بهره‌وری انرژی و عملکرد خوب در دمای بالا و تخلیه خودکار کم هستند. اکثر اجزای باتری‌های لیتیوم-یونی قابل بازیافت هستند؛ اما هزینه‌ بازیابی مواد برای این صنعت یک چالش محسوب می‌شود. وزارت انرژی ایالات‌متحده همچنین از جایزه بازیافت باتری لیتیوم-یونی برای شناسایی راه‌حل‌های جمع‌آوری، مرتب‌سازی، ذخیره و حمل باتری‌های لیتیوم-یونی مصرف‌شده و دورریخته‌شده برای بازیافت و بازیابی نهایی مواد حمایت می‌کند. اکثر پلاگین-هیبریدها و تمام الکتریکی‌های امروزی از باتری‌های لیتیوم-یون استفاده می‌کنند. همچنان تحقیق و توسعه برای کاهش هزینه نسبتا بالا و افزایش عمر مفید آن‌ها و رفع نگرانی‌های ایمنی درمورد گرم‌ شدن بیش از حد ادامه دارد.

باتری‌های لیتیوم-یونی هیدرید
باتری‌های نیکل هیدریدی به‌طور معمول در کامپیوترها و تجهیزات پزشکی به‌کار گرفته می‌شود و دارای انرژی معقول و قدرت ویژه‌ای هستند. چرخه عمر باتری‌های نیکل-فلز هیدرید نسبت به‌باتری‌های سرب-اسیدی بیش‌تر و ایمنی بالاتری ارائه می‌دهند. این باتری‌ها به‌طور گسترده در HEV ها استفاده می‌شوند و چالش‌های اصلی باتری‌های نیکل-فلز هیدرید هزینه بالای آن‌ها، تخلیه خودکار و تولید حرارت بالا در دمای بالا و نیاز به‌کنترل اتلاف هیدروژن است.

باتری‌های سربی- اسیدی
باتری‌های سرب اسید را می‌توان با قدرت بالا طراحی کرد و این باتری‌ها به‌طور معمول ارزان، ایمن و قابل اعتماد هستند. با این حال انرژی خاص ضعیف، عملکرد ضعیف در دمای سرد و عمر کوتاه مانع استقبال از آن‌ها می‌شود. باتری‌های سربی اسید با قدرت بالا درحال توسعه هستند؛ اما تنها در وسایله نقلیه برقی قابل حمل برای بارهای جانبی استفاده می‌شوند.

فوق خازن‌ها
فوق‌خازن‌ها انرژی را درمایع قطبی بین الکترود و الکترولیت ذخیره می‌کنند و فوق‌خازن‌ها می‌توانند انرژی وسایل نقلیه را هنگام شتاب و صعود به‌تپه تامین کرده و به‌بازیابی انرژی ترمز کمک کنند. این باتری‌ها همچنین به‌عنوان وسایل ذخیره ثانویه در وسایل نقلیه برقی به‌کار گرفته می‌شود؛ زیرا به‌باتری‌های الکتروشیمیایی قدرت بارگذاری می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =