کنتیننتال

شرکت فناوری Continental به‌طور خاص نسل جدید سیستم ترمز الکترو هیدرولیک MK C1 را توسعه داده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت فناوری Continental به‌طور خاص نسل جدید سیستم ترمز الکترو هیدرولیک MK C1 را توسعه داده است. درحالی که نسل اول این سیستم ترمز نیز عملکرد بسیار مناسب و بالایی را ارائه می‌دهد، اما MK C2 چابک‌تر و البته سبک‌تر از نسل اول است. به‌طوری که نصب آن در خودروهای کوچک‌تر و همچنین خودروهایی با پلت‌فرم‌های مختلف و همچنین با پیشرانه و فضاهای نصب متفاوت بسیار آسان‌تر است. از این نظر کارشناسان نسل جدید سیستم ترمز الکتروهیدرولیک شرکت کنتیننتال را بسیار کاربردی‌تر می‌دانند که می‌تواند به‌راحتی روی خودروهای مختلف سوار شود.
در نسل جدید این سیستم ترمز همه‌چیز بسیار ساده و درعین حال خاص شده و علاوه‌بر این، تعداد قطعات با موفقیت کاهش یافت و هزینه‌های تولید نیز به‌شدت پایین آمد. طراحی این نسل بسیار ساده‌تر و همچنین منطقی‌تر شده و طراحی با دو پارتیشن مستقل انجام شده و درنتیجه کارایی آن افزایش یافته است. همچنین درمیان جنبه‌های دیگر، نسخه پایه MK C2 محدوده عملکردی بسیار مناسب‌تر برای پارک خودکار ارائه می‌دهد.
مانند MK C1، MK C2 یک سیستم به‌اصطلاح «ترمز با سیم» است که درآن پدال ترمز از تولید فشار واقعی جدا شده است. این امر مزایای بسیاری را آشکار می‌کند؛ چرا که در ۸۰ درصد موارد یا بیش‌تر ترمزگیری یا اقدامات مربوط به‌کاهش سرعت در یک رانندگی معمولی در خودروهای الکتریکی این امکان وجود دارد که خودرو از طریق ترمز احیاکننده متوقف شود.
با این حال پدال ترمز همواره باید برای راننده یکسان باشد؛ حتی اگر ترمزهای چرخ درواقع استفاده نشده باشند (در خودروهای الکتریکی عملیات مربوط به‌ترمز بیش‌تر توسط ترمز احیاکننده انجام می‌شود تا سیستم ترمز پایه).
از سوی دیگر حین رانندگی خودکار MK C2 با سطح پویایی بالای خود می‌تواند هر زمان که اتوماسیون یا سیستم کمک‌راننده نیاز به‌فشار داشته باشد، فشار ترمز را درعرض 150 میلی‌ثانیه ایجاد کند. این عملیات درسیستم جدید کنتیننتال اتفاق خواهد افتاد؛ چراکه سیستسم MKC2 برای رانندگی خودکار سطح 3 یا بالاتر طراحی شده است.
آمیت کاپور، رئیس بخش تحقیق و توسعه واحد تجاری Vehicle Dynamics در کنتیننتال گفت: «اکنون که سازندگان خودرو درمقیاس بزرگ خودروهای هیبرید و الکتریکی تولید می‌کنند، ما MK C2 را دقیقا در زمان مناسب ارائه می‌کنیم و سیستم‌های ترمز آینده باید به‌حمایت از ایمنی، کارایی، راحتی و همچنین عملکردهای بیش‌تر و مناسب‌تر ادامه دهند.»
MKC2 کاملا برای شرایط آینده صنعت‌خودرو مناسب است و نسل جدید این سیستم سبک‌، قدرتمند و بسیار بهینه شده است. درنهایت با مدولار بودن و مقیاس‌پذیری آن، می‌توان آن را در پلت‌فرم‌های چندوسیله نقلیه ادغام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =