سری 7

ب‌ام‌و سری ۷ به‌عنوان یک سدان لوکس و جادار از سال ۱۹۷۷ میلادی وارد سبد محصولات کمپانی BMW شد و از آن زمان تاکنون توانسته به‌عنوان یک پرچم‌دار قدرتمند، پرچم آلمان‌ها را درعرصه رقابت سدان‌های تشریفاتی بالا نگاه دارد. ششمین نسل از ب‌ام‌و سری ۷ (G۱۲/G۱۱) در سال ۲۰۱۵ میلادی رونمایی و مدتی بعد توسط کمپانی ب‌ام‌و وارد بازارهای جهانی شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، پرشیاخودرو به‌عنوان نماینده رسمی شرکت ب‌ام‌و در ایران نیز تصمیم به‌ارائه این نسل از سری ۷ در بازار کشور گرفت؛ اما به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از قانون منع ورود خودروهایی با حجم پیشرانه بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی به‌کشور با مشکلاتی مواجه بود. از این رو پرشیاخودرو درنهایت موفق شد مدل ۷۳۰Li مجهز به‌یک پیشرانه چهارسیلندر دو لیتری را به‌بازار تشنه ایران عرضه کند.

نسخه صفرکیلومتر این سدان فول‌سایز و لوکس هم‌اکنون با قیمت بالایی در بازار خرید و فروش می‌شود؛ درحال حاضر ب‌ام‌و سری ۷ با قیمتی بین پنج تا شش‌میلیاردتومان در آگهی‌های فروش خودرو قیمت‌گذاری شده و این درحالی است که شرایط بازار خودرو به‌هیچ‌عنوان به‌سود خودروهای وارداتی پیش نمی‌رود و به‌همین دلیل این سوال مطرح می‌شود که واقعا ب‌ام‌و سری ۷ با قیمتی حدود شش‌میلیاردتومان در بازار فعلی کشور ارزش خرید دارد؟ «دنیای‌خودرو» قصد دارد ارزش‌های ب‌ام‌و سری ۷ را مورد بررسی قرار دهد و قیمت این خودرو را به‌چالش بکشد.

طراحی باوقار و چشم‌نواز

به‌جرأت می‌توان گفت که از گذشته‌های دور تاکنون محصولات ب‌ام‌و در هر کلاسی که به‌بازار عرضه شده‌اند، از نظر اصالت طراحی و زیبایی یکی از چشم‌نوازترین و خاص‌ترین نمونه‌ها به‌حساب می‌آمدند.

بنابر این اصل نانوشته، حال که نوبت به‌پرچمدار این کمپانی مشهور یعنی ب‌ام‌و سری ۷ رسیده است، باید این قاعده به‌صورت تمام‌ و کمال روی این خودرو پیاده شده باشد.

در نمای عقب شاهد چراغ‌های کشیده دوتکه به‌همراه تزئینات و سراگزوزهای کروم ‌رنگ دوگانه هستیم که اگر چه تا حدی ساده به‌نظر می‌رسند، اما در همنشینی با سایر اجزای خارجی بدنه، نوعی سازگاری مجلل و چشم‌نواز را برای ظاهر ۷۳۰ به‌ارمغان آورده‌اند.

صندلی‌های فوق‌العاده راحت روکش‌شده با چرم بسیار باکیفیت، سطح بالای کیفی متریال به‌کاررفته در فضای داخلی، هارمونی زیبای رنگ‌ها در داخل کابین، فضای سر و پای مناسب در ردیف عقب، نورپردازی درخور کابین، ارگونومی بسیار بالای کابین خودرو و همچنین گنجایش بسیار بالای صندوق‌عقب را می‌توان از جمله نکات مثبت موجود در کابین ب‌ام‌و سری ۷ دانست.

امکانات لوکس و مدرن ب‌ام‌و سری ۷

مطابق انتظاری که می‌توان از یک سدان پرچمدار لوکس داشت، ب‌ام‌و ۷۳۰Li نیز سرشار از تجهیزات مجلل و کاربردی است که می‌توانند دلیل محکمی بر خرید این خودرو باشند.

از جمله امکانات و تجهیزات رفاهی ب‌ام‌و ۷۳۰ می‎توان به‌موارد زیر اشاره کرد:

سامانه Gesture Control، صفحه‌نمایشگر لمسی مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی، پنل کیلومترشمار دیجیتال، نمایشگرهای نصب‌شده درقسمت پشت صندلی‌های جلو ویژه سرنشینان عقب به‌همراه تبلت مخصوص کنترل انواع سیستم‌های رفاهی کابین در نسخه چهارنفره، سیستم تغییر رایحه کابین، نسل جدید سوئیچ ب‌ام‌و مجهز به‌نمایشگر لمسی، سیستم تهویه‌مطبوع چهارگانه، روکش چرم داکوتا، سقف پانورامیک با طرح آسمان، فرمان برقی، ترمز دستی برقی، شیفتردنده، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی با ۱۲ اسپیکر، چراغ‌های جلو هوشمند تطبیق‌پذیر با مسیر، گرمکن، سردکن و ماساژور صندلی‌ها، زیرپایی برقی، سامانه تنظیم ارتفاع، چرخ‌های هوشمند عقب، اتوپارک شوینده چراغ‌های جلو، هدآپ دیسپلی و... . ناگفته نماند که ب‌ام‌و ۷۳۰ در چهار نسخه پرستیژ، پوراکسلنس، مسترکلاس و فرست‌کلاس راهی بازار کشورمان شده و بسته به‌مدل انتخابی شما این خودرو می‌تواند امکانات ذکرشده را داشته باشد.

موتور کم‌حجم، کم‌مصرف و درعین حال توانمند

شاید در قیاس با نمونه‌های شش یا هشت‌سیلندر سایر سدان‌های فول‌سایز لوکس موجود در این بازه قیمتی، پیشرانه چهارسیلندر به‌کاررفته در ب‌ام‌و سری ۷ حاضر در بازار کشورمان کمی بیش از حد ضعیف به‌نظر برسد؛ اما پیشرانه دو لیتری چهارسیلندر توربوشارژ این خودرو از توان کافی، شتاب نسبتا مناسب و مصرف سوخت بهینه‌ای برخوردار است و با وجود حجم‌ کم خود می‌تواند اغلب انتظارات شما از چالاکی و قدرت یک سدان لوکس را برآورده کند.

این پیشرانه توربوشارژ از قدرت ۲۵۴ اسب‌بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۴۰۰ نیوتون‌متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه برخوردار است. ژرمن‌ها از یک جعبه‌دنده هشت‌سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ZF آلمان استفاده کرده‌اند تا بتوانند نیروی تولیدشده توسط موتور این خودرو را به‌چرخ‌های عقب آن منتقل کنند.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید این سدان ۱۷۹۵ کیلوگرمی می‌تواند طی زمانی حدود ۶.۳ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. بنابر اطلاعات رسمی درج‌شده، مصرف سوخت ترکیبی ب‌ام‌و سری ۷ تنها ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای خودرویی با این ابعاد و وزن، مصرف بسیار بهینه‌ای محسوب می‌شود.

سطح ایمنی فوق‌العاده ب‌ام‌و سری ۷

ب‌ام‌و ۷۳۰Li به‌دلیل بهره‌گیری از شاسی هسته ‌کربنی، از وزن کم‌تر و مقاومت پیچشی بالاتری در این قسمت سود می‌برد؛ درنتیجه استحکام اتاق و شاسی آن به‌طرز چشمگیری افزایش یافته است.

همچنین حضور تجهیزات کاربردی ایمنی نظیر ترمز خودکار اضطراری، حسگرهای پارک دورتادور بدنه، شش کیسه هوا (پرده‌ای، جلو و عقب به‌علاوه راننده و سرنشینان)، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، دوربین‌های عقب و جانبی و ۳۶۰ درجه، سامانه تشخیص عابرپیاده، مانیتورینگ نقطه‌کور و رادارهای ایمنی جلو و عقب امنیت بالای ب‌ام‌و ۷۳۰Li را تضمین می‌کنند.

کیفیت سواری و تجربه رانندگی در حد یک پرچم‌دار

نشستن پشت فرمان ب‌ام‌و ۷۳۰Li بی‌شباهت به‌پا گذاشتن در آسمان هفتم نیست؛ صندلی جادار درکنار ابعاد بزرگ خودرو، برای لحظه‌ای تمام فکر و ذهن شما را درخود غرق خواهد کرد و حین حرکت، سیستم تعلیق جناغی دوبل در جلو و سیستم تعلیق یکپارچه و چنداتصاله آلومینیومی مجهز به‌مخازن نیتروژن در عقب، به‌خوبی ضربات جاده‌های ناهموار را به‌خود جذب کرده و آرامش را برای سرنشینان به‌ارمغان می‌آورد. همچنین به‌دلیل عایق‌سازی صوتی مناسب کابین ب‌ام‌و ۷۳۰Li، صداهای مزاحم بیرونی حین حرکت به‌هیچ‌وجه سرنشینان را آزار نخواهد داد.

کلام آخر

ب‌ام‌و ۷۳۰Li یک سدان لوکس آلمانی است که همانند سایر نسل‌های گذشته خود از امکانات متنوع، فضای بسیار جادار، طراحی بسیار جذاب و ارزش خرید بالایی برخوردار است. علاوه‌بر این، ب‌ام‌و ۷۳۰Li درحال حاضر به‌روزترین سدان لوکس بازار کشورمان محسوب می‌شود. از جمله معدود رقبای حال حاضر ب‌ام‌و ۷۳۰Li در بازار کشور می‌توان به‌بنز کلاس S و پورشه پانامرا توربو اشاره کرد که گرچه از لحاظ سال تولید اختلاف فراوانی با ب‌ام‌و ۷۳۰Li دارند، اما همگی آن‌ها از لحاظ توان فنی درسطح بالاتری نسبت به‌این آلمانی تازه‌نفس قرار دارند.

امکانات و مزیت‌های ذکرشده از ب‌ام‌و ۷۳۰Li نشان می‌دهد که قیمت پنج تا شش‌میلیاردی این خودرو در بازار ایران چندان هم بی‌دلیل نیست و این خودرو را باید به‌دلیل وجود شرکت پرشیا خودرو در ایران و ارائه خدمات پس از فروش به‌محصولات ب‌ام‌و یک مدل با ارزش دانست.

ب‌ام‌و سری ۷ خودرویی لوکس اما نه‌چندان پرسرعت نسبت به‌رقباست؛ اما اگر صرفا توان فنی خودرو جزو اولویت‌های اصلی شما محسوب نمی‌شود و تنها به‌دنبال یک سدان لوکس کم‌کارکرد یا صفرکیلومتر هستید که از امکانات متنوع و تجهیزات مدرنی برخوردار باشد، ب‌ام‌و ۷۳۰Li انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

اما درصورتی که می‌خواهید سدان لوکس شما در کنار امکانات متنوع و فضای جادار خود از چالاکی بالاتری نیز برخوردار باشد، بهتر است به‌ خرید خودروهایی همچون بنز کلاس S و پورشه پانامرا توربو نیز فکر کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

آخرین اخبار