ون ترانزیت و پیکاپ F150

به‌تازگی فهرستی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهانی که بیشترین تجاری‌های سبک را به بازارهای جهانی فرستاده و موفق شده‌اند در میان کشورهای اروپایی بیشترین سهم از این بازار را در اختیار بگیرند، منتشر شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،خودروهای تجاری سبک به دلیل برخورداری از کاربری‌های بسیار و ویژگی‌های منحصربه‌فردشان همواره با اقبال بسیاری در بازارهای جهانی همراه بوده است. از همین‌رو، خودروسازان بزرگ و کوچک در این سال‌ها همواره به دنبال دستیابی به سهم مناسبی از این بازارها بوده و در این مسیر به رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند. معرفی مدل‌های به‌روز و مطابق استانداردهای جهانی، مهم‌ترین گامی است که تولیدکنندگان این خودروها برای دستیابی به سهم بازار از خودروهای سبک تجاری برداشته‌اند. به‌تازگی فهرستی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهانی که بیشترین تجاری‌های سبک را به بازارهای جهانی فرستاده و موفق شده‌اند در میان کشورهای اروپایی بیشترین سهم از این بازار را در اختیار بگیرند، منتشر شده است.
فورد آمریکا؛ پرفروش‌ترین تولیدکننده تجاری‌ها

دور از ذهن نیست که نام خودروسازی فورد صدرنشین فهرست پرفروش‌ترین خودروهای تجاری سبک باشد. این خودروسازی در سال‌های اخیر همواره در بازارهای بزرگ جهانی و حتی بازار آمریکا توانسته است صاحب مقام برترین پیکاپ سال، برترین ون سال یا حتی برترین خودروساز آمریکای‌شمالی را به خود اختصاص دهد. البته تمام بازار فورد به آمریکا محدود نمی‌شود و این تولیدکننده در بازارهای اروپایی نیز سهم بالایی را در اختیار داشته است. براساس آخرین آمارهای منتشرشده فورد تنها در 4ماهه نخست سال 2021 موفق شده است 124هزار و 571 دستگاه از انواع تجاری‌های سبک را در بازار اروپا به فروش برساند. ون ترانزیت و پیکاپ F150 را می‌توان دو تجاری سبک و پرفروش فورد دانست.


جایگاه دوم رنو در میان محصولات تجاری
بعد از خودروساز آمریکایی فورد، نام خودروسازی رنو با اختلاف معناداری به عنوان دومین فروشنده بزرگ تجاری‌های سبک در بازارهای اتحادیه اروپا به چشم می‌خورد. ون ترافیک رنو، یکی از پرطرفدارترین تجاری‌های سبک این خودروساز فرانسوی است. در سال های اخیر این خودروسازی با تولید نمونه‌های جدیدی ازجمله معرفی ون EZ-FLEX به بازار تجاری‌های الکتریکی پیوسته است تا بتواند جایگاه خود را در آینده این بازار هم حفظ کند. آمار فروش خودروسازی رنو در زمینه تجاری‌های سبک در چهارماهه نخست سال 2021 در بازار اتحادیه به 99 هزار و 450 دستگاه رسیده و رتبه دوم را به دست آورده است.

فروش بیش از 70 هزار دستگاه از محصولات تجاری

پژو فرانسه و فولکس‌واگن آلمان نیز در این فهرست جایگاه سوم و چهارم پرفروش‌ترین تجاری‌های سبک در بازار اروپا را به دست آوردند. ون پژو باکسر، ریفتر و پارتنر از معروف‌ترین ون‌های تجاری تولید پژو هستند. این خودروساز فرانسوی فروش 74هزار و 424 دستگاه از انواع تجاری‌های سبک را در 4ماهه نخست سال 2021 در بازار اروپا به ثبت رسانده است. فولکس‌واگن نیز با ارائه محصولاتی چون ترانسپورتر، فروش 71هزار و 511 دستگاه خودروهای سبک تجاری را در این مدت ثبت کرده، این در حالی است که هر دو خودروساز برنامه‌هایی را هم برای تولید و عرضه مدل‌های الکتریکی در نظر دارند.

رتبه ششم بزرگ‌ترین سنگین‌ساز اروپا

دو خودروساز دیگر اروپایی یعنی سیتروئن و مرسدس بنز پنجمین و ششمین خودروسازان در بازار تجاری‌های سبک اروپا هستند. سیتروئن رقم 62 هزار و 606 دستگاهی در فروش خودروهای تجاری به بازارهای اتحادیه اروپا را به ثبت رسانده، این در حالی است که مرسدس‌بنز به رغم آن که در بازار تجاری‌های سنگین و نیمه‌سنگین یکی از برترین خودروسازان اروپایی محسوب می‌شود اما به نظر می‌رسد در بازار محصولات سبک نتوانسته جایگاه چندانی را به خود اختصاص دهد. آمارهای منتشرشده نشان از آن دارد که مرسدس‌بنز در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی 61 هزار و 973 دستگاه از انواع تجاری‌های سبک را به فروش رسانده است.


محصولات تجاری ایوکو؛ کم‌فروش‌ترین‌های اروپا

چهار جایگاه پایانی این گزارش نیز به ترتیب در اختیار فیات، اوپل، تویوتا و ایوکو بوده است. فیات با فروش 58 هزار و 755 دستگاه از تجاری‌های سبک، هفتمین فروشنده بزرگ این بازار در اتحادیه اروپا شده است. بعد از آن نیز اوپل موفق شده 36 هزار و 473 هزار دستگاه از انواع این خودروها را در بازارهای اروپایی به فروش برساند. نهمین جایگاه نیز با فروش 28هزار و 402دستگاه در اختیار تجاری‌های سبک تویوتا بوده است. در پایان نیز ایوکو که در تولید تجاری‌های سنگین از موفق‌ترین خودروسازان محسوب می‌شود با 23 هزار و 24 دستگاه آخرین جایگاه این فهرست را در اختیار بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =