درنظر داشته باشید که موارد مذکور باید توسط شخص مکانیک یا تکنسین آشنا به‌سیستم‌های الکترونیکی بررسی شود. اما به‌صورت کلی می‌تواند سه‌علت عمده داشته باشد. 

خودرو سمند مدل 91 دارم و بیش از یک هفته است در زمان روشن کردن راهنماهای چپ و راست، فلاشر، چراغ‌های جلو و عقب و حتی مه‌شکن‌ها، هیچ‌یک از این بخش‌های برقی کار نمی‌کند. جالب است که پشت آمپر نیز مشکلی وجود ندارد. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،این مشکل بسیار گسترده است و نیاز به‌بررسی کامل دارد. درنظر داشته باشید که موارد مذکور باید توسط شخص مکانیک یا تکنسین آشنا به‌سیستم‌های الکترونیکی بررسی شود. اما به‌صورت کلی می‌تواند سه‌علت عمده داشته باشد.
نخست باتوجه به‌آنچه شما بیان کردید باید گفت دسته‌راهنما سالم بوده و باید فیوز مربوط به‌چراغ‌ها و راهنماها را بررسی کرد. زیرا اگر به‌دلیل آمپربالای مدار الکتریکی در فیوز اتصالی کوتاه رخ داده باشد، این مشکل را به‌وجود می‌آورد. اما درنظر داشته باشید که سوختن فیوز نیز بی‌تاثیر نخواهد بود.
بنابراین برای رفع مشکل باید فیوز چراغ‌ها و راهنما تعویض شود. همچنین در مدارهای الکتریکی کلید قطع و وصل وجود دارد و درصورت خرابی کلید یا مکانیزم قطع و وصل جریان که در خودرو دسته‌راهنما و چراغ است، عملکرد مصرف‌کننده‌های الکتریکی را با مشکل مواجه می‌کند. زیرا جریان الکتریکی مدار کامل نیست و بنابراین سبب خاموشی دائمی می‌شود.
دراین صورت برای رفع مشکل باید دسته‌راهنما بررسی و در صورت نیاز تعویض شود. به‌عنوان آخرین بخش عیب‌یابی اگر با تعویض فیوز مشکل همچنان وجود داشته باشد، باید مصرف‌کننده‌های الکتریکی همچون لامپ‌های چراغ و راهنما را نیز تعویض کنید و در زمان تعویض این قطعات الکتریکی لازم است که سیم‌کشی‌های آن و سوکت‌های مربوطه نیز بررسی شود و درصورت نیاز برای رفع مشکل این قطعات که در یک مدار الکتریکی از نقش مهمی برخوردارند، تعویض شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =