فوکوس

کمپانی فورد برای فوکوس فیس‌لیفت از پیشرانه‌های متعدد کم‌حجم مانند نسخه‌های فعلی استفاده کرده است. پیشرانه مورد استفاده در فوکوس جدید نیز یک موتور بنزینی یک‌لیتری سه‌سیلندر خطی مجهزبه‌فناوری اکوبوست Eco Boost است که قدرتی برابر با 125 اسب‌بخار تولید می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،این روزها هاچ‌بک‌های اسپرت بازار داغ و طرفداران بسیاری دارند. فوکوس یکی از هاچ‌بک‌های پرفروش و موفق فورد است که از سال 1998 روی خط‌تولید این خودروساز آمریکایی قرار دارد و تا به‌امروز چهار نسل از آن به‌بازار جهانی معرفی و عرضه شده است. طی پنج روز گذشته کمپانی فورد به‌صورت رسمی از نسخه فیس‌لیفت نسل چهارم فوکوس رونمایی کرد و این فیس‌لیفت جزئی استایلی به‌مراتب جذاب‌تر برای فوکوس به‌ارمغان آورده است.
مختصات فنی چه تغییراتی داشته است؟
کمپانی فورد برای فوکوس فیس‌لیفت از پیشرانه‌های متعدد کم‌حجم مانند نسخه‌های فعلی استفاده کرده است. پیشرانه مورد استفاده در فوکوس جدید نیز یک موتور بنزینی یک‌لیتری سه‌سیلندر خطی مجهزبه‌فناوری اکوبوست Eco Boost است که قدرتی برابر با 125 اسب‌بخار تولید می‌کند. همچنین این پیشرانه با هماهنگی با ساختار هیبریدی متوسط 48 ولتی می‌تواند تا 155 اسب‌بخار قدرت را به‌ارمغان آورد. این پیشرانه از طریق یک گیربکس شش‌سرعته دستی یا هفت‌سرعته دوکلاچه اتوماتیک قدرت را به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. از سوی دیگر یک پیشرانه بنزینی دیگر که فاقد فناوری اکوبوست است با قدرت‌های 100 و 125 اسب‌بخار و تنها با یک گیربکس شش‌سرعته دستی عرضه خواهد شد. کمپانی فورد برای آن دسته از مشتریانی که به‌دنبال گزینه دیزلی هستند نیز نسخه نسبتا پرتوانی از این خودرو را طراحی کرده است. در نسخه دیزلی فوکوس یک موتور 1.5 لیتری EcoBlue نیز وجود دارد که با دو خروجی 95 و 120 اسب‌بخاری و گیربکس‌های شش‌سرعته دستی و هشت‌سرعته اتوماتیک در دسترس خریداران قرار دارد. اما درنسخه قوی‌تر و اسپرت‌تر فوکوس یعنی ST شاهد استفاده از یک پیشرانه چهارسیلندر 2.3 لیتری اکوبوست توربوشارژ هستیم که حداکثر 280 اسب‌بخار توان خروجی دارد که دو گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه اتوماتیک و شش‌سرعته دستی برای مشتریان این نسخه در دسترس است.

فوکوس، فیس‌لیفت شد


ظاهر باپرستیژ فوکوس!
آوریل سال 2018 بود که کمپانی فورد از نسل چهارم فوکوس، خودرو کامپکت خانوادگی سگمنت C خود رونمایی کرد و این نسل از فوکوس تغییراتی را درطراحی به‌خود دید که نسبت به‌نسل‌های قبلی بیش‌تر مورد استقبال و توجه قرار گرفت. طراحی اسپرت و جذاب و مشخصات فنی منحصربه‌فرد سبب شد این خودرو طی دو سال اخیر پی‌درپی در فهرست بهترین خودروهای سال اروپا و آمریکا قرار گیرد. نسل چهارم فوکوس به‌حدی موفق ظاهر شد که توانست در بازارهای آمریکای‌شمالی، اروپا، جنوب شرقی آسیا و چین و استرالیا رکورد فروش خوبی را نسبت به‌نسل‌های قبلی از آنِ خود کند. فوکوس نسل چهارم برپایه و اساس پلت‌فرم C2 فورد توسعه یافته و این پلت‌فرم که پلت‌فرم مدرن‌تر C1 است توانسته 20 درصد استحکام پیچشی بالاتر برای سازه داشته و حدود 88 کیلوگرم سبک‌وزن‌تر از پلت‌فرم قبلی باشد. کمپانی فورد پس از به‌روزرسانی مدل فیستا در ماه گذشته، پنج روز قبل از نسخه فیس‌لیفت مدل فوکوس با تغییراتی در ظاهر و کابین و در نسخه‌های هاچ‌بک معمولی، ST و واگن (اکتیو واگن) رونمایی کرد. از جمله تغییراتی که درفوکوس جدید ایجاد شده می‌توان به‌تغییر مجموعه چراغ‌ها، جلوپنجره، سپرجلو و گرافیک چراغ‌های LED عقب در همه نسخه‌ها و نیز طرح جدید رینگ‌ها در نسخه اسپرت‌تر«ST» اشاره کرد. درحقیقت این خودروساز تغییرات فیس‌لیفت را به‌وجود آورده تا استایل فوکوس را اسپرت‌تر ‌کند. طراحی LED درون کاسه چراغ، عدسی چهارگانه، فرم جدید جلوپنجره و تغییراتی در سپر (طراحی ورودی‌های هوای درون سپر) چهره‌ای تهاجمی به‌فوکوس بخشیده است. درنمای عقب طراحی LED ها درون کاسه‌چراغ و طراحی اسپویلر الحاقی روی در صندوق، دیفیوزر و خروجی اگزوزهای دوبل در یک طرف سپر (در نسخه ST دو خروجی کروی‌شکل در طرفین قرار دارد) چاشنی اسپرت بودن را در این هاچ‌بک کامپکت دوچندان می‌کند. طراحی رینگ‌های منحصربه‌فرد در سه‌تریم آلومینیومی، فورج و آلیاژی، پرستیژ فوکوس را خاص‌تر جلوه می‌دهد.

فوکوس، فیس‌لیفت شد

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرچم بالا IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    فوکوس من همیشه دنبال میکنم و همیشه تاپ تاپ بوده ولی خدایش خیلی قشنگتر از اروپاییها درش آوردن نه مثل طرح های چرت پژو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =