باتری خودروهای برقی

غول خودروسازی جهان یعنی استلانتیس و همچنین یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدکننده باتری‌های لیتیومی (LG Energy Solution) اعلام کرده‌اند قصد دارند برای تولید سلول‌ها و ماژول‌های باتری برای تامین بازار خود در آمریکای شمالی سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشند.

به گزارش «اخبار خودرو»،غول خودروسازی جهان یعنی استلانتیس و همچنین یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدکننده باتری‌های لیتیومی (LG Energy Solution) اعلام کرده‌اند قصد دارند برای تولید سلول‌ها و ماژول‌های باتری برای تامین بازار خود در آمریکای شمالی سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشند.
در این تفاهم‌نامه آمده است طرفین قصد دارند برای ایجاد یک مرکز تولید باتری جدید سرمایه‌گذاری مشترک کنند که این امر به‌تحقق هدف Stellantis برای بیش از 40 درصد از فروش خود در ایالات‌متحده آمریکا متشکل از وسایل نقلیه برقی تا سال 2030 کمک قابل توجهی می‌کند. براساس هدف‌گذاری‌ها قرار است تا سال 2024، این شرکت مشترک ظرفیت تولید سالانه 40 گیگاوات-ساعت را داشته باشد.
باتری‌های تولیدشده در تاسیسات جدید به‌کارخانه‌های مونتاژ Stellantis در سراسر ایالات‌متحده، کانادا و مکزیک ارسال خواهد شد. این باتری‌ها برای نصب در مدل‌های الکتریکی نسل بعدی از خودروهای برقی از پلاگین-هیبرید گرفته تا خودروهای الکتریکی با باتری کامل که تحت‌خانواده Stellantis فروخته می‌شوند، عرضه خواهد شد. کارلوس تاوارس، مدیرعامل Stellantis گفت: «نقشه راه ما برقی‌سازی و تولید خودروهای برقی است و برنامه ما افزایش ظرفیت در تولید باتری‌های برقی برای آینده است. آینده‌ای که با خودروهای برقی ساخته خواهد شد.»
وی درخصوص همکاری با شرکت انرژی ال‌جی اظهار کرد: «با این کار ما مواضعمان را برای «گیگا فکتوری» بعدی که به‌مجموعه Stellantis اضافه می‌شود تعیین کرده‌ایم تا به‌ما کمک کند تا سال 2030 به‌حداقل 260 گیگاوات-ساعت ظرفیت دست یابیم. من می‌خواهم به‌گرمی از هر یک از افرادی که در این پروژه استراتژیک مشارکت دارند تشکر کنم.» جونگ هیون کیم، رئیس و مدیرعامل شرکت انرژی ال‌جی نیز گفت: «ایجاد یک سرمایه‌گذاری مشترک با Stellantis نقطه عطفی در همکاری دیرینه ما خواهد بود و با استفاده از مهارت‌های فنی و منحصربه‌فرد جمعی و قابلیت‌های تولید انبوه، خود را به‌عنوان ارائه‌دهنده باتری در منطقه معرفی خواهیم کرد.» شراکت بین این دو شرکت در زمینه خودروهای الکتریکی به‌سال 2014 بازمی‌گردد؛ زمانی که LG Energy Solution)LG Chem) توسط Stellantis ) Fiat Chrysler Automobiles) برای تامین سیستم بسته باتری لیتیوم‌-یون و کنترل‌های کرایسلر پاسیفیکای هیبرید انتخاب شد. Stellantis قصد دارد تا سال 2025 بیش از 30 میلیارد یورو در برقی‌سازی و توسعه نرم‌افزار سرمایه‌گذاری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =