باتری خودروهای برقی

مشکلات بسیاری پیش روی تولید مدل‌های برقی است که شرکت‌های بزرگ قصد دارند با فناوری‌های جدید این مشکلات را برطرف کرده و تولید خودروهای برقی با باتری‌های قدرتمند را افزایش دهند.

به گزارش «اخبار خودرو»،تولید خودروهای برقی هرچند سرعت زیادی به‌خود گرفته است، اما همچنان آن‌طور که خواسته دولت‌ها بوده اتفاق نیفتاده و بسیاری از مردم هنوز به‌خرید این خودروها تمایلی پیدا نکرده‌اند. مشکلات بسیاری پیش روی تولید مدل‌های برقی است که شرکت‌های بزرگ قصد دارند با فناوری‌های جدید این مشکلات را برطرف کرده و تولید خودروهای برقی با باتری‌های قدرتمند را افزایش دهند.
یکی از مشکلات گریبانگیر باتری‌های فعلی مدل‌های برقی بحث داغ شدن بیش از حد و کاهش کارایی آن‌هاست. دراین شرایط باتری با سرعت بیش‌تری تخلیه می‌شود و برد آن کاهش می‌یابد. همچنین استفاده از کولر یا بخاری نیز سبب می‌شود باتری خودرو سریع‌تر به‌صفر شدن نزدیک شود و این مساله سبب شده است دولت بریتانیا به‌منظور افزایش توان باتری‌ها سرمایه‌گذاری مناسبی در این بخش داشته باشد.
درهمین زمینه شرکت خودروسازی و صنعتی ریکاردو به‌منظور بهینه‌سازی سیستم‌های مدیریت حرارت و انرژی داخل خودرو و بهبود برد خودروهای الکتریکی و عملکرد باتری آن‌ها، از بودجه دولتی بهره گرفته است. این نوآوری درفناوری کمک می‌کند متقاضیان خودروهای پاک به‌خرید مدل‌های الکتریکی برخوردار از باتری تمایل بیش‌تری داشته باشند.
مهندسان ریکاردو با همکاری جگوار-لندروور و استفاده از جگوار I-PACE به‌عنوان یک وسیله‌نقلیه نمایشی، طرح مدیریت حرارت و انرژی خودرو را پیش بردند و از تکنیک‌های مدل‌سازی دیجیتال پیشرفته برای این منظور استفاده کردند. این طرح قرار است با حفظ و افزایش رفاه مسافران و راننده، برد خودروهای برقی را تا پنج درصد افزایش دهد و هزینه‌های کلی را با کاهش 10 درصدی همراه کند. این پروژه توسط دفتر وسایل نقلیه با آلایندگی صفر و با مشارکت Innovate UK تامین مالی شده است.
تری هاکس‌ورث، رئیس شرکت خودروسازی و صنعتی ریکاردو گفت: «دولت بریتانیا متعهد شده است فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی را تا سال 2030 ممنوع کند و نیاز واقعی به‌راه‌حل‌هایی مبتنی بر فناوری‌های نوآورانه در این خصوص احساس می‌شود تا هزینه‌های الکتریکی‌سازی خودروها را کاهش دهد.» درحال حاضر برد یک وسیله نقلیه الکتریکی تحت‌تاثیر دمای سرد و گرم محیط قرار می‌گیرد و هنگامی که رانندگان از سیستم‌ کولر یا بخاری خودرو استفاده می‌کنند، مصرف انرژی الکتریکی در خودرو افزایش می‌یابد و درمقابل برد وسیله نقلیه الکتریکی تقریبا تا یک‌سوم کاهش می‌یابد.
در این پروژه کارشناسان ریکاردو رویکردهای کنترلی پیشرفته‌ای را اعمال خواهند کرد که به‌طور خودکار بهترین راه را برای معماری سیستم حرارتی در خودروهای الکتریکی ایجاد می‌کند. همچنین با استفاده از یک سیستم «کنترل‌کننده راحتی»، آسایش راننده و مسافر افزایش می‌یابد.
این پروژه جدیدترین نوع از مجموعه پروژه‌های تحقیق و توسعه این شرکت است که با بودجه دولتی انجام می‌شود و راه‌حل‌های فناورانه‌ای را ایجاد می‌کند که به‌کاهش هزینه‌های برق‌رسانی، افزایش عملکرد باتری، ایجاد قابلیت و زنجیره تامین دراجزای حیاتی برق‌رسانی پایدار منجر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =