لانچیا

این برند نیمه‌لوکس در سال 2017 به‌بازار داخلی ایتالیا عقب‌نشینی کرد و از آن زمان به‌بعد تنها به‌فروش نسل چهارم ایپسیلون مشغول بوده و بیش از هر خودرو دیگری تاکنون از پلت‌فرم مینی فیات-‌کرایسلر بهره برده که در خودروهای فیات 500 و پاندا نیز از آن استفاده شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،لوکا ناپولیتنو، مدیرعامل لانچیا اعلام کرده که این شرکت ایتالیایی از سال 2024 فروش خودروهای خود را درخارج از ایتالیا با سه‌مدل جدید از سر خواهد گرفت. در میان محصولاتی که لانچیا به‌بازار خواهد فرستاد نسل پنجم خودرو ایپسیلون با یک نسخه تمام‌الکتریکی، یک کراس‌اوور جمع‌وجور و یک هاچ‌بک جمع‌وجور نیز قرار دارند. این برند نیمه‌لوکس در سال 2017 به‌بازار داخلی ایتالیا عقب‌نشینی کرد و از آن زمان به‌بعد تنها به‌فروش نسل چهارم ایپسیلون مشغول بوده و بیش از هر خودرو دیگری تاکنون از پلت‌فرم مینی فیات-‌کرایسلر بهره برده که در خودروهای فیات 500 و پاندا نیز از آن استفاده شده است.

تحول در خط تولید

ناپولیتانو که در ژانویه و پس از ادغام فیات-کرایسلر و PSA مدیریت لانچیا را برعهده گرفته در گفت‌وگویی با نشریه «اتوموتیو نیوز» اروپا گفته که فروش این برند از سال 2024 در بازارهای اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان و اسپانیا آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود که کمی بعدتر فروش آن در بریتانیا نیز آغاز شود. از زمان معرفی نخستین نسخه ایپسیلون با نام Y10 در سال 1985 تاکنون لانچیا سه‌میلیون دستگاه از این خودرو را به‌فروش رسانده است. نسل بعدی ایپسیلون نخستین سری از این خودرو خواهد بود که از پیشرانه الکتریکی بهره می‌برد و همچنین آخرین نسلی است که با موتور احتراق‌درونی عرضه می‌شود. به‌گفته ناپولیتانو نسل‌های بعدی این خودرو صرفا تمام‌الکتریکی خواهند بود. پس از آن لانچیا درسال 2026 کراس‌اوور جمع‌وجور خود را که احتمالا آئورلیا نام خواهد داشت به‌بازار خواهد فرستاد. در سال 2028 هم قرار است یک هاچ‌بک جمع‌وجور که نام دلتا را احیا خواهد کرد از سوی این برند راهی بازار شود.

زیر سایه استلانتیس

طراحی مدل‌های جدید تحت‌نظارت ژان پی‌یر پلو، طراح ارشد و یکی از یاران همیشگی کارلوس تاوارس صورت می‌گیرد و پس از ادغام و شکل‌گیری استلانتیس، تاوارس برند لانچیا را در کنار برندهای آلفارومئو و DS درمجموعه برندهای گران‌قیمت این گروه خودروسازی تازه‌تاسیس قرار داده است. ناپولیتانو گفته که از همکاری مثبت و سازنده با ژان فیلیپ ایمپارتو، مدیرعامل آلفارومئو و بئاتریس فورشر، مدیرعامل DS بسیار خرسند است؛ زیرا آن‌ها به‌دنبال هرگونه هم‌افزایی برای صرفه‌جویی در سرمایه‌گذاری‌ها و هزینه‌های تولید هستند و درعین حال حداکثر متنوع‌سازی را نیز در محصولاتشان دنبال می‌کنند. به‌گفته ناپولیتانو «لانچیا شکوه و جذابیت ایتالیایی را با سطوحی نرم و کیفیتی فوق‌العاده ارائه می‌دهد.»

جایگاه‌یابی دوباره

مدیرعامل لانچیا گفته که می‌خواهد گونه متفاوتی از خریداران را به‌سمت این برند جذب کند. درحال حاضر دو سوم خریداران لانچیا زنان با میانگین سنی 45 سال هستند که هیچ فرزندی درخانواده ندارند. به‌باور ناپولیتانو مدل‌های جدید لانچیا افرادی با میانگین سنی 55 سال را به‌خود جلب خواهند کرد؛ اما آن‌ها کسانی هستند که دست‌کم یک فرزند درخانه دارند و تناسب جنسیتی نیز بین خریداران برقرار خواهد بود. ناپولیتانو خریداران آتی لانچیا را به‌عنوان افرادی توصیف کرد که به‌لحاظ فرهنگی مترقی و تاثیرگذار هستند. این مشتریان شهرنشین طلایه‌داران جامعه بوده و کسانی هستند که به‌وضع موجود قانع نیستند و درنتیجه طبیعی است که آن‌ها جذب خودروهای برقی و فروش اینترنتی شوند. لانچیا بین مشتریان آتی خود با مشتریان فعلی برندهایی مانند تسلا و ولوو و همچنین خریداران مدل‌های تمام‌الکتریکی مرسدس‌بنز EQ شباهت‌هایی را می‌بیند.

تغییر الگوی فروش

به‌گفته مدیرعامل لانچیا الگوی فروش این شرکت نیز تغییر پیدا خواهد کرد و حدود نیمی از مشتریان هدف این برند در نیمه دوم دهه میلادی حاضر به‌خرید اینترنتی روی خواهند آورد و این مساله به‌کاهش تعداد و اندازه نمایندگی‌های فروش مورد نیاز خواهد انجامید. او دراین‌باره گفت: «من چیزی حدود 100 نمایندگی فروش را در 60 شهر اروپایی پیش‌بینی کرده‌ام» و همچنین افزود که این نمایندگی‌ها درگوشه‌ فضای درنظر گرفته‌شده برای نمایندگی یک برند دیگر فعالیت نمی‌کنند و دارای فضاهایی مستقل هرچند کوچک خواهند بود. این درست است که لانچیا در طول سال‌های اخیر عملکرد چندان مطلوب و قابل دفاعی نداشته، اما ناپولیتانو درتلاش است زیر سایه گروه خودروسازی استلانتیس بار دیگر این برند ایتالیایی را به‌جایگاهی که به آن تعلق دارد برگرداند.

سوتیتر:

مدیرعامل لانچیا خریداران آتی این برند را به عنوان افرادی توصیف کرد که به لحاظ فرهنگی مترقی و تاثیرگذار هستند. این مشتریان شهرنشین طلایه‌داران جامعه هستند و کسانی هستند که به وضع موجود قانع نیستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =