خیاط‌زاده

افزایش قیمت قطعات در بازار طی دو سال گذشته تا حدی عادی شده و قیمت بسیاری از قطعات روزانه و هفتگی افزایش می‌یابد. دراین میان لنت‌ترمز خودرو از قطعاتی است که به‌واسطه اقدامات مناسب شرکت‌های تولیدکننده با یک شیب ملایم، افزایش قیمت منطقی داشته است.

به گزارش «اخبار خودرو»،افزایش قیمت قطعات در بازار طی دو سال گذشته تا حدی عادی شده و قیمت بسیاری از قطعات روزانه و هفتگی افزایش می‌یابد. دراین میان لنت‌ترمز خودرو از قطعاتی است که به‌واسطه اقدامات مناسب شرکت‌های تولیدکننده با یک شیب ملایم، افزایش قیمت منطقی داشته است. درواقع شرکت‌هایی همچون لنت‌پارس با نظارت بر شبکه فروش خود از افزایش قیمت و همچنین بحث زیرفروشی جلوگیری کرده‌اند. موضوع گفت‌وگوی ما با علیرضا خیاط‌زاده، مدیر بازاریابی شرکت لنت‌پارس نیز قیمت لنت‌ترمز و همچنین پدیده جعل و فروش لنت‌هایی است که به‌شدت ارزان و بی‌کیفیت هستند.

به‌لحاظ قیمتی و بحث رقابت در بازار قیمت لنت را چگونه می‌بینید؟
درتعیین قیمت محصولات عوامل متعددی همچون بهای تمــام‌شده، قیمت رقابتی و توان اقتصادی جامعه موثر است.
متاسفانه درحال حاضر شاهد عرضه و فروش محصولاتی با قیمت‌های نسبتا پایین در بازار هستیم که دارای شاخص‌های لازم نیستند و تنها با تکیه بر بهای خود سعی در جذب مخاطب دارند. یعنی بعضا حتی درمقایسه بصری با اقلام استاندارد تفاوت این محصولات قابل تشخیص است.
مانند ضخامت پایین بک‌پلیت. از آنجا که لنت‌ترمز یک قطعه فوق ایمنی است و هرگونه سهل‌انگاری درعرضه و ارائه محصول نامرغوب و غیراستاندارد موجب وارد آمدن لطمات جانی و مالی چشمگیری به‌مصرف‌کنندگان می‌شود، برای جلوگیری و برخورد با این معضل یک کمیته نظارتی با حضور کارشناسانی از سازمان استاندارد، تعزیرات، انجمن لنت‌سازان و فروشندگان قطعات تشکیل شده که هم برای صنعت و هم مصرف‌کننده می‌تواند مفید باشد.
انجمن چه‌اقدامی می‌تواند انجام دهد که قیمت‌ها همچنان متعادل باقی بماند؟
این مسائل توسط انجمن در نشست‌هایی که برگزار می‌شود بررسی شده و ‌اعضای انجمن درباره آن نظر می‌دهند.

جعل و تقلب درحوزه لنت‌ترمز بسیار دیده می‌شود و این‌که بسته‌بندی یک محصول جعل می‌شود و جنس تقلبی به‌نام یک برند مطرح به‌فروش می‌رسد از جمله این موارد است. این مساله را چگونه می‌بینید؟
متاسفانه شرکت‌هایی که در بازار برجسته و شناخته‌شده‌اند همواره با مشکل جعل و تقلب و سوءاستفاده از شهرت خود مواجه هستند و از نام آن‌ها سوءاستفاده می‌شود. هنوز هم این اتفاق درحال رخ دادن است و محصولاتی را با بسته‌بندی‌ برندهای مطرح به‌بازار عرضه می‌کنند. قیمت این محصولات هم وسوسه‌انگیز است و در درجه نخست از خریداران خواهش می‌کنم که برای خرید به‌نمایندگی‌های مجاز لنت‌پارس که نام‌شان در سایت ما هم قرار دارد مراجعه کنند. درواقع قیمت پایین نمی‌تواند دلیل مناسبی برای خرید لنت باشد و متاسفانه این روزها این مساله بسیار دیده می‌شود.

این تقلب در بحث قطعات خارجی به‌چه‌شکل است؟
در بحث لنت‌های خارجی این مساله به‌وفور وجود دارد و به‌جرأت می‌توانم بگویم که میزان قابل توجهی از محصولات خارجی در بازار تقلبی و زیرپله‌ای است.

به‌نمایندگی‌های شرکت اشاره کردید. درحال حاضر چه‌تعداد نماینده در سراسر کشور دارید؟
درحال حاضر بالغ بر صد نمایندگی عرضه و توزیع محصولات این شرکـــــت را درسراسر کشور به‌عهده دارند.

آیا تمام نیاز این نمایندگان برطرف می‌شود و شرکت جنس مورد نیاز آن‌ها را به‌موقع تامین می‌کند؟
بله. دراین خصوص باید بگویم که نه‌تنها تمام نیاز درحوزه محصولات سواری و تجاری درکشور را تامین می‌کنیم، بلکه در حوزه خودروهای راهداری و راه‌سازی و معادن و کشاورزی، موتورسیکلت و ریلی هم تامین‌کننده اصلی لنت‌ترمز در کشور هستیم.

یک معضل بزرگ بازار لنت زیرفروشی است. در این خصوص هم توضیح دهید که چه‌اقداماتی می‌توان برای حل این مشکل انجام داد؟
بله؛ چند نرخی بودن لنت‌ترمز یکی از مسائل آزاردهنده برای خریداران و فروشندگان است. اغلب این مشکل برای جذب خریداران صورت می‌گیرد و ما با در نظر گرفتن یک سود معقول و نظارت بر فروشندگان و نمایندگان این مساله را کنترل می‌کنیم.
وقتی خریدار با چندنرخی بودن کالا مواجه می‌شود دچار تردید و سوال می‌شود و اعتمادش را به‌آن برند از دست می‌دهد. اعتماد خریداران و مصرف‌کنندگان نسبت به کیفیت و گارانتی و خدمات پشتیبانی و سیستم عرضه محصول بزرگ‌ترین ســــرمایه ماست و ما با نظارت و پایشی که انجام می‌دهیم از زیرفروشی جلوگیری می‌کنیم.
درعین حال یک نرخ مصوب در نظر گرفته‌ایم که حداقل سود را نصیب فروشندگان می‌کند و خریداران نیز از یکسان بودن قیمت محصول احساس رضایت می‌کنند.

در بحث گارانتی و ضمانت لنت‌ها چه‌اقدامی کرده‌اید؟
دربخش ضمانت شرکت لنت‌پارس نسبت به کلیه محصولاتش تعهد دارد و با توجه به‌ زمان و دقتی که درآزمایشگاه صرف تولید محصولات لنت‌پارس می‌شود و همچنین با توجه به‌کنترل کیفی بسیار قوی شرکت، با حداقل مشکلات کیفی مواجهیم و برای جلب نظر مشتریان، خدمات کیفی و فنی از طریق نمایندگی‌های مستقر درسراسر کشور و همچنین با مراجعه مستقیم مشتری به‌شرکت ارائه می‌شود و شرکت در تمام موارد پاسخگو و پیگیر است.
حتی بعضا دیده شده که محصولی غیر از تولیدات شرکت لنت‌پارس بوده و از مجاری غیرعاملیت و نمایندگی به‌نام این شرکت عرضه شـــده و درمراجعه خریدار ضمن پیگیری و ارائه توضیح و اطلاعات لازم، رضایت وی به‌نوعی جلب شده است تا اعتماد مخاطب به‌بهترین شکل ممکن حاصل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =