کد خبر: 237795
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

نایب‌رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور ضمن تشریح وضعیت پرداخت مطالبات این صنعت از خودروسازان از آخرین وضعیت توافقات قطعه‌سازان با بورس در تامین فولاد خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو»،نایب‌رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور ضمن تشریح وضعیت پرداخت مطالبات این صنعت از خودروسازان از آخرین وضعیت توافقات قطعه‌سازان با بورس در تامین فولاد خبر داد.
مهدی مطلب‌زاده میزان مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان را 70 هزار میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: «25هزارمیلیاردتومان از مجموع مطالبات از طریق چک‌های خرید دین، قراردادهای سه‌جانبه با بانک‌ها و اوراق گام تعیین‌تکلیف و از 45 هزار میلیارد تومان باقیمانده نیز حدود 15 هزار میلیارد تومان مطالبات معوق سررسید شده است.»
وی درخصوص وضعیت تامین فولاد از طریق بازار بورس گفت: « کماکان باید فولاد از بورس به صورت نقدی خریداری شود اما در تلاش هستیم پرداخت‌ها به شکل کوتاه‌مدت انجام شوند. اما پرداخت مدت‌دار همچنان برای قطعه‌سازان خرید نقدی محسوب می‌شود، چون قادر نیستیم مطالبات خود را در سررسید از خودروسازان دریافت کنیم.»
وی تاکید کرد: «صنعت قطعه‌ در شرایط بسیار بحرانی به سر می‌برد، نقدینگی در این صنعت به میزان کافی وجود ندارد و قطعه‌سازان برای گذران زندگی دچار معضلات بسیاری هستند.»
مطلب‌زاده در پایان تصریح کرد: «بورس اخیرا پرداخت هزینه فولاد در مدت زمان دو ماهه را پذیرفته اما درخواست قطعه‌سازان از بورس تبدیل پرداخت دو ماهه به شش ماهه است. بورس تاکنون موافقت خود را با این موضوع اعلام نکرده، بنابراین عملا این پول از سمت قطعه‌ساز بابت تامین مواد اولیه در حال پرداخت بوده اما زمان دریافت مطالبات از خودروسازان نامعلوم است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =