براین اساس هنگام استفاده از استارت که ولتاژ و آمپر بالایی نیاز است تا به‌واسطه این قطعه مکانیکی الکتریکی، موتور راه‌اندازی شود، ولتاژ و آمپر لازم را نخواهد داشت و بنابراین موتور با استارت راه‌اندازی نمی‌شود. 

موتورسیکلت باجاج دیسکاوری مدل 93 دارم و حدود سه هفته است موقع روشن کردن با توجه به‌این‌که دکمه استارت را نگه می‌دارم، اما موتورسیکلتم توان لازم را برای روشن شدن ندارد. این درحالی است که با استفاده از هندل به‌راحتی روشن می‌شود. از سوی دیگر چند روزی است روغن‌موتوری به‌رنگ سیاه در میان پره‌های موتور به‌چشم می‌خورد. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،در ابتدا باید گفت موتورسیکلت شما به‌دلیل افت ولتاژ توانایی روشن شدن در زمان استارت را ندارد. زیرا باتوجه به‌این‌که باتری نیز دارای عمر مفیدی است و تنها در بازه عمر مفید خود، توان و آمپر لازم را برای مـــــــصرف‌کننده‌های الکتریکی (تمام سیستم‌های الکــــــتریکی) فراهم می‌آورد، بنابراین پس از مدتی کارکرد توان و آمپر لازم را برای مصرف‌کننده‌های الکتریکی نخواهد داشت.
براین اساس هنگام استفاده از استارت که ولتاژ و آمپر بالایی نیاز است تا به‌واسطه این قطعه مکانیکی الکتریکی، موتور راه‌اندازی شود، ولتاژ و آمپر لازم را نخواهد داشت و بنابراین موتور با استارت راه‌اندازی نمی‌شود.
در این حالت باید ضمن بررسی باتری، درصورت نیاز آن را تعویض کرد. اما درنظر داشته باشید که با تعویض باتری، دربسیاری از مواقع مشکل رفع نمی‌شود؛ زیرا امکان دارد استارت نیز ضعیف شده باشد و باید قطعات اصلی آن نیز تعویض شود. درواقع احتمال دارد جاروبک یا آرمیچر استارت معیوب شده باشد که برای رفع مشکل باید این قطعه تعویض شود. اما وجود روغن روی بدنه موتور احتمالا به‌دلیل نشتی است و به‌بیان ساده‌تر باید گفت این مشکل دو علت عمده دارد: 1- واشرها یا اورینگ‌های قسمت بالای موتور که به‌منظور آب‌بندی و جلوگیری از خروج روغن‌موتور تعبیه شده معیوب شده است و باتوجه به‌این‌که هر قطعه‌ای دارای عمر مفیدی است، بنابراین می‌توان گفت باتوجه به‌کارکرد موتورسیکلت شما، این احتمال وجود دارد که واشرها و اورینگ‌های موتور معیوب شده باشد و این مساله سبب عدم‌آب‌بندی صحیح می‌شود. درچنین حالتی روغن‌موتور که به‌منظور روانکاری قطعات درون موتور است، به‌بلوکه موتور نشت می‌کند و روغن‌موتور در میان پره‌های بدنه به‌چشم می‌خورد. در این حالت باید واشر و اورینگ‌های موتور تعویض شوند. 2- همچنین در نظر داشته باشید که این مشکل همواره ناشی از خرابی واشرها و اورینگ‌های موتور نیست؛ زیرا گاه با بالا آمدن سطح روغن‌موتور نیز چنین مشکلی ایجاد می‌شود. بنابراین باید ضمن بررسی سطح روغن‌موتور، در صورت نیاز روغن اضافه درون موتور تخلیه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =