تایر بدون باد

گودیر در حال تولید لاستیک‌های بدون هوا برای خودروهای الکتریکی است و می‌خواهد عرضه تجاری اولین لاستیک‌های حاوی مواد پایدار را تا سال ۲۰۳۰ انجام دهد.

به گزارش «اخبار خودرو»،گودیر در حال تولید لاستیک‌های بدون هوا برای خودروهای الکتریکی است و می‌خواهد عرضه تجاری اولین لاستیک‌های حاوی مواد پایدار را تا سال ۲۰۳۰ انجام دهد. این کمپانی ویدئویی بسیار جالب از تست‌های تسلا مدل ۳ مجهز به نمونه‌های پیش‌تولیدی این لاستیک‌های بدون هوا را منتشر کرده است.
در اطلاعیه گودیر آمده است: «بخشی از تعهد ما، تحقق حمل‌ونقل جدید در زمان حال و آینده است، بنابراین گودیر تست‌های گسترده لاستیک‌های بدون هوا برای خودروهای الکتریکی را انجام می‌دهد. پس از تست‌های دوام موفقیت‌آمیز در سرعت‌های حداکثر ۱۶۰ کیلومتر در ساعت، گودیر معماری لاستیک جایگزین را در زمین‌های آکرون نیز تست کرده است».
این شرکت می‌گوید خودرو در تست‌ها توانسته است مانورهای مدنظر را با حداکثر سرعت ۸۸ کیلومتر در ساعت و به‌صورت موفقیت‌آمیز پشت سر بگذارد. البته براساس ویدئوی منتشرشده نمی‌توان قضاوت دقیقی داشت اما به نظر می‌رسد خودرو کمی متفاوت از نمونه‌های مجهز به لاستیک‌های رایج عمل می‌کند، این موضوع به‌ویژه در زمان تغییر مسیرهای ناگهانی به چشم می‌آید.
در ادامه بیانیه گودیر آمده است: «این تست‌ها شاهد قابلیت مانورپذیری تا سرعت ۸۸کیلومتر در ساعت (افزایش و کاهش سرعت) بودند و رانندگان بازخوردهای مثبتی داشته‌اند.» گفته می‌شود لاستیک‌های بدون هوا ایمن‌تر هستند، هزینه نگهداری ندارند و طول عمر آن‌ها نسبت به نمونه‌های عادی بیشتر است. البته تولید این لاستیک‌ها چالش‌برانگیزتر خواهد بود زیرا فرایند تحقیق و توسعه گسترده‌تری را می‌طلبد. گودیر اعلام کرده است: «لاستیک‌های بدون هوا قواعد بازی را تغییر داده‌اند و البته ایمن‌تر و پایدار نیز هستند.» اما سال مهم به عملکرد و مصرف انرژی این لاستیک‌ها مربوط می‌شود. اگر این لاستیک‌ها در بخش‌های یادشده بر نمونه‌های عادی برتری داشته باشند قطعا قاعده بازی را تغییر خواهند داد. گودیر همچنین می‌گوید پیشرفت‌های مهمی در توسعه لاستیک‌های غیرپنوماتیک برای شاتل‌های مسافری خودران رخ داده است. این شرکت در اولین تست لاستیک‌های بدون هوا روی شاتل AV شرکت JTA شرکت داشت. مدیر برنامه‌ریزی ارشد گودیر اظهار کرده است: «ما از پیشرفت و رسیدن به فاز جدید تست‌ لاستیک‌های بدون هوا هیجان‌زده‌ایم. زیرا نشان دادیم لاستیک‌های غیرپنوماتیک گودیر می‌توانند به سرعت‌های بالا دست یابند و هندلینگ موردنیاز برای یک خودرو را حفظ کنند».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =