مرسدس‌بنز

توتو ولف، مدیر تیم فرمول‌یک مرسدس، جزییاتی را در مورد استفاده از سیستم DAS بیان کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،توتو ولف، مدیر تیم فرمول‌یک مرسدس، جزییاتی را در مورد استفاده از سیستم DAS بیان کرد. به‌گفته او این سیستم مطمئنا به دمای تایرها کمک می‌کند. پس از نوآوری بحث‌برانگیز مرسدس، صحبت‌های بسیاری در مورد قانونی بودن و نبودن و همین‌طور چگونگی عملکرد آن مطرح شد و حال مقامات مرسدس از این موضوع صحبت می‌کنند. توتو ولف در این مورد می‌گوید: «مهندس‌ها به رانندگان می گویند چه زمانی از این سیستم استفاده کنند. بهترین و موثرترین روش نیز احتمالا در دور گرم کردن یا پشت سر خودرو ایمنی است. این تکنولوژی مطمئنا به دمای تایر کمک می‌کند. وقتی این تکنولوژی از خودرو برداشته می‌شود، یک برتری وزنی داریم؛ زیرا این سیستم سنگین بوده و در موقعیت نه چندان مناسبی نصب شده است. این تکنولوژی به خوبی کار می‌کند و نوآوری جالبی است.» گفته می‌شود مزایای این سیستم مدیریت بهتر لاستیک‌ها و عملکرد بهتر در پیچ‌هاست، همچنین دی‌ای‌اس به‌عنوان فناوری کاهش‌دهنده اصطکاک آیرودینامیک «درگ» عمل می‌کند.
از سوی دیگر همین تیم در یکی از گرندپری‌ها استراتژی نادرستی را برگزید که حتی استفاده از این فناوری هم به آن یاری نرساند. توتو ولف می‌گوید که شروع لوئیس همیلتون و والتری بوتاس با لاستیک‌های مدیوم یک ریسک بزرگ برای مرسدس در شروع مسابقه ایفل آلمان بوده است.
همیلتون که پایین‌تر از هم تیمی خود و در رده دوم مسابقه را با لاستیک سافت شروع کرد، پس از تعیین خط گفت: «می‌توانستم با لاستیک‌های مدیوم به مرحله سوم تعیین‌خط راه پیدا کنم. می‌خواستم مسابقه را با مدیوم شروع کنم، فقط به این دلیل که من همیشه دوست دارم کار متفاوتی انجام دهم، اما تیم انتخاب کرد که لاستیک‌های ما مشابه باشد. فردا خواهیم دید آیا انتخاب درستی بــــــوده یا خیر. مطمئنم که انتخاب درستی است».
مدیر تیم مرسدس درباره استراتژی این تیم گفت: «در جلسه بعد از مسابقه در مورد آن بحث و مشخص شد لاستیک سافت برای شروع مسابقه مناسب است و لوئیس نیز با آن موافقت کرد. زیرا استارت مسابقه با لاستیک مدیوم، باعث می‌شود طول سه یا چهارمتری را در برابر سافت از دست بدهید، و همه رقبای در اطراف او نیز روی لاستیک سافت هستند. بنابراین ریسک بزرگی است که البته منطقی نیست. واضح است لوئیس دوست ندارد در رده دوم یا پایین‌تر مسابقه را آغاز کند. به همین دلیل یک استراتژی جایگزین همیشه بسیار منطقی است. روش او هم اینطور نیست که در رده دوم یا پایین‌تر فقط دنبال‌کننده یک خودرو باشد و درگیر رقابت نشود. از این جهت سافت انتخاب درستی بود».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =