موتوسل

ازجمله مواردی که این اتوسرویس‌کار باتجربه اصفهانی وظیفه خود می‌داند به اطلاع مشتریان برساند، می‌توان به این نکته اشاره کرد که روغن‌موتور باکیفیت ضمن حفاظت از سلامت موتور هزینه‌های نگهداری و تعمیرات و حتی تعداد تعمیرات را نیز کاهش می‌دهد.

به گزارش «اخبار خودرو»،با هدف آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در راستای سلامت خودرو و همچنین توجه به حساسیت‌های موجود در این بخش، این‌بار پای صحبت‌های یکی دیگر از اعضای خانواده بزرگ موتوسل نشستیم: آقای علی‌محمدی از استان اصفهان.
وی در ابتدای مصاحبه خود با روزنامه «دنیای‌خودرو» بیان می‌کند تعویض روغن شغل پدری او بوده و بیش از ۲۵ سال در این حرفه سابقه دارد، با درنظر گرفتن تجربه ۴۵ ساله پدر در این کسب‌وکار، این اتوسرویس که در منطقه کاوه اصفهان واقع شده است، حدود نیم‌قرن تجربه دارد.
درباره آشنایی با موتوسل، علی‌محمدی به 13سال پیش اشاره می‌کند که فعالیت موتوسل در استان اصفهان آغاز شد و اولین برندی بود که محصولات 20W50 را که تا پیش از این با سطح کیفی SJ توسط رقبا عرضه می‌شدند، با سطح کیفی SL به بازار عرضه کرد.
البته این سطح گرانروی پرمصرف بازار (20W50) با ‌عنوان سری خاص کانگورو و با برخورداری از ویژگی‌های خاص برای مصرف‌کننده عرضه شد. با توجه به رضایت بالای مشتریان، این همکاری از سال 1387 تاکنون به صورت پیوسته تداوم داشته و روزبه‌روز افزایش یافته است.
محصول «کانگورو پلاس»؛ محبوب مشتریان
علی‌محمدی درخصوص اقبال این محصول گفت: «این محصول که امروز با سطح کیفی SM تولید و عرضه می‌شود، علاوه‌بر پشتیبانی از نیاز خودروهای متنوع بازار توانسته است تمام موارد کیفی و نیاز مصرف‌کنندگان را به طور کامل برطرف کرده و همچنین منافع بیشتری را برای مصرف‌کننده ارائه کند.
ازجمله این منافع و مزایا می‌توان به‌ویژگی دومنظوره بودن آن اشاره کرد و منظور، سازگاری آن با موتورهای با سوخت ترکیبی (موتورهای بنزین سوز و گازسوز) است. همچنین بسته‌بندی خاص این محصول که دارای یک‌لیتر روغن رایگان است؛ مقرون‌به‌صرفه‌ بودن این محصول برای مصرف‌کننده و اتوسرویس را نشان می‌دهد. بدین‌صورت که باتوجه به حجم روغن مصرفی خودروهای هدف در این گروه که معمولا بین 3.5 تا 4.75لیتر است، استفاده از این محصول موجب می‌شود به ازای هر 3 یا 4 دوره تعویض روغن، یک بار تعویض روغن برای مصرف‌کننده رایگان باشد.» وی همچنین به موضوع سرریز روغن اشاره و تصریح کرد: «بسته‌بندی متفاوت و خاص این محصول مشکل سرریز کردن روغن با بسته‌بندی‌های باز برای خودروهایی مانند پژوپارس، پژو405 و سمند را که حجم روغن مصرفی آنها بیش‌از 4 لیتر است نیز برطرف کرده است، زیرا اکثر بسته‌بندی‌های موجود در بازار با حجم 4لیتر هستند بنابراین برای این خودروها معمولا مازاد حجم را از بسته‌بندی‌های باز سرریز می‌کنند اما محصول «کانگورو» موتوسل با حجم 5 کوارتز که معادل 4.73 لیتر است که با اطمینان خاطر این موضوع را پوشش می‌دهد.
کاهش نگرانی مالک خودرو از بابت هزینه‌های تعمیرات از اهداف یک اتوسرویس‌کار حرفه‌ای است، اگرچه اتوسرویس‌های ناآگاه باعث مقاومت مشتریان دربرابر دریافت اطلاعات درست می‌شوند.
ازجمله مواردی که این اتوسرویس‌کار باتجربه اصفهانی وظیفه خود می‌داند به اطلاع مشتریان برساند، می‌توان به این نکته اشاره کرد که روغن‌موتور باکیفیت ضمن حفاظت از سلامت موتور هزینه‌های نگهداری و تعمیرات و حتی تعداد تعمیرات را نیز کاهش می‌دهد. از وی درباره اشتباه‌های مکرر خریداران پرسیدیم، وی در پاسخ گفت تعویض به‌موقع روغن‌موتور باعث کاهش هزینه‌های نگهداری و افزایش طول عمر خواهد شد اما متاسفانه بارها مشاهده شده است به این موارد توجه چندانی نمی‌شود.
البته اشتباه دیگری که رایج است و باعث می‌شود کار اتوسرویس‌های آگاه با سختی پیش‌ برود، فعالیت اتوسرویس‌هایی است که بدون دانش کافی و فقط برای کسب درآمد اقدام به تعویض روغن می‌کنند. متاسفانه این مراکز با انتقال اطلاعات اشتباه باعث می‌شوند مشتریان با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند و حتی در برخی موارد دربرابر اطلاعات علمی و فنی مقاومت کنند.
اگرچه درنهایت مشتری آسیب می‌بیند اما وظیفه ما که اطلاع رسانی صحیح است، با مشکل روبه‌رو می‌شود. درنهایت درباره برگزاری بسترهایی برای آگاهی‌سازی بیشتر اتوسرویس‌ها پرسیدیم؛ علی‌محمدی در پاسخ گفت: «در سمینارها و همایش‌ها اطلاعات فنی و آموزشی خوبی ارائه می‌شود که همچون یک‌ کلاس درس برای مالکان اتوسرویس‌هاست، و موتوسل نیز در سال‌های گذشته در برگزاری چنین سمینارها و بسترسازی‌های آموزشی به خوبی عمل کرده است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =