موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی مکانیکی یا همان کاربراتوری بهره می‌گیرد و یکی از مشکلات این نوع سیستم سوخت‌رسانی این است که پس از خرابی قطعات مکانیکی، کارکرد موتورسیکلت با مشکل مواجه می‌شود.

موتورسیکلت آپاچی 160 مدل 91 دارم و بیش از یک هفته است در زمان بالا بردن دور موتور، حجم صدای تولیدشده از موتور بسیار زیاد است و درعین حال حین حرکت باید دسته گاز را نگه دارم تا موتورسیکلت خاموش نشود. از طرفی این مشکل بیش‌تر در صبح‌ها و باتوجه به‌دمای پایین‌ هوا رخ می‌دهد. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی مکانیکی یا همان کاربراتوری بهره می‌گیرد و یکی از مشکلات این نوع سیستم سوخت‌رسانی این است که پس از خرابی قطعات مکانیکی، کارکرد موتورسیکلت با مشکل مواجه می‌شود. به‌صورت کلی درپاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت با افزایش دورموتور، سرعت کاری قطعات داخلی موتور مانند میل‌لنگ، پیستون و شاتون بیشتر می‌شود. بنابراین اگر پیستون در جای خود به‌حرکت خطی‌اش در سیلندر ادامه ندهد، می‌تواند صدای زیادی را تولید کند.
اما منشأ تولید صدا بیش‌تر به‌دلیل خرابی رینگ پیستون است که هم دیگر توانایی آب‌بندی را نداشته و هم توانایی کارکرد صحیح در جای خود را از دست می‌دهد. در این حالت صدایی مطابق آنچه شما بیان می‌کنید، تولید می‌شود.
دلیل دیگر می‌تواند ناشی از تنظیم نبودن سوپاپ‌های موتور باشد و اگر سوپاپ تنظیم نباشد حین افزایش دور موتور، احتمال برخورد آن با پیستون وجود دارد که سبب تولید صدا از ناحیه بالای پیشرانه می‌شود. البته احتمال این عامل بسیار کم است و برای رفع این مشکل باید ضمن باز شدن پیشرانه، در صورت معیوب شدن هریک از قطعات داخلی، آن را تنظیم یا درنهایت تعویض کرد. اما درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما باید گفت اگر سیستم سوخت‌رسانی موتورسیکلت شما معیوب و تنظیم نباشد، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد.
از آنجا که موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی مکانیکی کاربراتوری است، باید هرچندوقت یک‌بار کاربراتور را تنظیم کرد. هنگام حرکت اگر دورموتور پایین باشد و کاربراتور نیز تنظیم نباشد، سوخت کافی به‌سیلندر ارسال نمی‌شود؛ درنتیجه موتورسیکلت قدرت کافی برای حرکت ندارد که سبب خاموش شدن آن می‌شود. در این صورت باید سیستم سوخت‌رسانی یا کاربراتور موتورسیکلت شما تنظیم شود؛ زیرا ممکن است تنظیم‌کننده سوخت موتور شما معیوب شده باشد. قطعه‌ای به‌نام ژیگلور سوخت ارسالی به‌سیلندر را تنظیم می‌کند و بنابراین برای رفع مشکل باید این قطعه تعویض شود.
همچنین در نظر داشته باشید که قطعه‌ ساده‌ای همچون فیلتر یا صافی بنزین که پس از شیر بنزین قرار گرفته را هم تعویض کنید. سوخت بنزین مورد استفاده در کشور از ناخالصی‌هایی برخوردار است که با توجه به‌کارکرد موتورسیکلت شما و ماهیت این قطعه، ممکن است به‌اصطلاح کثیف شده یا رسوب گرفته باشد و دیگر نتواند سوخت کافی را به‌مدار سوخت برساند. در این حالت باید صافی کوچکی که تعبیه شده است، تعویض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =