لنت‌ترمز

ترمزهای‌ احیاکننده مزایای بسیاری دارند که مهم‌ترین آن را می‌توان در کاهش نیاز به‌تعویض لنت‌ترمز دانست.

به گزارش «اخبار خودرو»،یکی از جذاب‌ترین فناوری‌های خودروهای برقی، ترمزهای احیاکننده است و چه‌کسی است که علاقه نداشته باشد انرژی مصرف‌شده برای کند کردن خودرو مجدد به‌باتری آن ارسال شود؟! این مورد نه‌تنها می‌تواند برد کامیون‌های برقی را افزایش دهد (که قطعا مورد نیاز است) بلکه می‌تواند تعداد لنت‌های ترمز را که در طول عمر خودروهای برقی نیاز به‌تغییر دارند، کاهش دهد. بنابراین فناوری ترمزهای احیاکننده برای خودروهای پیکاپ و آفرود می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد.
ترمزهای‌ احیاکننده مزایای بسیاری دارند که مهم‌ترین آن را می‌توان در کاهش نیاز به‌تعویض لنت‌ترمز دانست. همچنین عمر و محدوده ترمز پایه با استفاده از ترمزهای احیاکننده افزایش می‌یابد و ترمزهای احیاکننده از انرژی صرف‌شده حین کاهش سرعت خودرو برای کمک به‌شارژ مجدد باتری‌ها استفاده کرده و از توانایی موتور الکتریکی برای تبدیل به‌ژنراتور بهره می‌برند. درعین حال این روند سبب می‌شود ساییدگی سیستم ترمز مکانیکی معمولی و هزینه‌های تعمیر و نگهداری کاهش یابد.
همچنین درخودروهای برقی و هیبریدی این سیستم سبب عملکرد متفاوت ترمزگیری می‌شود و راننده احساس می‌کند فرآیند ترمزگیری کیفیت کاملا مطلوبی دارد. بنابراین یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از سیستم ترمز احیاکننده فرآیند متفاوت ترمزگیری و کاهش مصرف لنت‌ترمز است.
گفتنی است سیستم EBS در پیشرانه‌های هیبریدی و برقی سبب بهتر شدن عملکرد ترمزها شده و این سیستم انرژی دریافتی را درسیستم ترمز ادغام می‌کند. بنابراین هنگامی‌ که راننده ترمز می‌گیرد یا سیستم کمک‌راننده سرعت خودرو را کاهش می‌دهد، سیستم ترمز قبل از فعال شدن فرآیند مربوطه و بدون سایش (اصطکاک) آماده سرویس‌دهی می‌شود. این درحالی است که وقتی حین رانندگی با یک وسیله نقلیه غیربرقی ترمز می‌گیرید، نیروی مکانیکی برای کند کردن چرخ‌ها با فشار دادن روتور ترمز دیسکی سبب ایجاد اصطکاک و گرما و درنهایت صرف انرژی زیادی می‌شود که درعین حال هدر می‌رود و جایی برای ذخیره شدن ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =