باتری (CBI)

هیوندای به‌عنوان جدیدترین عضو از کنسرسیوم نوآوری باتری (CBI) که با هدف ارائه نسل بعدی باتری‌های سربی تشکیل شده است، معرفی شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، گروه هیوندای‌موتور به‌عنوان یکی از شرکت‌های خودروسازی پیشرو درجهان، توسط زیرمجموعه طراحی، فناوری و مهندسی خود در آمریکای‌شمالی (HATCI) به‌این کنسرسیوم پیوسته است و این زیرمجموعه هیوندای از فعالیت‌های توسعه‌ای برای برندهای هیوندای، کیا و جنسیس پشتیبانی می‌کند.

با تشدید تلاش‌های تحقیقاتی برای ارائه نسل بعدی باتری‌های سرب پیشرفته، مسیرهای تحقیقاتی کلیدی و نقشه‌راه فنی جدیدی برای دستیابی به‌این فناوری شناسایی شده است. از دیگر کاربردهای این فناوری که به‌عنوان نقشه‌راه از آن یاد می‌شود، استفاده از باتری‌های سربی ولتاژ پایین در خودروهای الکتریکی است.

جان راب، رئیس HATCI دراین خصوص می‌گوید: «از آنجایی که گروه هیوندای‌موتور و HATCI به‌تلاش برای آینده‌ای در زمینه حمل‌ونقل سازگار با محیط‌زیست ادامه می‌دهند، ارزش بالایی را برای پیوستن به‌کنسرسیوم نوآوری باتری می‌بینیم.»

وی بیان می‌کند: «ترکیب منابع، دانش و سناریوهای آزمایشی، تاثیر مثبتی بر تلاش‌های صنعت ما در طول مسیر برای دستیابی به‌پیشرانه‌ خودروهای الکتریکی درکلاس جهانی خواهد داشت.» دکتر آلیستر دیویدسون، مدیر CBI نیز در این زمینه می‌گوید: «برخورداری از مرکز فنی هیوندای در هیات‌مدیره یک گام بزرگ رو به‌جلو درهمکاری با بزرگ‌ترین بازار باتری‌های سرب پیشرفته در صنعت‌خودرو است.»

وی می‌افزاید: «هیوندای با همکاری اعضای CBI که کل زنجیره ارزش باتری سرب را دربرمی‌گیرد، می‌توانند از آخرین پیشرفت‌های فناوری بهره‌مند شوند و آن را درمحصولات خود ادغام کند.»

همکاری با صنعت‌خودرو ستون اصلی کار CBI است و کل فضای کاربردی خودرو را افزایش می‌دهد. باتری‌های 12 ولتی در خودروهای معمولی، استارت-‌استاپی و میکروهیبرید استفاده می‌شوند و باتری‌های ولتاژ پایین خودروهای الکتریکی را نیز پوشش می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030 میکروهیبریدها 60 درصد از فروش خودروهای جدید درسطح جهان را شامل شوند.

هرسال CBI کارگاه‌هایی را برگزار می‌کند که کارشناسان جهانی باتری سرب و OEMهای خودرو را گرد هم می‌آورد تا بین تحقیقات پیشگام و پیشرفت‌های خودرو هم‌افزایی ایجاد کند.

مشارکت سازندگان خودرو مانند هیوندای و تلاش آن‌ها برای پیشرفت باتری‌های سربی خودرو حیاتی است و راه‌های روشنی را برای سرعت بخشیدن به‌نوآوری و ایجاد چشم‌اندازی هماهنگ هموار می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =