کد خبر: 237688
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
صادرات مکزیکی‌ها

رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: کشور سوریه بر این موضوع تاکید دارد که ارزی از کشورش خارج نشود و در قبال واردات کالا به این کشور، کالا صادر کند.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از تسنیم،علیرضا پیمان پاک پیرامون انتشار خبری مبنی بر اینکه سوریه واردات خودرو ایرانی را ممنوع کرده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور سوریه همچون کشور ما مشکل ارز دارد، در تلاشند تا خروج ارز از کشورشان اتفاق نیفتد لذا ثبت سفارش قطعات از ایران و کشورهای دیگر ندارد.

وی با بیان اینکه ما باید به دنبال راهکاری باشیم تا به جای ارز کالا وارد کنیم، گفت: اگر به جای ارز، در قبال صادرات، کالا وارد کنیم مشکل برطرف می شود و این موضوع ربطی به خودرو و غیر خودرو هم ندارد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه کشور سوریه با توجه به مشکلات ارزی، محدودیت های ارزی خاص خود را وضع کرده است، افزود: کشور سوریه بر این موضوع تاکید دارد که ارزی از کشورش خارج نشود و در قبال واردات کالا به این کشور، کالا صادر کند.

پیمان پاک در پاسخ به این سوال که آیا مشخصاً ممنوعیت واردات خودرو از ایران به سوریه اعلام شده است، گفت: این خبر درست نیست، همه کشورهای طرف تجارت با سوریه این چالش را دارند و این مساله مختص واردات خودرو از ایران نیست.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی دنبال راهکاری جهت حل این موضوع است و وزیر صمت نیز به زودی به سوریه سفر و با نخست وزیر و 5 وزیر این کشور جلسه خواهند داشت تا این موضوع حل شود.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه سفر وزیر تنها برای حل موضوع خودرو نیست، گفت: وزارت صمت در تلاش است مشکل مسائل ارزی و گمرکی صادرات به سوریه حل شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    سوریه چی هست که تجارت باهاش جذاب و چالش بر انگیز باشه منابع اش که غارت شد رفت البته برای دنیا گاری های شما را نمیخرن به زور میخواین خودرو بهشون بدید شما بیاین مشکل داخل رو حل کنید هیچ کشوری دوست نداره با کشور ما تجارت کنه اینهایی هم که میان مثل چین و روسیه واسه غارت مواد خام و معدنی هست وگرنه ما چی داریم که بخواهیم صادر کننده باشیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =