هیوندای‌موبیس

هیوندای موبیس قصد دارد دو سایت پیل سوختی را در کره‌جنوبی احداث و به اقتصادی کردن استفاده از سوخت هیدروژن کمک کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،هیوندای موبیس قصد دارد دو سایت پیل سوختی را در کره‌جنوبی احداث و به اقتصادی کردن استفاده از سوخت هیدروژن کمک کند. نتیجه مالی فروش محصولات این دو سایت حدود ۳۰ میلیون دلار خواهد بود. درنهایت هیوندای موبیس این سوخت‌ها را به هفتمین خودروساز دنیا یعنی گروه خودروسازی هیوندای ارائه خواهد داد تا در سطح جهانی اقدام به توزیع آن کند. هیوندای‌موبیس برای احداث این دو سایت سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری انجام داده تا هر دو کارخانه را در شهر اولسان کره‌جنوبی احداث کند. هرکدام از این سایت‌ها بخش‌های مختلفی از روند تولید سوخت هیدروژن را برعهده خواهند داشت.
درنهایت روند تولید در سایت جدید هیوندای موبیس در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد. هنگام تکمیل ظرفیت، این شرکت امکان تولید ۱۰۰ هزار پیل سوختی در سال را خواهد داشت. در هفتم اکتبر هیوندای موبیس مراسم کلنگزنی این دو سایت را در منطقه صنعتی شهر بین‌المللی چنوگان در اینچون برگزار کرد و رئیس‌جمهور، مون‌جه‌این و نخست‌وزیر، هونگ نام‌کی نیز در این مراسم حضور داشتند.
هیوندای موبیس با احداث این سایت بیشترین ظرفیت تولید هیدروژن در جهان را برای خود ایجاد خواهد کرد، به همین خاطر ادعاهای بسیاری در رقابت هیدروژنی‌ها خواهد داشت. در سال ۲۰۱۸ نیز این شرکت با احداث نخستین سایت هیدروژنی خود توانست در تامین تجهیزات الکتریکی سوخت هیدروژن خودکفا شود. این کارخانه در چونگجو قرار داشت و ظرفیت تولید ۲۳ هزار سلول را در سال را ایجاد کرده بود. سونگ‌هوان چو، مدیرعامل هیوندای موبیس در این مراسم گفت: «به‌رغم اتفاقات پیش‌بینی‌نشده ازجمله بیماری کووید-19 تصمیم گرفتیم این سرمایه‌گذاری گسترده را انجام دهیم تا رقابت پیش‌رو در صنعت پیل‌های سوختی در ابعاد جهانی را تضمین کنیم. به سرمایه‌گذاری بیشتر در تاسیسات و تقویت بخش تحقیق و توسعه خود برای توسعه صنعت هیدروژن و توسعه اکوسیستم این سوخت‌ها ادامه خواهیم داد».
پس از تکمیل شدن این سایت هیوندای موبیس برنامه‌های بعدی توسعه‌ای خود را صنعت پیل‌سوختی‌ها پیگیری خواهد کرد. عمده سیستم‌های پیل‌سوختی ساخته‌شده در این کارخانه برای استفاده در موتورهای برقی ساخته می‌شوند اما این شرکت قصد دارد حوزه فعالیت خود را گسترده‌تر کند و در زمینه ابزارهای ساخت‌وساز و تجهیزات لجستیک نیز وارد عمل شود. سال گذشته هیوندای موبیس بسته‌های هیدروژنی را توسعه داد که امکان استفاده در لیفتراک‌ها را نیز داشتند.
به واسطه همین اقدام اولین قدم‌ها برای حضور در صنعت عمران برداشته شد. کل این سیستم به سه بخش بخش پشتی سلول‌ها، تانک هیدروژن و یک دستگاه خنک‌ساز خلاصه می‌شد. حالا این شرکت قصد دارد برای بیل‌های مکانیکی نیز سیستم اختصاصی طراخی کند و درنهایت برنامه آنها حضور در صنعت هوانوردی برای تولید بالگردها و پرنده‌های با ابعاد کوچک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =