کیا اپتیما در دسته سدان‌های سایز متوسط قرار دارد و طراحی جدید یا به‌عبارت دیگر فیس‌لیفت آن حدود یک‌سالی است که راهی بازار جـــــهانی شده است. اپتیما یکی از خودروهای سدان ســــایز متوسط اقتصادی است که در بازار جهانی از محبوبیت خاصی برخوردار است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،کیا اپتیما در دسته سدان‌های سایز متوسط قرار دارد و طراحی جدید یا به‌عبارت دیگر فیس‌لیفت آن حدود یک‌سالی است که راهی بازار جـــــهانی شده است. اپتیما یکی از خودروهای سدان ســــایز متوسط اقتصادی است که در بازار جهانی از محبوبیت خاصی برخوردار است.
بنابراین طراحان کمپانی کیاموتورز برای موفقیت بیش‌تر این خودرو در بازار ظاهر آن را با تغییراتی همراه کردند. در طراحی جدید اپتیما JF شاهد چراغ‌های جدید بر پایه مدل قبلی هستیم که با توجه به‌منحنی چراغ، جلوپنجره جدید، هواکش‌های زیر سپر به‌همراه چراغ LED جدید و خط‌های واضح و برجسته سبب شده است ظاهر خودرو جوان‌پسندتر و اسپرت‌تر به‌نظر برسد.
طراحی عقب خودرو نسبت به‌نسل قبلی یا همان TF تغییرات جزئی داشته است که می‌توان به‌چراغ‌های جدید کشیده به‌همراه LED و خط برجسته‌تر روی صندوق‌عقب، اگزوزهای مجزای کروم و دیفیوزر یکپارچه میان اگزوزها اشاره کرد که مجموعه این عناصر ظاهری زیبا و اسپرت را برای این سدان به‌ارمغان آورده است. طراحی داخلی اپتیما همواره الگوبرداری از طراحی داخلی محصولات آئودی بوده است و در نسل جدید اپتیما یا همان JF با توجه به‌غربیلک‌فرمان، طراحی هواکش‌های سیستم تهویه‌مطبوع، دسته‌دنده و پنل کیلومترشمار و چیدمان قطعات داشبورد، حس سوار شدن به‌آئودی A4 را به‌راننده و سرنشینان القا می‌کند.
کیفیت قطعات داخلی اعم از چرم روی صندلی و نوع دوخت آن و روکش داشبورد نسبت به‌نسل قبل باکیفیت‌تر طراحی و ساخته شده است که می‌توان یکی از نکات مثبت اپتیما JF را همین متریال باکیفیت دانست.
از مشخصات فنی این خودرو می‌توان به‌پیشرانه چهار سیلندر 2400 سی‌سی به‌همراه 16 سوپاپ در سرسیلندر اشاره کرد. پیشرانه نسل جدید این خودرو مانند نسل قبل یعنی TF موتور چهار سیلندر 2400 سی‌سی است؛ اما در نسل جدید به‌دلیل نحوه پاشش سوخت در محفظه احتراق و زمان‌بندی سوپاپ‌ها یا همان سیستم وی‌وی‌تی این پیشرانه می‌تواند 172 اسب‌بخار قدرت و 222 نیوتون‌متر گشتاور را به‌کمک یک گیربکس شـــش‌سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به‌چرخ‌های جلو مــــنتقل کند. گیربکس شش‌سرعته نسل جدید اپتیما با کمترین اتلاف انرژی عمل انتقال قدرت را انجام می‌دهد و یکی از مزایای این گیربکس شش‌سرعته نرم کار کردن و بدون تقه جا رفتن دنده‌هاست. سواری خودرو نیز به‌دلیل عملکرد سیستم تعلیق و قطعات آن نرم و باکیفیت است. از سوی دیگر هندلینگ خودرو به‌دلیل ارتفاع نسبتا کم خودرو و عملکرد سیستم فرمان، هندلینگ مناسبی را نسبت به‌رقبای خود به‌وجود آورده است. از نظر آپشن باید گفت اپتیما JF مجهزبه‌آپشن‌های جدید صنعت‌خودرو است که به‌نسبت رقبای خود در سطح بالاتری قرار دارد که با توجه به‌آپشن‌های جدید می‌تواند شما را به‌راحتی راضی نگه دارد.
اما درپاسخ به‌سوال دوم شما باید گفت نمایندگی انحصاری کیاموتورز در ایران یا همان اطلس‌خودرو نسبت به‌رقبای خود در کشور خدمات مناسبی را ارائه می‌دهد.
درنهایت و با توجه به‌آنچه گفته شد، کیا اپتیما JF در بازه قیمتی خود مناسب‌ترین و بهترین گزینه برای خرید خودرو سدان سایز متوسط جدید به‌شمار می‌رود. اما درنظر داشته باشید که خدمات هرگونه خودرو وارداتی در کشورمان با مشکلاتی مواجه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =