بریجستون

شرکت بریجستون و گروه میشلن دیدگاه‌های مشترک خود را درمورد مواد بازیافت‌شده از تایر و تلاش برای افزایش استفاده از دوده (کربن‌سیاه) بازیافت‌شده در تایرها ارائه خواهند کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت بریجستون و گروه میشلن دیدگاه‌های مشترک خود را درمورد مواد بازیافت‌شده از تایر و تلاش برای افزایش استفاده از دوده (کربن‌سیاه) بازیافت‌شده در تایرها ارائه خواهند کرد. این اجلاس مشترک در کنفرانس کربن‌سیاه بازیافتی در اسمیترز (آمستردام) 22 نوامبر 2021 برگزار شد. تخمین زده می شود هر سال یک‌میلیارد حلقه تایر در سراسر جهان به پایان عمر مفید خود می‌رسند. بسیاری از چالش‌های فنی درباره استفاده از مواد بازیافتی و همچنین بازیافت تایرهای فرسوده بیان شده‌اند اما موانعی برای دستیابی به چرخش طبیعی این مواد برای تحقق یک اکوسیستم پایدارتر وجود دارد.
امروزه کمتر از یک‌درصد از کل دوده (به‌عنوان یکی از مواداولیه تولید تایر مورد استفاده در سطح جهان) در تولید تایرهای جدید از لاستیک‌های بازیافتی ناشی‌ می‌شود و دلیل آن نیز دسترسی ضعیف برای بازیابی و استفاده مجدد از دوده است. کربن‌سیاه بازیافتی فرصتی را برای کاهش اتکای صنعت تایر به ‌پتروشیمی‌ها با جایگزینی بخشی از دوده سنتی ارائه می‌دهد. علاوه‌بر این استفاده از دوده بازیافت‌شده در تولید تایرهای جدید، انتشار دی‌اکسیدکربن را تا 85 درصد در مقایسه با سایر مواد اولیه کاهش می‌دهد. در این کنفرانس دو شرکت مسیری را با هدف ترویج و افزایش استفاده از دوده بازیافت‌شده در تایرهای جدید و سایر محصولات لاستیکی ترسیم کردند. برای تحقق این هدف همکاری با سهامداران در تمام زنجیره ارزش صنعت تایر و لاستیک ضروری است. به این ترتیب، میشلن و بریجستون به دنبال ایجاد ائتلافی شامل گروه‌های متنوع سهامداران ازجمله تولیدکنندگان تایر، تامین‌کنندگان کربن‌سیاه، شرکای تجزیه این ماده به وسیله حرارت و همچنین استارت‌آپ‌های نوظهور در این فناوری هستند تا پیشرفت را تسریع بخشند و عرضه دوده بازیافت‌شده را افزایش دهند.
جیک رونشولت، معاون استراتژی و تحول در بریجستون اروپا، خاورمیانه، هند و آفریقا گفت: «افزایش استفاده از کربن سیاه بازیافت‌شده در تایرها برای دستیابی به چشم‌انداز بریجستون برای تحرک پایدار بسیار مهم است. ما به همراه میشلن و سایر ذی‌نفعان می‌توانیم در این حرکت مهم شتابی حیاتی ایجاد کنیم و تلاش‌های خود را برای کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن و تولید محصولات از مواد کاملا تجدیدپذیر و پایدار پیش ببریم.» ساندر ورمولن، معاون کسب‌وکار ‌بازیافت محصولات لاستیکی میشلن نیز افزود: «سال‌ها بحث در مورد محدودیت‌ها و موانع مختلفی که صنعت لاستیک را از استفاده از مواد خام و سایر مواد بازیافتی در مقادیر قابل‌توجهی منع می‌کرد، ادامه داشت. احساس کردیم زمان آن رسیده که این بحث‌ها را متوقف و فعالانه در یافتن راه‌حل‌هایی جدید مشارکت کنیم تا صنعت لاستیک به‌عنوان یک‌کل بتواند با افزایش توانایی خود در استفاده از مواد بازیافتی یا بازیافت لاستیک‌های فرسوده پاک شود. خوشحالم شریکی در بریجستون پیدا کردیم که دیدگاه ما را دارد و با هم از سهامداران در سراسر زنجیره ارزش تایر و لاستیک دعوت می‌کنیم در سفر به‌سوی چرخش مواد اولیه شرکت کنند.»
به‌عنوان بخشی از ابتکار مشترک‌ بریجستون و میشلن قرار است مقاله موضوعی تهیه شود که نقش صنعت تایر را در دستیابی به اقتصاد دوار ترسیم می‌کند و بعدا در سال 2022 این شرکت‌ها اوراق سفید یا «White paper، به‌عنوان گزارشی معتبر به منظور اتخاذ تصمیم مشترک» برای تشریح الزامات فنی، ویژگی‌ها و راه‌حل‌های پیشنهادی برای افزایش استفاده از دوده بازیافت‌شده در تایرهای جدید را منتشر خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =