خودرو پژو پارس اتوماتیک از یک پیشرانه چهارسیلندر 16 سوپاپ 1600 سی‌سی یا همان موتور TU5 بهره‌مند است که با توجه به 16 سوپاپ بودن این خودرو، می‌تواند 105 اسب‌بخار قدرت و 142 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،خودرو پژو پارس اتوماتیک از یک پیشرانه چهارسیلندر 16 سوپاپ 1600 سی‌سی یا همان موتور TU5 بهره‌مند است که با توجه به 16 سوپاپ بودن این خودرو، می‌تواند 105 اسب‌بخار قدرت و 142 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.
پژو پارس اتوماتیک همواره از موتور TU5 برخوردار بوده و از گیربکس AL4 چهارسرعته بهره می‌برد. به‌همین دلیل هم شتاب خوبی دارد. اما از طرفی به‌دلیل وزن زیاد خودرو و حجم پایین موتور شاید عملکرد مطلوبی نداشته باشد.
اغلب خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک از استهلاک و خرابی قطعات کمتری برخوردارند؛ زیرا دور موتور در شرایط استاندارد و متناسب با دستورات ECU عمل می‌کند که همین عامل سبب کاهش مصرف سوخت و از طرفی کاهش استهلاک و خرابی قطعات موتور می‌شود. پژو پارس خودرو خانوادگی مناسبی است و از ظاهر زیبایی نیز برخوردار است. سواری این خودرو نرم بوده و می‌تواند شما را راضی نگه دارد و به‌دلیل این‌که خودرو اقتصادی به‌شمار می‌رود، هزینه نگهداری پایینی دارد. از سوی دیگر پژو پارس خودرویی است که از حجم موتور پایینی برخوردار است و توان و کشش لازم را ندارد؛ به‌خصوص درنسخه اتوماتیک.
زیرا متاسفانه گیربکس اتوماتیک پژو پارس بدون تیپ‌ترونیک است. خودروهای گیربکس‌اتوماتیک دارای وضعیت دستی نیز هستند که می‌تواند گشتاور و قدرت مطلوبی را که راننده می‌خواهد در اختیار او بگذارد. اما در پژو پارس اتوماتیک چنین وضعیتی وجود ندارد و شاید هنگام رانندگی خیلی شما را راضی نکند. اما از نظر کیفیت و استهلاک پایین گزینه مناسبی است؛ زیرا خرابی کمتری دارد.
اما اگر به‌دنبال خودرویی با شتاب و سرعت بهتری هستید پژو پارس ELX یا LX دنده‌دستی گزینه مناسب‌تری خواهد بود؛ زیرا از نظر هزینه تعمیر و قطعات درسطح پایین‌تری قرار دارند و مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =