TU3 با توجه به‌کم بودن مقدار حجم موتور، تقریبا استهلاک کمتری دارد و این موتور به‌دلیل پایین بودن میزان گشتاور و توان، به‌نسبت خرابی کم‌تری نیز دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،TU3 با توجه به‌کم بودن مقدار حجم موتور، تقریبا استهلاک کمتری دارد و این موتور به‌دلیل پایین بودن میزان گشتاور و توان، به‌نسبت خرابی کم‌تری نیز دارد. اما موتور TU5 یکی از پراستهلاک‌ترین موتورهاست و دارای 16 سوپاپ است که به‌شدت به‌کیفیت روغن و تنش حرارتی حساس است.
این موتور برخلاف نسل قبل خود به‌شدت موتور پراستهلاکی است و از نظر ساختار، سرسیلندر موتور TU5 بسیار ضعیف‌تر از موتور TU3 است. زیرا قطعات استفاده‌شده در این موتور به‌اصطلاح ظریف‌تر است.
موتور TU3 از نظر هزینه نگهداری مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده و خودرو 206 از نظر وزن اتاق سبک‌تر از پرشیاست و همین عامل سبب برتری این خودرو هنگام شتاب‌گیری است.
از سوی دیگر محصولاتی که مجهز به‌موتور TU5 هستند به‌جز خودرو 206 همگی از گیربکس گشتاوری بهره می‌برند. به‌عبارتی گیربکس این خودروها توان انتقال شتاب کافی با توجه به‌دورموتور را ندارد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرحسین IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    23 8
    کاملا بر عکس موتور tu3 بوش تر هست و سریع تر واشر میپوسه و tu5 به موتور کم استهلاک معروف هست
    • امیرحسین IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      4 0
      دوست عزیز این سایت درست گفته متور tu3 متور کم استهلاک تری هستش نسبت به tu5 وهزینه تعمیر کمتری هم داره متور tu3 ودر مورد واشر که گفتی واشر میزنه درسته این متور بوش تره و تیوفایو بوش خشک ولی بستگی به راننده و فردی که با ماشن رانندگی میکنه داره من الان پژو ۲۰۶ تیپ ۲ باهمین متور tu3 دارم از صفری دست خودم بوده و الان ۸ ساله که متورش باز نشده من مرتب روغنش رو و آب رادیات رو چک میکنم و تا الان مشکلی نداشته فقط مصرفی هاش رو عوض میکنم و اینکه خیلی از افراد میان میگن متور tu3راه نمیره و متور بی جونی هستش من که راضی بودم از این متور و مشکلی هم نداشتم بابت سرعت و شتابش و اونی که میاد میگه این متور راه نمیره خب ماشین ایرانیه دیگه چه توقعی ازش داری اگه ماشین پرسرعت میخوای باید بری مرسدس بنز بخری دیگه که اونم هرکسی نمیدونه بخره مگه تو خواب
  • جالبه! IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 1
    پس هر چی موتور حمجمش کمتر باشه و توانش کمتر باشه راحت تر خودرو به حرکت در میاد پس اصتحلاکش کمتره؟؟؟!!!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =