کامیونت فورس

طی هفته جاری گروه بهمن و زیرمجموعه تجاری‌ساز آن یعنی بهمن‌دیزل از کامیونت‌های فورس رونمایی کردند. فروش این کامیونت‌ها که در دو وزن 6 و 8.5 تن عرضه خواهد شد، از هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،طی هفته جاری گروه بهمن و زیرمجموعه تجاری‌ساز آن یعنی بهمن‌دیزل از کامیونت‌های فورس رونمایی کردند. فروش این کامیونت‌ها که در دو وزن 6 و 8.5 تن عرضه خواهد شد، از هفته آینده آغاز می‌شود. به‌گفته حسین خضری، مدیرعامل بهمن‌دیزل، دلیل اصلی تولید کامیونت‌های فورس در این شرکت، تطابق کامل این خودروها با نیاز و خواست مشتریان و بازار بوده است. بهمن‌دیزل در نظر داشته است محصولی به بازار عرضه کند که به‌واسطه آن افزایش تولید خودروهای تجاری، جبران کاهش تولید در سال‌های گذشته، ارائه محصول باکیفیت و بادوام به بازار کشور و نهایتا ایجاد تنوع محصول و کاربری‌های مورد نیاز بازار را هم‌زمان در اختیار داشته باشد. گروه بهمن تجربه 17ساله در زمینه تولید خودروهای تجاری دارد و توانسته است محصولات فورس را هم با همکاری یکی از شرکت‌های درجه‌یک چین تولید کند. مشخصات فنی این خودرو براساس نیاز مشتریان عمده و نمایندگان بهمن طی این 17سال بررسی و در نظر گرفته شده است. بهمن‌دیزل شعار «به قدرت کامیون، به راحتی سواری» را برای کامیونت‌های فورس و براساس مزایای رقابتی این کامیونت‌ها انتخاب کرده است.

بررسی دوام و عملکرد فورس با انجام تست‌
یکی از مزایای رقابتی کامیون‌های فورس که باعث شده شرکت بهمن آن‌ها را با اطمینان خاطر به بازار عرضه کند، تست‌هایی است که شرکت‌ سازنده روی این خودرو انجام داده است. شرکت سازنده فورس تست 300هزار کیلومتری را در شرایط مختلف آب‌وهوایی انجام داده است. همچنین یک تست 600هزار کیلومتری به‌منظور بررسی دوام و عملکرد این خودروهای انجام شده است. به گفته مدیرپروژه بهمن، این تست‌ها از سوی سازنده فورس، حصول اطمینان را به بهمن داده است تا این خودرو را به‌عنوان یک محصول قابل اعتماد به بازار ایران معرفی کند.

عرضه سبد کاملی از محصولات فورس
ازسوی‌دیگر بهمن‌دیزل سبد کاملی از محصولات فورس را به‌منظور تامین نیاز بازار در تمام بخش‌ها عرضه کرده است. به همین منظور کامیونت‌های فورس در دو وزن ناخالص 6 و 8.5 تن از سوی این خودروساز بخش خصوصی تولید می‌شود. این در حالی است که فورس در هر وزن خود، در دو مدل جای خواب‌دار و بدون جای خواب تولید خواهد شد تا نیاز مشتریان این سگمنت را در هر دو بخش شهری و برون‌شهری تامین کند.

به‌راحتی سواری؛ با طراحی به‌روز فورس
یکی از دلایلی که باعث شده تا بهمن شعار «به قدرت کامیون، به راحتی سواری» را برای فورس در نظر بگیرد، به‌روزرسانی داشبورد و استفاده از طراحی داخلی و ظاهر این خودرو است. داشبورد دو رنگ و تطابق رنگ بین صندلی‌ها و داشبورد، باعث شده است در نگاه نخست طراحی جدید و به‌روز در کابین این خودرو جلب توجه کند. همچنین طراحی جدید این خودرو در کنار عرض آن، دید مناسبی را به راننده و سرنشین می‌دهد. طراحی ارگونومیک به‌منظور دسترسی راحت به کلیدها و ادوات کنترلی انجام شده است.
کابین جلو به‌گونه‌ای طراحی شده که با کمی جابه‌جایی، دو جای خواب برای سرنشینان ایجاد می‌شود. همچنین در این خودرو صندلی ارگونومیکی برای راننده در نظر گرفته شده که قابلیت تنظیم در 6 جهت را دارد. سیستم یکپارچه تهویه مطبوع نیز در این خودرو تعبیه شده است. سیستم مالتی‌مدیا و کروزکنترل این خودرو از روی غربیلک فرمان قابل کنترل است.
طراحی آیرودینامیک، آینه‌های بهینه‌شده برای دید کامل و بهتر سرنشینان و راننده، گرمکن آینه، طراحی زیبا و به‌روز داخل کابین، طراحی ارگونومیک فضای داخلی، فضای مناسب برای نگهداری مدارک و لوازم، بخشی از امکاناتی است که در کامیونت‌های فورس به‌منظور راحتی راننده و سرنشینان وجود دارد.

طول و عرض مناسب با تقاضای مشتریان
نکته مهم دیگری که به‌طور معمول برای مشتریان خودروهای تجاری موردتوجه قرار می‌گیرد، طول و عرض خودروهاست. در کامیون 6 تن فورس طول 6.8 به صورت استاندارد اجرا شده که مشابه سایر محصولات موجود در بازار است. اما در مدل 8.5 تن فورس، مانند محصولات پیشین بهمن‌دیزل طول خودرو به 7.8 متر رسیده است. این طول که در مقایسه با مدل‌های موجود در بازار بیشتر است، قابلیت نصب کاربری‌های مختلف را روی این خودرو به وجود می‌آورد. تمام کاربری‌ها روی این خودرو قابل نصب است که مزیتی دیگر برای این خودرو نسبت به سایر مدل‌های موجود در بازار است. این خودروها همچنین یکی از عریض‌ترین مدل‌هایی است که در کشور وجود دارد. بنابراین می‌توان گفت طول و عرض فورس مناسب با تقاضای مشتریان است.

بالاترین توان با بهترین موتور
درحال‌حاضر اکثر مدل‌های موجود در بازار داخلی کشور از موتورهای کامینز بهره می‌برند. این موتور طی سال‌هایی که در بازار کشور بوده، توانسته رضایت مشتریان را جلب کند و امتحان خود را پس داده است. بهمن‌دیزل بالاترین قدرت را برای موتور کامینز به‌کاررفته روی فورس در نظر گرفته است. بنابراین بهمن‌دیزل، موتور کامینز 155 اسب‌بخار با استاندارد آلایندگی یورو5 به همراه EEV را برای کامیونت‌های فورس در نظر گرفته است. این انتخاب بالاترین توان و بهترین موتور را برای فورس به ارمغان آورده است.

سهولت تعویض دنده با گیربکس‌های وان‌یانگ
پیش از این بهمن‌دیزل تجربه استفاده از گیربکس‌های ZF را روی محصولات تجاری خود داشته است. گیربکس‌های وان‌یانگ به‌کاررفته روی فورس، هم از تکنولوژی ZF آلمان استفاده می‌کند و ماکزیمم خروجی 550 اسب‌بخار دارد که این خروجی در مقایسه با رقم 500 اسب‌بخاری ZF به یکی از مزایای این خودرو تبدیل شده است. این گیربکس‌ها مزایایی را برای فورس به همراه داشته که یکی از آن‌ها سهولت در تعویض دنده است. مزیت دیگر این است که چینش این دنده‌ها دسترسی راحتی را به رانندگان می‌دهد و بهبود کیفیت را به همراه دارد.

بالاترین ظرفیت اکسل در میان کامیونت‌های موجود در بازار
از دیگر مزایای کامیونت‌های فورس می‌توان به ظرفیت اکسل آن‌ها اشاره کرد. بهمن‌دیزل بیشترین ظرفیت اکسل را برای این کامیونت‌ها در نظر گرفته است که در میان محصولات موجود در بازار کشور بدون رقیب است. ظرفیت اکسل جلو در کامیونت‌های فورس 3200 و اکسل‌های عقب 6800 است.

سواری راحت و لرزش کم با فنرهای پارابولیک
راحتی در سواری و لرزش کم در خودروهای تجاری، نکته حائز اهمیتی است و نکته‌ای است که برای متقاضیان این خودروها مورد توجه قرار دارد. بنابراین بهمن‌دیزل سعی کرده است سیستم تعلیق مناسبی را برای این خودروها در نظر بگیرد. به همین منظور در فنرهای جلو از مدل تخت پارابولیک استفاده کرده است. فنر پارابولیک یکی از مزایای خودروهای تجاری است که راحتی در سواری و لرزش کمتر را برای این خودروها به همراه دارد.

تامین نیاز بازار با مخزن سوخت 200 لیتری فورس
مخزن سوخت خودروهای تجاری موجود در بازار به‌طور معمول تا 130لیتر است. بهمن‌دیزل اما کامیونت‌های فورس را با مخزن سوختی 200لیتری و از جنس آلومینیوم عرضه می‌کند. این در حالی است که محصولات قبلی این تجاری‌ساز کشور نیز 130 لیتر بوده، نهایت تقاضای بازار درحال‌حاضر 200لیتر است کامیونت‌های فورس توانسته‌اند این نیاز را برآورده کنند.

آپشن‌های ویژه
بررسی امکانات کامیونت فورس نشان می‌دهد، هیچ‌یک از محصولات بازار ایران در این سگمنت، به‌صورت یک‌جا و همزمان از این امکانات برخوردار نیستند، آپشن‌هایی مانند کروزکنترل، سیستم مالتی‌مدیا، صندلی چرم و پارچه، داشبورد با فضای بهینه، گرمکن آینه‌های جانبی، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، چراغ روز (دی‌لایت) و کلیدهای کنترل مالتی‌مدیا و کروزکنترل بر روی غربیلک فرمان که از این میان، چهار آپشن سیستم مالتی‌مدیا، صندلی چرم و پارچه، داشبورد با فضای بهینه و گرمکن آینه‌های جانبی در هیچ‌کدام از محصولات هم‌کلاس مانند کامیونت جک، کاویان و فوتون وجود ندارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =