واقعیت‌ افزوده بالای داشبورد

شاید لازم باشد هنگام خرید خودرو، واقعاً نگاهی به آپشن ها و امکانات آن بیندازید. شاید همه آنها به کارتان نیاید و بی جهت پول اضافه نپردازید.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از سایپانیوز، بر اساس یافته های جی دی پاور با این که روز به روز فناوری های جدید در خودروها به کار می روند، مردم حتی نیمی از آنها را مورد استفاده قرار نمی دهند.

مطالعه شاخص تجربه فناوری Tech Experience Index (TXI) سال 2021 نشان می دهد در سه ماهه اول مالکیت خودرو، کمتر از نیمی از مالکان خودروی جدید از فناوری های داخل خودرو بهره می گیرند. بیش از 60 درصد از مالکان خودروهای نو از بخش بازار دیجیتال digital marketplaces اصلاً استفاده نمی کنند. این فناوری به صاحبان خودرو این امکان را می دهد که هر ایتمی که دوست دارند سفارش بدهند و برای مثال از فروشگاه سر محل خود دریافت کنند. اما هیچ کس از این امکان بسیار مفید هرگز استفاده نکرده است. 51 درصد هم گفته اند هرگز چنین نیازی را حس نکرده اند.

یک فناوری دیگر تحت عنوان ارتباط راننده/سرنشین وجود دارد که 52 درصد از مالکان خودرو اصلا از وجود آن خبر ندارند. 40 درصد هم گفته اند چنین نیازی ندارند.

خیلی از مردم از دوربین و سامانه های کمک به راننده استفاده می کنند. نظرسنجی ها نشان می دهد اگر مالک خودرو از یکی از این فناوری ها خوشش بیاید در خرید خودروی بعدی اثر دارد و می پرسد که آیا خودروی جدید این فناوری را دارد یا نه. برای مثال کسانی که کروز کنترل وفق پذیر عادت می کنند، در خرید خودروی بعدی می پرسند این سامانه را دارد یا نه.

در صورتی که خودروسازان نظرسنجی درستی انجام دهند به خوبی می توانند تشخیص دهند که مشتریان از آنها چه انتظاری دارند و به این ترتیب میتوانند از فناوری های بی فایده پرهیز کنند و در عوض هزینه ها را صرف سامانه های کنند که طرفداران بیشتری دارد.

جی دی پاور به عنوان یکی از شرکت های بین المللی نظرسنجی و پژوهش،‌ داده های زیادی در مورد نظرات مردم به ویژه سود و زیان آنها به خاطر عدم استفاده صحیح از آپشن ها گردآوری کرده است. «شاخص تجربه فناوری» که در جی دی پاور اندازه گیری می شود، نشان می دهد تا چه حد استفاده صحیح از فناوری ها،‌ سامانه ها و آپشن ها می تواند در راستای رضایت مشتری و فروش بهتر باشد. هر چقدر بین خواست واقعی مشتری و تولیدات خودروسازان فاصله کمتری باشد، سودآوری شرکت هم بالاتر است.

یکی از موارد مهم در فناوری ها و سامانه های جدید، موضوع حق اشتراک است که باعث ناخرسندی خیلی از مشتریان می شود. مردم دوست ندارند بابت آپشن ها،‌ سامانه ها یا فناوری هایی که استفاده نمی کنند، حق اشتراک بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =