چنین اشکالی در خودروهای مجهز به‌سیستم ‌سوخت‌رسانی انژکتوری تنها به‌دلیل معیوب بودن یکی از سنسورهاست.

خودرو سمند موتور 1800 سی‌سی مدل 91 با 121 هزار کیلومتر کارکرد دارم و در زمان افزایش دور موتور تا 3500 دور در دقیقه موتور ریپ می‌زند و در این هنگام با تعویض دنده مشکل برطرف می‌شود. اما در دورهای پایین موتور مشکلی وجود ندارد. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،چنین اشکالی در خودروهای مجهز به‌سیستم ‌سوخت‌رسانی انژکتوری تنها به‌دلیل معیوب بودن یکی از سنسورهاست. اما آنچه باید بدانید این‌که عیب‌یابی خودرو از راه دور صحیح نیست و به‌بررسی بیش‌تری نیاز است. اما یکی از بارزترین اشکالات این‌که اگر سنسور میل‌سوپاپ معیوب شود و به‌درستی کار نکند، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد.
بنابراین در این حالت باید سنسور میل‌سوپاپ‌ را تعویض کرد تا اشکال رفع شود. اما گاهی نیز ممکن است در اثر معیوب بودن انژکتور، پمپ‌بنزین یا فیلتر بنزین این ایراد در خودرو رخ ‌دهد. بنابراین نیاز است برای رفع مشکل سه‌پارامتر انژکتور، پمپ‌بنزین و فیلتر بنزین مورد بررسی قرار گیرد تا درصورت نیاز هرسه‌قطعه تعویض شود. از سوی دیگر اگر کاتالیست یا کوئل‌دوبل خودرو نیز دچار ایراد و خرابی شده باشد، حالت ریپ زدن در دورهای بالا برای خودرو رخ خواهد داد. بنابراین توصیه می‌شود برای عیب‌یابی بهتر و تعمیر خودرو تنها به‌نمایندگی مربوطه آن مراجعه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =