از آنجا که خودرو شما با دو نوع سوخت و با دو طیف اکتان کار می‌کند، لازم است که قطعات مصرفی موتور به‌موقع تعویض و بررسی شوند. 

خودرو تیبا مدل 94 دارم که به‌صورت فابریک کارخانه‌ دوگانه‌سوز است؛ اما حدود یک ماه است هنگام تعویض سوخت گاز به‌جای سوخت بنزین، خودرویم درسرعت (یعنی سرعت‌های بالاتر از 60 کیلومتربرساعت) قدرت و کشش لازم را ندارد؛ زیرا سرعت به‌سختی افزایش می‌یابد.
همچنین چندروزی است هنگام ترمزگیری باید دو مرتبه پدال ترمز را فشار دهم تا قدرت ترمز به‌حدی باشد که سرعت آن را کاهش دهد. از سوی دیگر حتی پس از بسته شدن کمربند ایمنی، باز هم چراغ کمربند پشت آمپر روشن می‌ماند و خاموش نمی‌شود. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،از آنجا که خودرو شما با دو نوع سوخت و با دو طیف اکتان کار می‌کند، لازم است که قطعات مصرفی موتور به‌موقع تعویض و بررسی شوند.
به‌عبارت دیگر سیستم سوخت‌رسانی‌ خودروهای دوگانه نسبت به‌خودروهای تک‌گانه در کمترین بازه زمانی با اشکال مواجه می‌شود.
بنابراین این مشکل تنها به‌خرابی یکی از قطعات سیستم سوخت‌رسانی خودرو مربوط می‌شود. درواقع طبق گفته‌های شما در زمان استفاده از سوخت بنزین خودرویتان کشش ندارد.
بنابراین باید در این حالت صافی بنزیـــــــن را بررسی کنید. زیرا اگر این قطعه مکانیکی به‌اصـــــــطلاح باتوجه به‌ماهــــیت آن کثیف شده باشد، باید تعویض شود.
سوخت بنزین مورد استفاده از ذراتی برخوردار است که در بلندمدت منجربه‌گرفتگی صافی بنزین می‌شود و بسیاری به‌اشتباه این صافی را به‌واسطه دستگاه باد تمیز و دوباره نصب می‌کنند. اما این قطعه درصورت گرفتگی باید تعویض شود. اگر با تعویض صافی بنزین مشکل خودرو شما برطرف نشود، در مرحله بعدی عیب‌یابی باید رگلاتور سوخت بررسی شود. زیرا اگر رگلاتور سوخت معیوب شده باشد، فشار لازم برای ارسال سوخت را تامین نمی‌کند و در این حالت خودرو کم می‌آورد. بنابراین باید رگلاتور سوخت نیز بررسی شود.
درنظر داشته باشید که تمام مراحل عیب‌یابی توسط شخص مکانیک صورت گیرد. همچنین این نکته را فراموش نکنید که احتمال دارد پمپ بنزین خودرو معیوب شده باشد.
زیرا باتوجه به‌کارکرد خودرو شما، ممکن است عمر مفید این قطعه الکترومکانیکی به‌پایان رسیده باشد. یکی از وظایف مهم پمپ‌بنزین تامین فشار لازم برای ارسال سوخت در دورموتور و سرعت‌های بالاست. بنابراین باید پمپ‌بنزین تعویض شود.
اما به‌اصطلاح دوپا کارکردن سیستم ترمز تنها به‌عدم‌تنظیم بودن این سیستم مربوط می‌شود. به‌عبارت دیگر وجود هوا در سیستم ترمز منجربه عدم کارکرد صحیح آن می‌شود. بنابراین در این حالت باید سیستم ترمز کاملا هواگیری شود.
همچنین سیلندر ترمز نیز اگر اشکال داشته باشد، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد. برای رفع این مشکل باید سیلندر ترمز تعویض شود و از سوی دیگر اگر هرگونه نشتی در سیستم ترمز وجود داشته باشد، می‌تواند دراین مشکل تاثیرگذار باشد.
درمجموع با تعویض سیلندر ترمز، هواگیری و رفع نشتی ترمز، مشکل برطرف می‌شود. درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما باید گفت که اتصال کوتاه در مدار به‌وجود آمده است و این مشکل سبب روشن باقی ماندن چراغ کمربند در پشت آمپر می‌شود که برای رفع این اشکال باید مدار مربوطه بررسی شود.
همچنین نیاز است که سگک مربوط به‌کمربند نیز تعویض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =