کامیونت ایسوزو NMR85

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در شهریور ماه سال جاری نیز به روال سابق، گزارشی را در خصوص وضعیت کیفیت خودروهای کشور منتشر کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در شهریور ماه سال جاری نیز به روال سابق، گزارشی را در خصوص وضعیت کیفیت خودروهای کشور منتشر کرد. در گزارش این ماه 22 خودرو تجاری مشارکت داشته‌اند که از نظر تعداد نسبت به ماه‌های اخیر شاهد افزایش بوده‌اند. این درحالی است که بررسی این گزارش نشان می‌دهد وضعیت کیفی خودروهای تجاری ساخت داخل نیز در مقایسه با گذشته روند صعودی را در پیش گرفته است. در میان این 22 محصول تجاری، 2مدل موفق به کسب پنج ستاره کیفی شده‌اند. این در حالی است که حضور محصولات چهارستاره در مقایسه با سایر سطوح کیفی در میان تجاری‌ها بیشتر بوده است و شاهد حضور 12محصول تجاری چهارستاره در گزارش شهریور ماه بوده‌ایم؛ یعنی حدود 63درصد از تجاری‌ها به موفق به کسب چهار ستاره و بیشتر شده‌اند. سهم خودروهای کمتر از چهارستاره نیز 8 محصول بوده است.

پنج‌ستاره‌های تجاری در شهریور ماه
بعد از تحریم‌ها و خروج خودروسازان خارجی از بازار داخلی ورود خودروهای پنج‌ستاره چه در سگمنت سواری‌ها و چه در سگمنت تجاری‌ها به گزارش کیفی به یک رویا تبدیل شده بود. با این‌حال، خودروسازی بهمن سال گذشته موفق شد در نیمه‌ دوم سال، چند خودرو تجاری را به این ارزیابی‌ها وارد کند. هنوز هم حضور خودروهای پنج‌ستاره تجاری بهمن در این گزارش بی‌رقیب مانده است و با گذشت حدود یک سال از این شرایط، هنوز سایر تجاری‌سازان داخلی موفق نشده‌اند پنج‌ستاره دیگری را در رقابت با محصولات بهمن‌دیزل به گزارش کیفی بیاورند. براساس گزارشی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در شهریورماه درخصوص وضعیت کیفی این خودروها منتشر کرده است، کامیونت ایسوزو NMR85 و کامیونت ایسوزو PR75K تنها خودروهای پنج‌ستاره بوده‌اند. پیش از این نیز مینی‌بوس سحر این شرکت نیز با پنج ستاره در ارزیابی مشارکت داشت که در گزارش شهریورماه نامی از این مینی‌بوس دیده نمی‌شود.

مشارکت محصولات جدید در گزارش کیفی
ارزیابی شهریورماه 1400 گزارش کیفی، پذیرای تجاری‌های جدید و برخی مدل‌های غایب بوده است. در این زمینه بد نیست اشاره‌ای به وانت نیوپیکاپ فوتون دیزلی محصول ایران‌خودرو دیزل داشته باشیم که بعد از چند ماه غیبت دوباره به گزارش کیفی بازگشته است. این محصول با چهار ستاره کیفی صدرنشین بخش وانت‌ها شده و تنها محصول چهارستاره در این سگمنت است. همچنین نام ون مسافری هیوندای محصول شرکت سروش‌دیزل مبنا نیز دیده می‌شود که برای نخستین‌بار در این ارزیابی‌ها شرکت داشته و توانسته است جایگاه خود را با چهار ستاره کیفی و در نبود مینی‌بوس پنج‌ستاره بهمن‌دیزل تثبیت کند. کشنده C&C آریادیزل نیز یکی دیگر از چهارستاره‌هایی است که در این گزارش برای نخستین بار دیده می‌شود. همچنین وانت پیکاپ UAZ سروش‌دیزل مبنا با سه ستاره کیفی نیز یکی دیگر از محصولات جدید در این ارزیابی است.


نگاهی به دیگر تجاری‌های چهارستاره‌ شهریور ماه

اتوبوس شهری آتروس ایران‌خودرو دیزل که چند ماهی است به گزارش کیفی آمده، توانسته است بدون رقیب و در نبود محصولاتی ازجمله اتوبوس‌های عقاب‌افشان این جایگاه را در اختیار بگیرد. کامیونت‌ شیلر بهمن‌دیزل و الوند سایپادیزل از دیگر چهارستاره‌های حاضر در گزارش کیفی شهریورماه سال جاری هستند. کامیون‌ ایسوزو NPR75M و کامیون FAW TigerV8 سیباموتور از دیگر تجاری‌های داخلی هستند که ارزیابی را با کسب چهارستاره کیفی در شهریورماه به پایان رسانده‌اند. کشنده HT790 محصول دیمادیزل، کشنده آئومان H4 ایران‌خودرو دیزل، کشنده FAW J6 و سیتراک پیلسان نیز با حضورشان در این گزارش، وزنه سگمنت تجاری‌های سنگین را سنگین‌تر کرده‌اند.


کم‌کیفیت‌ترین‌ تجاری‌های شهریورماه
نکته جالب توجه گزارش ارزیابی کیفی در شهریورماه این است که حضور خودروهایی با کمتر از چهار ستاره، نسبت به سایر ماه‌ها کاهش یافته است. به غیر از وانت تازه‌وارد سروش دیزل مبنا، سه محصول کارا دوکابین تیپ 3 بهمن‌موتور، سایپـــــــا 151 بن‌رو و کارا تک‌کابین تیپ 3 بهمن‌موتور سه ستاره کیفی را به دست آورده‌اند و دو محــــــصول نیسان تک‌سوز و دوگانه‌سوز زامیاد نیز مــــــانند هر ماه تنها یک ستاره کسب کرده‌اند. دو محصول مینی‌بوس پگاسوس بهمن‌دیزل و کامیون بنز WH ایران‌خودرودیزل خارج از سگمنت وانتها، تنها تجاری‌های سه‌ستاره شهریور ماه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =