روغن پایه

تولید روغن‌پایه در ایالات متحده طی ماه ژوئیه کاهش یافت و پایین‌تر از سطح تولید در ماه ژوئن قرار گرفت، درواقع پس از دو ماه متوالی پیش از آن به کمتر ‌از مقادیر تولیدشده قبل از بیماری کووید-19 رسید.

به گزارش «اخبار خودرو»،تولید روغن‌پایه در ایالات متحده طی ماه ژوئیه کاهش یافت و پایین‌تر از سطح تولید در ماه ژوئن قرار گرفت، درواقع پس از دو ماه متوالی پیش از آن به کمتر ‌از مقادیر تولیدشده قبل از بیماری کووید-19 رسید. براساس داده‌های منتشرشده طی هفته گذشته توسط آژانس اطلاعات انرژی ایالات‌متحده، پالایشگاه‌های این کشور در ماه جولای 5.6 میلیون بشکه روغن پایه معدنی تولید کردند یعنی پس از تولید 5.7 میلیون بشکه در ماه گذشته، این میزان در مقایسه با 4.9 میلیون بشکه در ژوئیه سال گذشته 15درصد افزایش یافت.
تولید روغن پایه در ماه جولای مجموعاً 4درصد کمتر از میانگین آن طی سال‌های 2015 تا 2019 یعنی سال‌های قبل از همه‌گیری ویروس کرونا بوده است اما خروجی در ماه‌های ژوئن و می سال‌جاری 4درصد و 2درصد بیشتر از میانگین پنج‌ساله مربوطه در ماه‌های قبل از کووید-19 بود. تولید ماه ژوئیه در مقایسه با 4.9 میلیون بشکه در ژوئیه سال قبل 15درصد افزایش یافت.
تولید نفت پایه ایالات‌متحده در نیمه دوم سال 2020 پس از کاهش در ماه مه و ژوئن سال گذشته، یعنی هنگامی که اقدامات قرنطینه با هدف مهار همه‌گیری در شدیدترین حالت بود، به طور پیوسته درحال افزایش بود.
تولید در ماه نوامبر سال گذشته و ژانویه امسال به سطح قبل از همه‌گیری و حتی قبل از سقوط در ماه فوریه به‌دلیل تعطیلی پالایشگاهها ناشی از سرمای شدید هوا در جنوب غربی آن ماه بازگشت. هنگامی که موسسه EIA اطلاعات ماه آگوست را در پایان این ماه منتشر کند، ممکن است کاهش بیشتری در تولید به‌دلیل تاثیرات طوفان ایدا، که برای سواحل خلیج مکزیک در 27 آگوست رخ داد، نشان داده شود. ظرفیت چند کارخانه به صورت موقت برای مقابله با توفان به صفر رسید.
هرچند این توفان خسارات کمی داشت، اما تاثیرش بر تولید روغن‌پایه احتمالا کمتر از برخی توفان‌های دیگر است که خسارت بیشتری را ایجاد کرده بودند. کاهش تولید در ماه ژوئیه به طور کلی ناشی از بخش پارافینیک بازار بود.
پالایشگاه‌ها 4.7 میلیون بشکه پارافین در آن ماه تولید کردند که 4.9 میلیون بشکه کمتر بود درواقع حدود 6درصد کمتر از متوسط ماه ژوئن در پنج سال قبل از همه‌گیری بود. میزان تولید نفتین (نفت خامی که عمدتا دارای ترکیبات نفتنیک باشد) به 902 هزار بشکه رسید، در حالی که طی ماه ژوئن این میزان 800 هزار بشکه و 6 درصد بیشتر از میانگین پنج سال قبل از بحران کرونا بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =